Monday, April 20, 2009

Seluar Kecil Kamu Jatuh, Sila Ambil Di Atas Tanah...


Dunia aku hanya di meja berwarna jingga ini.
Makanan aku hanya roti coklat kismis.
Minuman aku hanya secawan dadah.

Nota-nota tulisan aku bertaburan.
Aku penat.

Aku tarik langsir.
Aku tebarkan pandangan ke luar.
Kawasan pembinaan sebelah asrama aku.

Aku pandang langit.
Cuaca cerah.

Aku pandang ke tanah.
Mari memulakan pengiraan.

Satu, Dua, Tiga, Empat, Lima dan seterusnya...
Baju besar, baju kecil, baju dalam, baju luar...
Seluar besar, seluar kecil, seluar dalam, seluar luar...
Selimut...
Tuala...

Hasilnya?

Terdapat pelbagai seluar.
Terdapat pelbagai baju.
Terdapat pelbagai warna.

Kenapa ini yang menjadi pemandangan indah buat aku?
Aku perlukan ketenangan.
Esok perjuangan bermula.
Alahai.

Nota : Jika warga blok aku baca blog ini, sila ambil seluar kecil yang jatuh itu.
Aku berkira-kira berapa lama dia akan tersadai di tanah.

41 comments:

Hazerin said...

yey first!
sabar la yee...
skit lagi nak abis blaja

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

+h.a.z.e.r.i.n+ :

hehehe...

sabar nih..

kalau tak..dah tembak2 seluar bawah tu..sapa punya oit??

haha~

vidadarisakura said...

best weh!
dapat spender pree!
hee

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

vidadarisakura :

kaler merah...

aku tak minat~

hahaha~

Tirana said...

hehehe..seluar kecik sapa yang tercicir...tak perasan la tu..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tirana:

ntah kak...

buat pengumuman buleh?

hahaha~

Unknown said...

pender jatuh lak..
(smbil larik anak gi kutip pender)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

::dazzLaila:::

oit!!


cepat pungut~

hahaha~

saudagar gaRAM.. said...

PERHATIAN!!!!!

4-2..

EMPAT-DUA..





Sekian..

mrblind said...

g-string ada x?hahahaha

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

saudagar gaRAM.. :

Garam!!


Pang!!


Pang!!


Pang!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mrblind :

jap gua pergi tengok~

MaSHee said...

Gud luck! All da best!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Aku... Dia... Kamu.. :

tq

Anonymous said...

emm sama je dgn aq dulu tyme stay hostel oii!!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

khaLifah feDi :

hahaha~

kamu amik ke?

hahaha~

heuda21 said...

ntah ZARA pnyer.x nk ngaku.hikhik

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

heuda21:

owh syg~

aii tak sidai kat luar..

hahaha~

pinkiss said...

suar kecil itu telah dicemari oleh kuman. sila cuci bersih².

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

pinkiss :

perlu samak ke?

sharamli said...

truskan perjuangan

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli :

yeah!!

huhuhu~

DramaQueen said...

meh-mah-luh-kan!

sila la kutip segera..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

GiGGLe GaL :

bukan gua punya kak~


hahahha~

addyaholix said...

ada renda bunga-bunga pada tepinya? haha!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

addyaholix:

tiada pula bro~

hahaha~

Mrs Poyo said...

spender wat ubat jerawat ok gak..wiwiwiwiwi..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mira amair :

sapa ajar nih key?

amboi~

Atiqah Adnan said...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

kamu exam sayang?
gUd luck ya..

aku tak peduli pUn seluar dalam berwarna atas tanah tu...

biarkan lebih bagus..
heee~

<3 wit luv, Qa~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Mrs Poyo said...

ada org psyko mana tah bgtau..tau ceq x wat noh..hihihihi..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

tRuly tO be mYself 'Qa~ :

hahaha~

thanks sayang!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mira amair :

hahahah~

gelak kejam~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

महामंत्री - तस्लीम :

Thanks!

kEy said...

haha~
zara dah susun beg mao balik kg ek????
agaga~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

kEy :

belum Key~

A a D i I ? said...

kutip cepat nt kena ujan. huhu~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

A a D i I ? :

hehehe~

chumel!

GeNeRaSi MaLaYSia said...

de sj je tuh..nk tayang kt org len..
hohohoho...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

GeNeRaSi MaLaYSia:

hahahaha~

jahat kamu!

GeNeRaSi MaLaYSia said...

de sj je tuh..nk tayang kt org len..
hohohoho...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

GeNeRaSi MaLaYSia :

hahaha~

sampai 2 kali kamu~