Saturday, April 18, 2009

Telur Kamu Menonjol...


Aku di perpustakaan sepanjang hari.
Duduk di Aras Dua adalah satu bentuk penyeksaan peribadi yang paling hebat.
Kesejukkannya membuatkan kamu lebih kuat dari mana-mana bakteria.
Sungguh.

Aku datang jumpa Ann.
Ambil nota daripada dia.
Nota organisasi dan nota-nota yang sewaktu dengannya.

Kami mengulangkaji pelajaran bersama.
Dia mata pelajaran lain, aku lain.

Setelah dua kali sesi meninggalkan aku demi menyahut panggilan Ilahi,
Ann kembali ke sisi aku.

Keadaan masih sejuk dan menyucuk organ terbesar manusia.
Kulit adalah organ terbesar.
Jangan kamu lupa itu.

Aku berasa bosan.
Aku pegang Sean.
Buka kamera dia.
Menggila mengambil gambar dengan Ann.
Harus kami suka dengan kamera itu.

Setelah mengambil gambar...

"Telur kamu menonjol", kata Ann.

Aku : Apa dia?! (aku terkesima)

Ann : Telur kamu ada dua (sambil tangan dia mencubit pipi aku)

Aku : Telur apa?!

Ann : Pipi kamu tembam. Bila senyum, macam ada telur yang timbul.
Menonjol.

Aku : Kamu ni Ann. Terkejut aku. Harus sahaja sebagai tanda aku semakin berisi barangkali.
Aduhai...

Kami gelak bersama.
Ulangkaji diteruskan.
Tawa masih bersisa...

::Muka penulis blog ini bersama Ann::

*Sungguh ke pipiku macam telur? Aduhai*

30 comments:

crescent said...

kahkahkah..
aku igt telur ape tadi..
wakaka

ops~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

crescent :

hahaha~

harus kamu berpikiran lain..

lalla~

sharamli said...

ye ke tel0r tu yg dimaksudkan..
ekeke

bubbye said...

lalingg....kt psz td tk nampak pon telur kamu...keh3..i rabun la laling.kena amik sesaat dua untuk cam kamu...heee~~

k.e.r.i. said...

nasib lah aku takde telur di pipi.
hanya di situ.
hahahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli :

aku mana ada telur lain sha...

LOL!

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

bubbye:

hahahaha~

aku dengan bangganya menegur kamu!

hehehe!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

k.e.r.i.:

hahahaha!

kamu nih!

Anonymous said...

oii hari sabtu pon ko bz jugak emm xpelah 6ti ko boring plak kn..ok..


psst aq pon suke gilak dgn CR lor..

FARYN said...

telor tembelang...hahahaha

Tirana said...

Hehehe...ingatkan telur apa yang menonjol...adehhhh buat suspen aje..ye ke pipi Zara macam telur?hahaha

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

khaLifah feDi :

hehehe~

exam aku minggu depan..

harus Busy~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

F A R Y N :

hahaha~

busuk tu..yerk!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tirana:

hahaha~

suspen itu penting kak~

lalala~

DramaQueen said...

ku pikir telor ape la tadi dik.. la la la...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

GiGGLe GaL:

hahaha~

telor mahal nih kak~

hahaha~

أكرم حسني said...

Aku baru tahu nama saintifik benda ni telur. Good info.

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

a Q r a m:

hahahaha~

kau nih~

Unknown said...

ha..ha..jgn ada yang salah faham lagi dah....anyway goodluck for your final exam dear.

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Nadine:

Thanks a lot AUntie!

hehehe~

Tijah said...

ada la telur lain...tu dlm rahim tu.

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tijah:

oho~

ada eks kak?

lalala~

thumbsdown said...

hahahaa!! telur awak sangat menonjol lahhh!!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

BabySiiaOzz :

hahahaha~

ye ke?

aduhai~

Hazerin said...

Wahhh. study d PSZ kah??
aku pun study sana.
tak jmpa kamu ponnn...

Eh, Zara.
ada soalan cepuemas dari seorg jejaka utk kamu kat blog aku. Hahahaha

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

+h.a.z.e.r.i.n+:

ahhh..

di mana kamu?

lain kali jeritkan aku..

hahahaha~

soalan cepumas?

nanti aku tengok~

Kapten Luffy said...

aku suka makan telur ;p

Anonymous said...

isk3.. chubby sudah :)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Monkey D Luffy :

hehehe~

jangan makan aku..

LOL!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

honeypingu:

aduyai..

hiks..hiks..~