Thursday, April 23, 2009

Telur-Telur Berguguran...


Tadi aku keluar dengan teman.
Teman wanita aku.
Dia ada sedikit tugasan.

Sementara tunggu dia, aku memesan makanan untuk dibawa pulang.
Senyum pada jejaka yang menerima pesanan makanan aku.
Orang di sekeliling memandang aku.
Di kedai yang dipenuhi lelaki, aku duduk memesan makanan.

Peti televisyen menayangkan gusti.
Aduh...

Tiba-tiba bunyi benda terhempas dari belakang aku.

Aduhai, telur-telur berguguran.
Berguguran dari raga di atas meja.

Aku mahu menolong, tetapi pekerja di kedai itu menghalang.

"Adik manis, duduk tunggu roti sahaja."
Dia tersenyum.

Bungkusan makanan bertukar tangan.



Emosi terbaru.
Zara yang sedang tersenyum membelai bayi tercinta.
Roti pisang dan roti telur sedang berenang di dalam perut.

26 comments:

Anonymous said...

emm nie mesti mkn restoran 24 jam kedai mamak kn.hahaha.adeh!!!

Anonymous said...

oiii ko nak pone aq kn.......sila pi cny:

http://ebookrahsiainternet.blogspot.com/

ok kocari sampai dpt hik3..

kata urg usaha tangga kejayaan.kn..:)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

khaLifah feDi :

hahaha~

kedai mamak aku makan tadi..

adoi!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

khaLifah feDi :

hahaha~

dah jumpa dah!

lalalala~

unknown said...

adik manis tu mesti nama dia ZARA

lavidalabelle said...

xD sgt kelakar tajuk itu. hihihi

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

KhairiL's :

aku manis sebab order roti telur dan pisang~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

i.am.belle :

hahaha~

tajuk harus mencengkam gitu~

sharamli said...

mkn kt mn tu adek manes?
hik3

Kapten Luffy said...

makan roti jer?

diet?

;p

Anonymous said...

telur-telur berguguran?? isk isk..

Adry said...

hehee... adik manis ngah wat apa? hehehe.. macam mamak dalam filem upin ipin jer.. hehehe


Adry @ http://www.adrysabry.com

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli :

kat taman u kak~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Monkey D Luffy:

diet ke bendanya makan tu kapten...adoi!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mr coklat :

hahahaha~

betol!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Adry :

hahahaha~


jadik apa daa nih~


lol!

farah said...

tajuk..

haih.

xD

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

farah liyana :

hahaha..


mari gelak..


lalala~

messyremo said...

elo adik manis...hehe

haha...aku dapat bayang cmne mamak tu cakap...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

messyremo :

hahaha~


ketensenan aku wei~

Anonymous said...

roti kosong jewww me bfast pg tadikks.. ihiks

Jard The Great said...

small things cud make us happy.. hehee..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

en me:

makan juga...

zara belum makan pagi nih..

mau ckit~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Jard The Great :

hahaha~

yup!

without we realize it sometimes..

DramaQueen said...

adik manis.. muah muah...

nasib baik beliaw tak kata begiteww dik.. heheh..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

GiGGLe GaL :

kalau begitu..

harus ku pitam kak..

hahaha~