Friday, April 17, 2009

Zara Pemalu? Adakah Itu Lawak Tanya VR...


Petang semalam, selepas viva,
aku duduk bersama teman-teman GarisanSaya.

RK, AM, dan VR.
Tiga jejaka yang baik hati serta fasih berbahasa Inggeris.
Bak kata Dr. CRM, sebut English.
Baik Dr.

Perbualan kami setelah aku terjemah.

AM : Tadi masa nak hantar tugasan, ada terjumpa kawan saya. Saya beritahu dia yang saya nak tengok pembentangan awak.
Aku : Pastu?
AM : Kawan saya tu cakap, "Shafaza? Bukan dia budak yang pemalu ke?"
Saya pun macam, "Zara, pemalu?" . Kawan saya cakaplah, "Bukan ke dia tu yang pakai baju ni, (macam-macam yang diperincikan).
Aku : (hampir gelak)
AM : Lepas dia cakap macam tu, terus hantar pesanan ringkas pada VR.
"Ada orang kata Shafaza pemalu". Nak tahu apa balasan VR?
Aku : Apa dia?
AM : Adakah itu lawak?

Aku ketawa hampir mati di situ.
Aku dikatakan pemalu.
Rasa bahagia pula.
Sungguh ke aku ni pemalu sampai tahap itu?

Aku paksa AM beritahu aku siapa rakan sekelasnya yang menyatakan demikian.
Jawapan AM :

"Penting ke nak tahu?"

Baiklah.
Aku tidak akan bertanya lagi.
Aku mahu mengekalkan wajah pemalu di mata masyarakat itu.
Mahal harganya.



:: Wajah tuan punya blog yang dikatakan pemalu::

Buat ibu-ibu dan bapa-bapa yang ingin mencarikan jodoh buat anak teruna mereka,
gadis ini masih bujang.

44 comments:

kEy said...

yay!
key p0n pemalu~
meh meh kite geng~
agaga~

kEy said...

yay! first!

kEy said...

yay! sec0nd!

kEy said...

yay! third!

a.b geldofg said...

comel! :) boleh kenal2? hehehehe

kEy said...

yay! f0rth!
erk....haha~
suda suda~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

kEy :

Key...tahniah!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

kEy :

meh jadik geng meh~

^__^

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

kEy:

1st, 2nd, 3rd and 4th kamu key!!

=)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

kEy :

yeay!!

LOL!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

a.b geldofg :

buleh2~

sila2..

nama saya zara.

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

kEy :

yg itu sudah jadik 6th sayang~

hahhahaha~

obsess pada aku ke hapa kamu nih?

peluk kuat2 kang~

sharamli said...

benciiiiiiiii
xjadik 0rg 1st..hik3

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli :

hahaha~

takpe2...

jadik 13th pon ok~

lalala~

Hazerin said...

pemalu? pura-pura malu? ehehe.

aku start 21, 23, 4 dan 5.
hahaha. masih punya msa utk berpoya-poya, Zara.

Mcm biasa nmpak la kamu ni.
FPPSM kah?
ke FP?

penah duk K11 tak?

IxoR@ said...

yeayy masih bujang trang tang tang...

sila, sila.... :D

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

+h.a.z.e.r.i.n+ :

hiks..

hahaha~

aku FP..

dulu pernah duduk KTDI satu sem...

pastu kalau aku meroyan nak makan ABC best giler, aku pi Arked Angkasa..hahaha~ sanggup aku...

kamu duduk mana?

course apa?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

IxoRa :

cepat kak...

promote aku kak~

hik hik~

Hazerin said...

Aku FKSG.

jawapan seterusnya di blog aku.
eh.
blog kamu cantik laaa.
taknak ajar ke..

patut la pnah nmpak..
layan ABC situ mmg besh

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

+h.a.z.e.r.i.n+ :

hehehehe~

aku lalu situ setiap hari..

sebab aku duduk KRP skang nih~

lalalala~

hehehe...senang je buat benda alah ni semua..^__^

Hazerin said...

hoho. nnt kalau aku nmpak kamu,aku tgur ye. kalau nmpak aku pun tgur jgak. aku ni ala-ala sombong jgak, tapi tak sbnrnyaa.. hahaha

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

+h.a.z.e.r.i.n+:

owh..

aku memang gila tegur2 orang nih..

berapa banyak bloggers UTM yg aku udah beramah mesra..

hahaha~

gambar itu nda clear bangat..tapi kalau nampak aku..hi aja..

hehehe~

ehh..aku sudah follow kamu~

Hazerin said...

haah. aku 4SGP.
sapa budak kiri kanan kamu tu??

suh dia study. hahahaha. dari kak reen. mesty dorg knal. pi ckp sekarang. hehehe

Hazerin said...

aku pon dh follow kamu

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

+h.a.z.e.r.i.n+ :

hehehhe~

di kiri kanan ku adalah fadzilah dengan balqis..hehehe~

aku sudah pesan sama balqis..lalala~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

+h.a.z.e.r.i.n+ :

terima kasih..

i follow u..u follow me...

hik hik...

Hazerin said...

hahahaha. bagus2.
klu jmpa balqis lg, ckp kat dia, kak reen syg dia. hehehe.
kat fadzilah tak payah.

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

+h.a.z.e.r.i.n+:

hehehe~

baiks Kak!

yuhfoo!

Yang Benar, Kakak Perkara Rawak said...

wah...pemalu?
oh,malu aku dengan kau yg pemalu ini tau..
jum kite malu2..
hikhik..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

penjenayah.merah.jambu. :

jom syg~

hik hik...

kelip2 bulu mata~

messyremo said...

Buat ibu-ibu dan bapa-bapa yang ingin mencarikan jodoh buat anak teruna mereka,
gadis ini masih bujang.
zara,blog ni dah jadi blog pencari jodoh plak ke?haha

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

messyremo :

hahahaha~

sengaja aku buat pura2 ayu kat situ..kot2 ko berkenan kat aku ke nanti..hahaha~

Anonymous said...

wuwuwu..

penyegankah kamu?

oh sy kurang pcaye..ekekeke

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

nAd.dOt :

aku pun tak percaya nad..

hahahaha~

A a D i I ? said...

zara, kamu pemalu? =)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

A a D i I ? :

aku kurang pasti...

*kelip2 bulu mata*

farah said...

kau pemalu yer sayang?

:P

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

farah liyana :

tak tahu lah laling~

hik hik~

Khin Hooi said...

what is a viva??

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

khinhooi :

Final Year Project Presentation...

Anonymous said...

perghh.. terkezott me .. ammvoiii zara teww

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

en_ me:

terkejut kenapa en me?

hahahaha~

vidadarisakura said...

hai pemalu.

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

vidadarisakura:

hi sayang~

blink2~