Thursday, April 02, 2009

Telur Itu Berwarna Coklat


Keadaan yang sangat menggila minggu ini membuatkan aku tertanya-tanya,
adakah pengakhiran hidup tidak begitu sempurna?
Aku inginkan senyuman.

*******************************************************************

Aku keluar dengan B.
Beli barang keperluan dia.
B bercakap banyak hari itu, meluahkan kegeraman dia disebabkan aku bergambar dengan beberapa lelaki yang dia agak tidak senangi. Aku faham apa yang dia rasa.
Maaf B, aku janji lain kali aku tidak buat begitu lagi.
Senyum ya B?

B menghampiri satu kedai berhampiran.

"Makcik, nak telur coklat itu 4 biji"

Aku : Kau panggil telur apa B?
B : Telur coklat.
Aku : Dia ada nama sendirilah. Telur pindang.
B : Tak kisahlah, telur kan ada macam-macam warna. Ada warna hitam, warna putih, kuning.
Aku : Telur hitam? Telur cerita dalam TV ke?
B : Bukan. Telur ni istimewa. Dia berubah 3 kali.
Aku : Telur apa?
B : Telur masin. Mula-mula putih, pastu hitam, pastu putih semula.
Aku : Aku belasah kat sini nanti.

B ketawa dengan gembira.
Aku gembira B lupa isu aku bersama dengan rakan-rakan lain.
Aku hanya mahu senyuman B.

Kami berlalu pergi sambil B membawa plastik 'telur coklat' dia.

24 comments:

suezen said...

hehehe.....sedap telur coklat nih..:D

Atiqah Adnan said...

so sweeet.. lovely cOuple...
senyUm laa selagi kita berhak memilikinya...

<3 wit luv, Qa~

~~~~~~~~~~~~~~**********~~~~~~~~~~~~~

zahidah dihaz said...

telur coklat?
telur apakah itu?
kenapa aku x tahu?

mrblind said...

telur pindang jadah apakah?

lavidalabelle said...

aku tak suka telur kuning. putih okey ;D

Mrs Poyo said...

telur pindang berwarna coklat tu mcm mana ek?sedap x?huhuhu...igatkan telur apa..wawawawawa..

farah said...

telur pindang?
apakah itu?

A a D i I ? said...

telur coklat? kakaka!

erkkk..aku x ske telur pindang!

Anonymous said...

haha..adakah cube cover apabila sudah ketahuan berpoya2?hikhik.oh yes telor coklat???adoiyay..pon bole..kwn sy pna pgil dalca itu-kari sayur!adakah mereka spesis sme?haha.

nway telor pindang xbes lah, busuk xD

Mr. BLB said...

aku suka mkn coklat!,ahaha

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

suezensuzanna :

sedap dear...

^^

kawanku suka~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

tRuly tO be mYself 'Qa~ :

ahh..

B dengan aku couple?

owh tidak~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zAhiDah diHaz 17 :

hahaha~

feymes beb..

cuba google beliau~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mrblind:

eh..bro tak tau ke?

aduyai~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

i.am.belle:

hahaha~

diet ke kamu syg?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mira amair :

selalu kalau rumah kahwin, ada dapat sayang~

ok gak lah~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

farah liyana :

telur pindang..

telur yang org selalu bagi time majlis kawin~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

honeypingu :

hahaha~
aku berpoya2 dengan gembira..
tidak akan ketahuan~
LOL!

err...kantoi gak..^^
sama kot?
kari sayur..gila ahh!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

A a D i I ?:

hahaha~

aku juga tak suka deh~

huhu~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Mr.shari :

hehehe~

aku juga suka laling~

Anonymous said...

nak satu bole? pos laju.. =p

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

nAd.dOt:

1 je Nad?

hahaha~

Anonymous said...

due la..baru lengkap =p

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

nAd.dOt :

hahaha~

nakal kamu~