Saturday, April 04, 2009

Pelukan Kasih Sayang Menunggu


Aku membuat tugasan seperti biasa.
Suasana persekitaran yang hanya ditemani oleh Sean serta teman sebilik membuat aku tenang.

Aku lihat satu demi satu pemberitahuan yang aku terima.
Masih bukan apa yang menarik minat aku.

Bunyi letusan pemberitahuan membuat aku mengalihkan pandangan mata.
Kekasih gelapku?
Satu petanda yang agak pelik.
Aku akui itu.
Aku tersenyum.

Aku menegur dia.
Tiada balasan jawapan.
Aku redha - mungkin bukan dia.

1 minit.
2 minit.
3 minit.
Aku putus asa.
Kembali melaksanakan tugasan.

Bunyi pemberitahuan muncul.
Ucapan kasih sayang yang hangat dari kekasih gelap aku.
Aku senyum.
Ini pasti dia.

Perbualan yang disulami kasih sayang serta cerita kehidupan kami yang dipisahkan oleh Laut China Selatan dan juga mungkin lautan sekitarnya.
Aku senyum serta ketawa dengan telatah dia.

Dia mengemukan satu pernyataan.

"Bila kita berjumpa di lain masa, saya harap awak tidak akan melarikan diri jika saya ingin memeluk awak"
(Aku terjemah ini semula, kerana perbualan kami menggunakan bahasa kedua aku)

Aku terkesima.
Aku melontarkan persoalan.
"Adakah di alam realiti?"

Kekasih Gelap : Ya, mungkin. Bagaimana?
Aku : Kita lihat bagaimana situasi itu nanti. (Jawapan selamat)
Kekasih Gelap : Di kaki pergunungan satu pilihan yang bagus?
Aku : Itu sesuatu yang diimpikan. Lebih bagus jika di tepi pantai.
Kekasih Gelap : Di sini banyak pantai yang akan menarik citarasa kamu.

Aku tersenyum.
Dia kekasih gelap aku yang cerah.
Sangat merindui dia.
Jika aku bertemu dia, adakah isterinya akan bermasam muka dengan aku?
Aku tertanya-tanya.
Tapi jawapan dia mencerna kebahagiaan yang tinggi.
Aku hanya mampu tersenyum.

18 comments:

Tirana said...

Walaaa..Zara ada kekasih gelap ke?heeheheheh..

Kapten Luffy said...

gelap kulitnya cam aku? ;p

Anonymous said...

menarek..

tp x tau nak sedih ke gmbire..

heee =p

thumbsdown said...

complicated!!! X.X

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tirana :

kekasih gelap berkulit cerah Kak~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Monkey D Luffy:

kulitnya sangat putih kapten..=)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

nAd.dOt:

aku juga tak tau Nad...^____^

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

BabySiiaOzz :

Yeah it was...^_____^

GeNeRaSi MaLaYSia said...

kekasih gelap ek...kc r de pake whitening product..br leh jd kekasih cerah lk pas ni..hohoho..

tikazack said...

Haha zara2..
ko nih..
sungguh unik! haha

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

crescent :

hahaha~

thanks a lot darls!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

GeNeRaSi MaLaYSia :

owh..kulitnya sangat cerah tahu?

^___^

kekasih gelap sebab dia hak org lain~

bubbye said...

ku berikan kamu kasih,cinta dan ciuman..yeay!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

bubbye:

thats awesome!

aku suka!!

hahahaha~

a.b geldofg said...

aku nak kasi tahu isteri dia

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

a.b.:

takpe

dia tak daftar kahwin pun lagi~

hahaha~

Ir. hydir said...

kekasih gelap tu hapa

a) berkasih2 dlm keadaan gelap
b) kulit dia mmg kaler gelap
c) gelapnya perbuatan kekasih itu
d) tiada satu pon di atas ...

huahahhahaha

hydir.com

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Ir. hydir:

terima kasih kerana singgah ^__^

kekasih gelap disini adalah yang mempunyai hubungan rahsia walaupun dia sebenarnya berkulit sangat cerah..=)