Friday, April 17, 2009

Playgirl Itu Budak Perempuan Yang Bermain Ke?


Satu soalan yang mudah dari aku.

"Playgirl"
(harus ditulis dengan gaya itu, supaya aku masih mempertahankan bahasa yang aku gunakan).

"Playgirl" itu adakah budak perempuan yang bermain di taman permainan ke?

Aku menerima surat-surat elektronik daripada pembaca-pembaca budiman yang menyatakan aku bersikap seperti budak perempuan yang bermain (baca: playgirl) kerana aku mempunya kekasih gelap yang cerah warna kulitnya.

Maaf.
Aku sedang terguling-guling ketawa di atas katil.
Aku dilabel sebagai itu.

Aku mahu memberikan alasan yang bersandarkan ke atas sesuatu (baca : justifikasi) ke atas penghargaan (aku gelarkan penghargaan disebabkan ianya terlalu istimewa) yang aku terima.

Di dalam pengetahuan aku yang maaf, agak dangkal ini,
aku tidak dapat mengingat kembali bila kali terakhir aku ke taman permainan,
jadi, aku tidak layak digelar seperti itu.
^____^

Kekasih gelap aku yang cerah?
Alahai.
Sudah beberapa kali aku nyatakan, dia hanyalah seorang sahabat.
Seorang yang lebih tua dari aku (baca : senior).
Jangan menuduh aku seadanya.
Kamu buat aku ketawa sayang.

Dan yang terakhir,
intipati surat elektronik tersebut,
dia bertanyakan,
"Mengapa kamu menggelar pembaca-pembaca kamu sebagai sayang, dear, darling? Ini akan merosakkan hati pembaca disebabkan kamu bersayang-sayang dengan mereka"

Jawapan aku:
Aku memang memanggil rakan-rakan aku dengan panggilan sedemikian,
tidak kira di dunia blog atau di dunia realiti itu sendiri.
Tiada siapa pernah jatuh cinta dengan aku bila aku menggunakan perkataan-perkataan tersebut.
^_______^

Sebelum berpisah,



Budak perempuan yang bermain selepas membentangkan projek akhirnya pada 16 April 2009.
Kelihatan seperti menggoda ke?
Aduhai...

Lebih banyak aksi menggila, sila tekan sini.

26 comments:

kEy said...

yay first~

kEy said...

ala.....bg key oke ape, bersyg2~
menunjuk n melahirkan rse syg kat zara~
ahhaha~

kan dear? anje? darling? sayang? baby?

ahakZ~

sharamli said...

usah pedulikan surat elektr0nik tersebut..
hik3

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Key:

tahniah!

anda 1st dan 2nd!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Key:

aku juga rasa okay je kan honey?

peluk2~

hahaha~

k.e.r.i. said...

senget dia, memang menggoda yu.
haha

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli :

aku selamba je syg~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

k.e.r.i.:

hahaha~

senget aku~

hahaha~

mrblind said...

ni apahal bergambar pakai selimut ni..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mrblind :

apa plak selimut plak bro?

tu kan shawl..

ceh3~

Mrs Poyo said...

ZARA..aku suka bila kamu mmanggil aku syg..dan kamu jga mmiliki senyuman yg menawan..MMMUAAAHH!

FARYN said...

sila tampal pic lec yg kacak itu dgn kadar segera..huhuh

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mira amair :

laling!!

aku cinta kamu!!

^__^

yeay!!aku segan..hik hik~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

F A R Y N :

akan aku tampal nanti..

kawan aku sgt kedekut..dia simpan gambar itu..tunggu aku crop pada dia..hiah!!

Kapten Luffy said...

jom MAIN guli ;p

MaSHee said...

Tahu kenapa aku suka baca blog ko ni? Sebab ko menyampaikan sesuatu yang aku x boleh luahkan tentang hati aku. Cerita ko ngan B tu aku amat suka. Macam cerita aku ngan seorang kawan. Aku igt selama ni aku seorang jer alami keadaan tu, x sangka ada lagi rupanya!

Jadi...teruskan menulis k!

DramaQueen said...

dahling.. ai lap yu lah..muah muah.. seksi dan ganas giteww post menarik seorang playgal.. la la la....

dik..playgal tu.. budak perempuan sedang bermain masak2 la...

la la la..

btw, ronaldo tu menyibuk kat tepi la..suh dia dok tengah sikit.. heee..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Monkey D Luffy :

Jom kapten..

erkk..nak guli kaler biru buleh?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Aku... Dia... Kamu..:

aduh..

terharu aku syg~

aku juga pikir aku sorang je yang hadapi begitu, meh kita meroyan bersama2!

hoyeah!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

GiGGLe GaL :

meh kak..

berguling2 dengan aku..

hahaha...

erkk..mana boleh kak..bagi dia kat tepi jer..kang kat tengah mau aku heret dia masuk ke alam nyata kang~
hahaha~

ciK LyndaWawa said...

cantek kamu zara..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ciK LyndaWawa igUana :

hehehe~

ye ke?

time kaceh..=p

Bijen M. said...

ahahak..
kita hidup sebagai manusia kena saling berkasihan..
baru wujud keharmonian..
=)

farah said...

wow.

ronaldo!

:)

erk,
kenapa harus ada org mempertikaikan cara kamu sayang?

pelik.

ps: kau popular yer sayang, sebab tu ramai org dengki.

:P

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

bijen moretti :

hahaha~

aku sokong kamu!!

yeay!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

farah liyana:

hahaha~

mungkin ada yang merasakan cara itu hanya untuk pada tempat2 tertentu..aku tidak kisah sebenarnya~

lalala~

aku tidak terkenal sayang~

biasa2 jer~