Wednesday, August 19, 2009

Orang Lain Bergambar Dengan Suami, Tunang, Teman Lelaki Tetapi Aku Dengan Kuda...


Menjelajah ke Mukabuku teman-teman seperjuangan.
Melihat gambar konvokesyen masing-masing. Kegembiraan masih terpancar di muka.
Senyuman yang terukir buat mereka yang banyak memberi kasih sayang kepada diri dalam berjuang mencari sesuatu - menuntut ilmu yang bermanfaat bukan sahaja kepada diri tetapi mereka yang lainnya.

Orang lain memujuk suami, tunang dan teman lelaki bergambar bersama.
Tetapi aku?
*ketawa*



Ada yang bertanya kepada aku.

"Perlukah mengambil gambar dengan kuda di kampus selatan?"

Aku : Perlu. Ia mengingatkan aku kepada sesuatu yang sangat comel setiap kali aku mahu pulang ke rumah. Akan melalui kandang kuda dan kekasih gelap juga pernah bergambar dengan kuda - walaupun dia tidak memakai jubah konvokesyen di situ.



Ini cubaan yang sangat gila.
Aku tahu aku agak menggigil di situ. Ann yang mengambil gambar ini tatkala aku sedang memujuk Si Arab untuk mengambil gambar bersama aku.

Arab : Aku fikir kamu pakai wangian Polo. Tapi kamu pakai wangian Ketua Hugo (baca : Hugo Boss).

Zara : Alahai Arab, jangan merajuk.

Sejujurnya aku lebih gemar bergambar dengan Arab setelah diberitahu ada kuda putih di kandang kuda ini. Tiada teman lelaki menemani - aku hanya ditemani teman wanita yang disayangi.



Ini teman wanita aku, Ann.
Setelah yang lainnya pergi temujanji hanya tinggal kami berdua untuk menggila.
Kami bahagia.

Zara : Rasanya bakal terbang pulang ke Kampus Selatan esok pagi.

48 comments:

lara aisya said...

kuda pun ok wat...still makhluk Allah...lupalak...tahniah ye....

Anonymous said...

emm kuda pun kudalah hee~

DramaQueen said...

erm.. kuda? erm... ok la.. apsal tak jemput cumi dan ciki?

ni nama baru ni..sila iktiraf..owkey..

kamu pilih cumi..dia pilih ciki..wakakak... suka ati.. lalalal

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ms ct:

hahaha~

thanks sis!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

khaLifah feDi:

hahaha~

betul tu~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

GiGGLe GaL :

cumi dan ciki?

nanti tanya pada tuan badan ya kak?

Pais Mais said...

kuda pun kuda la!!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Pais Chaos:

betul tu Pais!

Hernee Nazir said...

xpe la..kuda pn ok tu..congrats zara..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

♥Hernee Nazir♥ :

TQ kak!

^_^

shima said...

kuda pon kuda lar zara.ade gak gambo ko ngan kuda.pakai robe lak tuh.hehe.aku xde pon.kenangan tuh.

ciK LyndaWawa said...

bgsla gamba ngan kuda..gambar ngan pakwe pun tak guuna..klu pakwe sendiri dah wat hal...

sharamli said...

0k la tu..lain dr yg lain..

Paan Ovrtd said...

Kuda apa nama?

Atiqah Adnan said...

atleast zara bagi peluang pada kuda tu enterprem dalam belog zara ni kan.. hukhuk...

khasyikelvin_ said...

ala,
sis konvo pun tak byk
amik gambar...family
langsung tade...
huhuhu lai sedih!

qishie said...

congrats dah graduate..:)

kuda pun kuda la...
janji gerekk...huhu

Precious said...

Kuda tu comel laa ... Unique lagik! Mana ada org len wat camni!
Tahniah!!

Signorina Syima said...

zara, time aku konvo dulu...tak de siapa datang... tak de siapa tau??

aku masih bersedih... huhuhu

myQza said...

cayalah! amek gambo dengan K.U.D.A!!

hati-hati sayang. nanti dia rampas cermin mata zebra kamu!

lavidalabelle said...

owh nampak kacak si kuda itu. tapi matanya umpama panda mata lebam. apakah?


hahaha. comel xD

lavidalabelle said...

comel itu zara okey. bukan itu kuda xD

Mrs Nurul said...

ok la tu ehhehe. ko ni tajuk hot gile kot

en_me said...

chomeynyerr kuderr ittewww.. ehehe

messyremo said...

selamat terbang zara~~

naik private jet ke?haha~~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

shima:

hehehe~

takpe syg~

^_^

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ciK LyndaWawa igUana :

hahaha~

benar kata kamu kak~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli :

hahaha~

benar Sha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Paan:

kuda tu nama Arab~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

atiQah adNan:

hahaha~

betul tu kak~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cik ian@aH Lian~ :

hehehe~

relaks Sis~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

qishie :

thanks darling!

betul2~

kuda kuda~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Precious :

hahaha~

Thanks sis!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Signorina Syima :

alahai syg~

kamu tak beritahu dorang ke?

sabar syg~

nanti kamu grad lagi, bagi tau aku ya?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

<< s| tED| >> :

kalau dia rampas, aku bagi kulit dia belang2~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

i.am.belle :

hahaha~

Arab mata cam panda?

adakah hampir kepada aku?

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

i.am.belle :

hahaha~

thanks larling!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

░♥si lampu neon♥░ :

tajuk harus hot neo~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

en_me :

hehehe~

thnaks en me!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

messyremo :

sgt private...

mau ikut?

Bijen M. said...

wahh..
ganas boipren eyh..
;D

~ iza ~ said...

kuda -->
terima kasih zara, masih ada yg sudi berjubah dan bergambar dgnku di sini..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

bijen moretti :

hahaha~

ganas lah sangat~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

~ Hariza ~ :

hahaha~

aduyai~

izue said...

menarik2 g amek gambar dgn arab.cm tak terpikir lak..hihi

anyway congratz!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

izue:

hehehe~

thanks izue!

Anonymous said...

uiks!ok la tu..drpd bergambar sorang2

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Lifesaver:

hehehe~

betul kata mu kak~