Tuesday, August 25, 2009

Aku Memang Kuat Memberontak, Jadi Tempat Yang Aku Ingin Lawati Adalah Seni


>>Penulisan ini telah dicium sebanyak 0 kali<<

Aku memang kuat memberontak. Kalau aku kata aku mahu, aku tetap akan berusaha mendapatkan sesuatu yang aku mahu. Degil? Degil dalam memutuskan sesuatu. Itu diri aku.

Kata orang dulu-dulu, kalau kita rindukan seseorang, tidak dapat melihat orangnya, bumbung rumah pun jadi. Tapi pada aku, kalau sangat bernafsu untuk pergi ke tempat yang ingin dilawati, jika ia muncul sebagai hasil seni pun aku sanggup untuk nikmati. Keinginan yang mencanak naik disebabkan aku menggemari sesuatu.



Ada orang yang bertanya kepada aku, apa hadiah konvokesyen buat diri aku sendiri?
Aku bertanya kembali, perlu ke aku belikan sesuatu buat diri sendiri?
Dia kata amat perlu.
Aku memikirkan mengenai menukar telefon genggam yang baru tetapi buat masa ini, hanya baju di atas sebagai hadiah konvokesyen untuk diri sendiri.

Gila?
Tidak, ini hanya interpretasi kecintaan aku pada seni.
Oh ya, Abah agak tidak menggemari selera aku dalam memilih pakaian kali ini, tapi apakan daya? Anaknya ini acapkali bertindak mengikut kemahuan diri.

Zara : Semoga berjaya buat Mak dan Abah yang menduduki peperiksaan Penilaian Tahap Kecekapan (PTK) hari ini. Semoga berjaya dengan cemerlang dan dinaikkan gaji. Aku tidak memandang pangkat. *ketawa*

48 comments:

en_me said...

degilnyerrr.. ehehe

Tirana said...

selalunya orang yang berseni ni jiwanya halus..tak degil...Terbalik pulak Zara ni..hehehe

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

en_me :

hahaha~

kadangkala~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tirana:

hehehe~

ku pelik agaknya kak~

Mrs Poyo said...

owh..kita brdua sma..slalu memberontak..
tapi aku dalam diam..
hahahahha..

Yern Ain said...

syg what is in ur ming fr ur own gift?
(nak tau jg ni)
haha.

Anonymous said...

adik..kamu beli baju ape?tunjukkan kat akak..ngeeeeeee~

Anonymous said...

waa awl hang pi beli baju raye zara !!!

memberontak bukan amalan mulia..hee

Puan Ninie said...

hehehehe
degil ye..:)


like ur taste of baju
same like me

;)

sharamli said...

w0it..dgr ckp ayah ...

messyremo said...

jom pg japan..

mau?haha~~

wanita mutalib said...

wah sayang..

mami kiter pun PTK ari ni hehe..

wah..baju itu, patutla ayah kamoo marah sayang hee..

tp untuk umur kamoo no problem hee..

Bijen M. said...

memberontak itu harus..
jgn ada batasan..

shima said...

zara.jgn dgil2.hehe.

Precious said...

Mak ngan abah tu pon cikgu cikgi ker? Semoga berjaya keduanya ...

petak daud. said...

AHAHAH.Cool.:))

saffa said...

Haha. Bila konvo kena beli hadiah utk diri sendiri eyk? baru Saffa tau! Haha

myQza said...

dak zara : tidak memandang pangkat? adakah kamu memandang gaji... ?? :P

Karbon Kopie said...

santek baju mu itu...
dik pangkat tidak penting..yg penting gaji nya...ekekekekeke

zan xray said...

laaa baju ke.. ingat poster pe tadi.
Tak suka pemberontak.. ganas nyah tak suker u hahahah

naz said...

haih,degil huh?btw logo tshirt tu sgt lawa la.jeles.hohoho.

Pais Mais said...

wah beli baju!!! cantikk!!

Meooo Comicore Club said...

doakan mak ayah sukses.. murah rezeki, sihat2 & panjang umur.

take care!

Unknown said...

cantik. cantik betul. hehe~

lavidalabelle said...

u in my club hokey. rock gurls rules. yeah bebeh xD


bila ler nak jumpa zara di keyhell :}

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mira amair :

dalam diam je?

harus tunjuk luaran sekali beb~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Yern Ain :

hahaha~

I dont know~

LOL!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Lifesaver :

hahaha~

akan ku tunjuk kak~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

khaLifah feDi :

bukan baju raya lah ni wei~

hahaa~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mEiZ SHA :

hehehe~

samalah kita sis~

i love u~

muaxx~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli :

baiks~

cuak~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

messyremo:

kamu bayar?

boleh jer~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Wanita Itu :

hahaha~

abah pesan pakaian harus melambangkan daku adalah guru kak~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

bijen moretti :

hahaha~

aku setuju~

moh buat rusuhan~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

shima:

hehehe~

baiks~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Precious:

hehehe~

thanks sis!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

PETAK.! :

thanks lil bro~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

saffa:

hahaha~

kepuasan peribadi katanya~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

<< s| tED| >> :

Gaji itu penting~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mRs.jUkoGYu :

Thanks sis!

aku seetuju!

=)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zan-xray :

hahaha~

tak suka takpe..

nangis~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

naz :

hahaha~

sila jeles~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Pais Chaos :

Ohoii!!

cantik!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

meo188 :

^_^

thanks!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

olin:

hahaha~

thanks syg~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

i.am.belle :

bila mau jumpa?

sila roger je daku~

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

anak-beranak berjaya dalam lapangan masing-masing...hebat keluarga zara =)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

ahh~

zara masih bertatih lagi Nuar~