Tuesday, August 18, 2009

Mengapa Aku Menulis Blog - Ini Adalah Kes Khas Dan Istimewa...


Ini kes istimewa.
Aku memberikan kelonggaran kepada penulis blog yang aku hormati apabila beliau bertanya tentang soalan itu.

"Mengapa menulis blog?"

Oh ya, soalan ini ditanyakan oleh en_me yang sentiasa menceriakan hari aku dengan komen-komen beliau yang ceria. Terima kasih kerana menjadi pembaca dan pemberi komen yang setia.

01 - Memerlukan satu pelantar peribadi.
Aku memerlukan satu tempat untuk berhubung dengan dunia luar. Jauh dari lingkungan mereka yang aku kenal sahaja. Bermula dengan menulis di laman-laman sosial yang aku berdaftar, aku tinggalkan dunia itu dengan mencari tapak penulisan yang lebih meluas.

02 - Sebagai sumber inspirasi
Aku menulis kerana mengelakkan diri bercakap terlalu banyak disebabkan aku manusia yang selalu dilabel sebagai terlalu peramah dan kadangkala pemarah juga. Aku mencari inspirasi dalam hidup aku dan diterjemahkan dalam bentuk penulisan.

03 - Cara mengelakkan diri berada di bawah tekanan.
Ya, ini hakikat. Bila menulis, aku dapat lari dari sebarang tekanan. Aku tahu senyuman yang aku ukirkan bila menulis atau membaca komen yang ditinggalkan, adalah sangat bermakna kerana ia menjadi penguat semangat untuk aku.



Masih mempunyai terlalu banyak sebab mengapa aku menulis blog tapi biarlah ia dibawa hingga ke liang lahad. Aku menulis demi rasa cinta aku kepada sebarang bentuk pembacaan. Aku manusia yang percaya pada cinta dan kasih sayang, maka tugas aku adalah menebarkannya ke seluruh hati pembacaku.

Zara : Sedang mencari pemenang. Terlalu penat dan kurang sihat atas penyakit bulanan. Gambar konvokesyen secara amatur telah dimuatnaik di MukaBuku. Gambar secara profesional belum diperolehi dari jurugambar.

41 comments:

Naz said...

skali tengok, mcm dokter la... hehehe...

Precious said...

Ku menuliss ..
bukan kerna namaaaa!
Kerna ...
Hiks!!

messyremo said...

aku menulis sebab aku byk mase lapang~~haha

Nizam Gtz said...

huhu~~~ yang pasti, kamu menulis blog sebab kamu suker menulis....

MOMMY CGG said...

hi zara:)
menulis dari hati..:)
comel awak pakai mask tue!!
wink wink

miss lolly a.k.a luvfareda said...

menulis sbb beshhhhh:P:P

wanita mutalib said...

kakak menulis kerana sebab yang ke3..

yang pertama dan kedua datang perlahan lahan kemudiannya

^_^

sharamli said...

ala..dy dh pe0t ke?
nnt mesti leh p0se time awal ramadhan kan..xaci...
muahaha

hidayah said...

zara, saya nampak u tgah senyum lebar wpun pakai mask...

lara aisya said...

menulis adalah satu cara luahan perasaan...zara tampak comel pakai mask...

en_me said...

thanx cek zara jwb TAG me yg itteww.. ehehe, muger2 kiter leh jadik rakan siber yg baik2

zan xray said...

Masih mencari jawapannya kalau soalan ni diajukan. tapi mestilah ada sebab.

Banyak lapis pakai baju.. sejuk ke kat sana huhu

Anonymous said...

emm kf tulis sbb sstu yg xterluah...

myQza said...

dah cakap dgn en_me suak nak jwab TAg ni walau tidak di jemput! tetapi kenapakah kemalasan itu membataskan?

~ iza ~ said...

03 - Cara mengelakkan diri berada di bawah tekanan.

sama la kita..
dan meulis juga sebenarnya cara untuk melepaskan tekanan..

p/s : take a gud rest,dear..

Pais Mais said...

lawa mask..

Paan Ovrtd said...

Dulu saya ingat kalo ada blog akan nampak cool. Rupanya....sigh!

mUTe said...

Wah.. VeterinaR!! hehe

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Naz:

doktor lah sgt~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Precious :

Hiks?!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

messyremo:

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zamspotte :

hahaha~

maybe~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

miEz haNeM :

hahaha~

comel ke?

malu~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

miss lolly a.k.a luvfareda :

benar!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Wanita Itu :

hahaha~

sama juga kan kak?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli :

hahaha~

gilak aku~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

hidayah :

hahaha~

sebab dah terbiasa sgt~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ms ct :

comel pakai mask kak?

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

en_me :

hehehe~

moga2 en me~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zan-xray:

hahaha~

baju luar itu dihadiahkan orng~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

khaLifah feDi :

jadi kamu meluahkan dgn menulis~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

<< s| tED| >> :

jgn malas dak tedi~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

~ Hariza ~ :

TQ kak!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Pais Chaos:

mask aku gak ka?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Paan Tanpa Adik :

kamu tetap cool ~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mUTe :

aku pembunuh lah Keroll~

orang2.. said...

fab nih!!!!!!!!...

Jard The Great said...

aku blaja chenta dari blog mu wahai zara.. ehehehe

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

orang2.. :

hahaha~

Yup~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Jard The Great:

hahaha~

ye ke syg?

unknown said...

ada blog pun secara x sengaja