Friday, August 28, 2009

Ini Jumaat Terakhir Aku - Maaf Atas Segalanya...


Salam buat semua pencinta Dunia Sebelah Zara.
Ini adalah Jumaat terakhir aku dalam menghitung waktu-waktu terakhir dalam usia ini.
Masa semakin suntuk.
Terlalu banyak yang aku tertinggal, terlalu banyak untuk dikejar kembali.
Ini Jumaat terakhir.



Angin bertiup kencang, hujan lebat membasahi bumi.
Malangnya kesejukkan sang hutan tidak mampu meredakan hati yang sedang mencari makna diri. Tangan dihulur, jari jemari cuba menggapai.
Nafas semakin pendek, mendesah dalam mencari sesuatu yang tidak mungkin abadi.

Sejuk dan sendirian di bumi yang nyata ini.
Mahu terbang mencari sesuatu tetapi nafas dan jalur nyawa yang bakal terhenti tatkala hari bersalin wajah membuatkan diri kaku terhenti di sini. Tiada apa yang mungkin tinggal. Tiada apa yang bisa dikembalikan.

Tarikh luput semakin menghampiri. Bersediakah aku?

Zara : Nafas yang satu semakin mengajar mengenal makna diri.

74 comments:

myQza said...

Dak zara : InsyaAllah.. umur baru pasti akan lebih bahagia!!
kedewasaan memberi makna yang lebih luas.

Tahniah Zara.

InsyaAllah berjaya habiskan 21 tahun hidup dengan pengisian yang penuh bermakna..

selamat datang esok zara yang baru :)

Atiqah Adnan said...

kita berada dalam ketakutan yang sama sayang.. jangan risau kita akan menghadapinya bersama-sama..

Am said...

ker Zara nak mengakhirkan zaman kebujangan dah ni... ada orang masuk meminang..hikhikhik
atau nak sambut Bday esok?

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

tunggu saja apa yang zara maksudkan dalam penulisan dia...she's really metaphore queen =) harap zara bersedia! =D

shima said...

huish.maksud mendalam tuh.tarikh luput pe cik zara???

HEMY said...

kembalikan milikkuuu...aku dh bagi alamat kat chat box ko

Anonymous said...

welcome to the afterlife of 22 ;p

Bijen M. said...

woah..
tak ada apa yang kekal dalam dunia nih..
semua yang dtg akan pergi jua..
kruk kruk.. (perut berbunyi)

dengan ingatan tulus ikhlas aidilfitri,
bijan selamat

Jard The Great said...

selamat datang ke dunia dewasa zara..;p

Yern Ain said...

Happy Becoming Birthday sayang..

eh, ke u nak kawen esok esok ni?

Puan Ninie said...

nak kawen ke yang??
tAh NIaH!!!

;p
hehehehe
pape msg kat fb tau syg..:)

Puan Ninie said...

nak kawen ke yang??
tAh NIaH!!!

;p
hehehehe
pape msg kat fb tau syg..:)

Mrs Poyo said...

harijadi nk dekat ke syg ooii..
heeeee..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

<< s| tED| >> :

Terima kasih tedi!

hoyeah!

=P

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

atiQah adNan :

baik kak~

mari hadapi bersama!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Am:

hahaha~

zaman bujang?

oh, tidak mungkin Am~

tak mungkin~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

hahaha~

Queen katamu Nuar~

kalaulah zara sehebat kamu~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

shima :

tarikh luput diriku sayang~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

HEMY:

hohoho~

aku sudah salin~

nanti aku serang kamu~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

.palisevenfold. :

Busuk~

kamu amat memahami~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

bijen moretti :

aku baru nak setuju dengan hujah kamu tapi perutmu berbunyi menganggu tumpuan~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Jard The Great :

terima kasih Jard sayang~

eh, dewasa?

bila aku dewasa?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Yern Ain :

err..ntah sayang~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mEiZ SHA :

kawin kak??

err...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mEiZ SHA :

owh wajib~

fb kan tempat kita menggila kak~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mira amair :

hahaha~

aku mahu ketawa~

tiada jawapan~

Pais Mais said...

sembelit ke??

naz said...

birtday die esk, dak2 virgo pnye birthday =)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Pais Chaos:

eh tak Pais~

aku berak ok jer~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

naz :

hahaha~

eh, kamu punya kan dah lepas syg~

Hernee Nazir said...

wat suspen je zara ni..hehehe

Gieyana said...

B strong yer dik...wlauponpon apa bidang yg ko ceburi..be prepared for tommorrow..bak kata owg...
semalam adalah history..hari ni realiti & besok adalah mister....

Hmmm..cung picca convo kamoo..kalau dkt mmg akak g 'tembak' kamoo!huh

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

♥Hernee Nazir♥:

hahaha~

aku diambang misteri~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Gieyana :

takpe2~

nanti ku sambung belajar~

akak akan dalam list penembak dikehendaki~

farah said...

ouh,

hari lahirmu bakal menjelang tiba ya?

Paan Ovrtd said...

Selamat Mendirikan Rumah Tangga.

sharamli said...

tarik nafas laju2 syg..mesti xsesak..

hidayah said...

oh risau2x

pangkat dah makcik tu

k.e.r.i. said...

apa ko merepek ni zara?
hahaha

wanita mutalib said...

dek zara ~

kamu buat kakak takut sayang hee...

kakak tak pande berfalsafah heee...

selamat menjadi 22 :)

22 ker sayang?
*_*

Unknown said...

esok erk?29?aku rasa lah sebab aku ada terbaca kat dak tedi nye blog...

selamat melangkah lagi satu tahunlah....huhuhu..

Signorina Syima said...

kamu buat aku berkerut la zara...

kamu nak kawin ke?? bertunang ke?? ke besday??

kalau besday boleh la kita menyambut bersama2 di secret recipe taman u... kakak mu ini balik ke kangkar pulai pada pagi sabtu...

tasekM said...

ooo.. befday... aku ingat apa yg nk luput tadi...

:)

miss lolly a.k.a luvfareda said...

hepy bufday dear:P

Mrs Nurul said...

mentang2 la da konvo, cessss! jeles aku tgk gamba2 ko nih!

~ iza ~ said...

hepi besday in advance my dear.. :D

semoga hanya yang terbaik untukmu..dan sentiasa di bawah rahmat-NYA...

Nizam Gtz said...

OMG!!! do you??? Ku mintamaaf jika ada terkasar bahasa tersilap kata...

Tirana said...

Jumaat terakhir? Oh ye besok nak buka buku baru ye...hehehe

Anonymous said...

nak gi mana dik zara?

Unknown said...

Udah lama aku tak menatap blog kamu ni...so, aku tak faham penceritaan kamu..
sori laling..

hehe...

aku dirumah..yeay!

zan xray said...

pokcik dah poning ni..
pe2 pun epy bday la kot.
ke lesen memandu tamat tempoh ..
haissss macam2 la si zara ni

Biasa said...

haha tahniah, teddy bear simpan tak yang saya bagi tu!! hehe

anaklaut said...

salam..

hari semakin bergulir meningglkan kita..

zara,

Di dalam meniti usia…
Pelangai adalah jambatan..
Untuk kita ke suatu daerah..
Di mana..
Di sana ada kematangan..
Di sana jua ada kemanisan…

-anaklaut-

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

farah:

hahaha~

=p

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Paan :

awal sangat ucapan tu dik~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli :

baik Sha!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

hidayah :

hahaha~

apakah?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

k.e.r.i. :

ntah lah keri~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Wanita Itu :

haha~

ayat harus mantap kan kak?

=p

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ashie023 :

hahaha~

thanks ashie!

^__^

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Signorina Syima :

huwaa~

2 jam aku nak sampai ke sana kak~

alahai~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

tasikmerah :

hahaha~

apa kamu pk kak?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

miss lolly a.k.a luvfareda :

^__^

thanks syg!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

░♥si lampu neon♥░ :

maksudnya aku dah tua~

kamu muda lagi syg~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

~ Hariza ~:

Thanks sis!

hadiah mana?

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zamspotte :

samalah dengan aku~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tirana :

hehehe~

betul tu kak~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Lifesaver :

gi jumpa kamu kak~

boleh?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Anike MK :

hahaha~

laling kat rumah?

jeles~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zan-xray:

hahaha~

haruslah~

bang, jangan lupa janji bang~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Richeal Phil @ Ritz ^-^ :

mestilah simpan Ritz syg oit~

berharga tu~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

anaklaut :

terima kasih anak laut~

sangat terharu~

unknown said...

semakin tua kamu zara :)
hehe

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

KhairiL's :

semakin kacak aku Jambu~

hahaha~