Monday, August 03, 2009

Pembunuhan Terancang Harus Mempunyai Warna Tersendiri


Hari ini aku tinggalkan memori keji.
Menuntut janji pada diri sendiri - apakah hadiah terbaik buat diri setelah sebahagian diri aku musnah akibat perbuatan diri aku juga?
Jawapan yang ku terima - satu pembalasan hakiki.

Satu pembalasan hakiki yang nyata memberi warna berbeza dalm hidup aku.
Oh, tiada istilah sendirian. Tiada istilah pembunuhan.
Yang ada hanya nafsu, air mata dan pengorbanan setia seorang gadis.



Tiada istilah Si Hitam atau Si Putih baginya.
Dia lambang aku mahu keluar dari belenggu kehidupan yang lalu.
Jiwa yang memberontak tidak pernah ada kesalahan.
Jiwa yang penuh kasih sayang bukan suatu alat untuk bahan makian!



Dari sisi mana sekalipun dia dilihat, dia hanya mampu menggetarkan naluri aku sebagai seorang manusia yang mahukan sesuatu yang disukai.
Ya, dia berjaya membunuh aku dan keinginan diri aku yang satu lagi.
Aku curahkan keringat aku lapan tahun dulu untuk dia yang hadir kini.



Adakah kamu mahu membunuh legasi yang aku bina dengan hanya kata nista?
Tidak tercapai akalmu meruntuhkan empayar yang dibina.
Anda bukan berhadapan dengan wanita muda yang lemah jika batinnya menjadi ukuran, kerana disebalik tangan yang memegang kapur atau pena menulis, tangan itu juga bisa merotan manusia yang dia mahukan bagi sesuatu yang dinamakan keadilan.

Oh ya, mari meraikan suatu pembunuhan.
Tiada lagi Kaca Mata Putih atau Hitam.
Dia kini menjadi satu campuran.
Si Putih dan Hitam!

Zara : Aku rela tersenyum sepanjang hari. Episod seterusnya, kita akan menelusuri surat elektronik yang dikirim oleh beberapa pencinta yang setia kepada Dunia Sebelah Zara.

38 comments:

attyfir said...

black & white..ekekek mcm lagu MJ..

Atiqah Adnan said...

jangan biarkan diri kita sentiasa memikirkan manusia lain yang menganggu...

Paan Ovrtd said...

Kak, bagi idea nak update blog. Buntu dah ni.

Pais Mais said...

giler.. ayat sastera..huuu..salute.

~ iza ~ said...


jangan sesali apa yang sudah pergi,
jangan tangisi apa yang sudah tiada,
tetapi bangkitlah dan bina kembali apa yang telah hilang & pergi..

=)

Nizam Gtz said...

melankoliknya spekmu itu...

Hernee Nazir said...

zara..spec cun la..hehehe

Unknown said...

pergh..lawonye spek..

Puan Ninie said...

a wind of change..

gud for u dear...;)

DramaQueen said...

comel!

Tirana said...

Nak kisahkan pasal cermin mata baru ke...ingatkan apalah yang hitam dan putih tu..hehehe..anyway..campuran dua warna, nampak lebih anggun dan bergaya..

myQza said...

cermin mata zebra... macam aku punya!!

wanita mutalib said...

wah cantik spek mata mu yang baru itu..

mmg benar..

jika Dia mengambil sesuatu darimu..

pasti ada yang lebih indah dan lebih baik yang hendak diberikan kepada mu wahai dek zara :)

Meooo Comicore Club said...

erm, spek tu agak stylo...

mcm xsesuai nk bw opis jer... huhuhuhu :p

Yang Benar, Kakak Perkara Rawak said...

aku tetap suka warna hitam.
leb-leb-leb..
MIAUUUU!eh..eh..melampau pula :P

zan xray said...

luka itu akan sembuh bila dimamah waktu. kan sampai waktunya terima lah dengan hati terbuka.

Pocket said...

adoilaaa,
kenapa di itamputeh kan gambo itu,
camana kami nak tgk kaler spec tu gro on u?

:)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

atty's :

hahaha~

betul kak!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

atiQah adNan :

baik kak!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

DIK AN :

meh kak urut kepala kamu tu~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Pais Chaos :

hahaha~

sastera kah aku?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

~ Hariza ~ :

terima kasih syg!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zamspotte :

hahaha~

amat kan?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

♥Hernee Nazir♥ :

terima kasih kak!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ashie023 :

hahaha~

mau pinjam ke?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mEiZ SHA :

thanks sis!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

GiGGLe GaL :

^_^

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tirana :

gaya penyampaian juga penting kak~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

<< s| tED| >> :

kita sekapal!

hoyeah!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Wanita Itu : terima kasih syg!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

meo188:

sy tak kerja opis~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

penjenayah merah jambu. :


dan aku tetap suka kamu~



hahhaa~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zan-xray :

akan ku ingat kata-2 mu abang~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Pocket:

hahhaa~

ku segan~

=)

sharamli said...

b0san x jdik 0rg rabun...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli :

aku tak rabun~

Raihanna said...

pergh...
ayat kamo mmg high la!
camana nak buat blog yang hebat cam kamo nie zara..
rai kena menuntut nie..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Raihanna:

high ke ayatku syg?

aduhai..takde sayang~

biasa2 ja~