Wednesday, August 12, 2009

Memotong Atau Dipotong - Aku Lebih Rela Dipotong Dengan Baik


Cuaca sangat panas dan berjerebu. Aku benci. Cuaca sebegini amat mengundang penyakit dan kalau boleh, aku menghalang diri aku berada di luar.
Alhamdulillah, aku bertambah baik. Kesan dadah yang begitu kuat.
Aku tahu aku kalah dengan dia setiap kali aku sakit.
Benci.

http://www.impawards.com/tv/posters/shear_genius.jpg

**Gambar kredit di SINI**

Aku menggemari siri ini dan setia menonton dari musim pertama lagi.
Setiap kali aku menontonnya, aku membayangkan, alangkah baiknya jika rambut aku boleh dipotong mengikut kehendak hati sendiri dan gaya yang pelbagai.

Gila?
Mungkin.

**Ini dari SINI**

Rambut dan rumput.
Ada beza ke?

Pada aku - mungkin bezanya hanya kedudukannya sahaja.
Rambut di kepala , manakala rumput di tanah.
Tapi tak mustahil, rambut di tanah manakala rumput di kepala.
Tak mustahil.

Orang berbicara mengenai warna mereka - aku ketawa.
Lucu!
Sungguh!

Rumput hijau?
Rambut hitam (definisi kita di sini).

Lucu!

Cuba kau lihat sekeliling.
Adakah semua rambut hitam?
Ada juga rambut perang, kuning, biru dan juga HIJAU!

Cuba kau lihat lagi, benarkah rumput hijau?
Ada juga coklat, keperangan dan juga HITAM!

Mereka sentiasa berkongsi benda yang serupa.
Kejadian Yang Maha Esa - itu sudah pasti.

Yang penting - bila panjang, tangan pasti akan gatal untuk memotong.


Zara : Bilangan tisu yang digunakan sepanjang hari yang dirundum hujan lebat dari gua adalah dua kotak yang mempunyai 200 helai tisu. Gila sudah kepala aku agaknya.

32 comments:

Unknown said...

warna ijau..warna hitam..oh x sama..tp skrg ader dah warnakan rambut cam rumput..ahaha

Anonymous said...

kamu sdah potong rambut..!!!

Neo Erich Adam said...

hurm. myself agak kurang slesa klu rmbut pnjg, lebih2 lg me ni bertudung.
pendek lg oke kot. hukhuk.

Yern Ain said...

syg, rumput hitam ada eh?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ashie023 :

hahaha~

betul2..bukan setakat rumput, pelangi pun ada~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

khaLifah feDi :

belum lagi~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zajumie:

hahaha~

betul2~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Yern Ain :

ada~

rumput yang terbakar~

Hazerin said...

rumput?? rmbut??? sama ke?

tak sma la dik.

rumput leh dpijak.
rmbut klu dipijak org, nk kna bunuh?

DramaQueen said...

awas dik..sila recycle tisu dan rambut kamu..ekekeke.

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

+h.a.z.e.r.i.n+ :

hahaha~

ko ganas kak~

aku suka~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

GiGGLe GaL:

hahaha~

rambut pun ke?

lalala~

tasekM said...

buat pesen tempurung la zara. ha ha.

JIMMY ASMARA said...

Adakah LU tau..rambut nak panjang punya lah susah

tp kalau nak pendek senang je!

zan xray said...

kau berbicara dibawah pengaruh dadah lagi??
agak2 paras mana rambut kau sekarang dik

Khin Hooi said...

actually the peak is at night of 11th. but you can try tonight. haha

i dont feel like going convo... ><

Milimilo said...

banyaknye tisu..gune sapu tgn je jimat sket..heheh..ku normal,rmbt itam,rumput pn ijau

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

tasikmerah:

pesen tempurung kak?

aduhai~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

JIMMY ASMARA:

betul kata LU Jimmy~

buat GUA terpikir~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zan-xray :

hahaha~

separa pengaruh dadah bang~

hahaha~

paras apa?

paras bahaya~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

khinhooi :

huhuhu~

11th ya?

-_-"

btw, go to convo lor!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

milimilo :

hahaha~

tisu senang~ buang jer~

hahaha~

khasyikelvin_ said...

mushuk,
sudah makan dadah ker?
tu ingus tuh...
pat lap!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cik ian@aH Lian~ :

dah kak~

ihiks~

nampak ingus ku?

segan~

ANOI said...

creative sungguh cikzara mempuitiskan perihal rambut dan rumput=)

myQza said...

aku ingin sekali menukar rumput di tanah dengan rambut di kepala.. boleh kan??

sharamli said...

simpan rmbut pjg best ke?

messyremo said...

tak payah ptong..

buat rambut dreadlock sudey..haha

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ANOI :

Thanks Anoi!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

<< s| tED| >> :

boleh syg~

patu jauhkan diri kamu dari kambing~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli :

rasa cam Faizal tahir~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

messyremo:

hahaha~

ponny tail bleh?