Saturday, October 31, 2009

LDP dan Pelbagai Tafsiran - Terima Kasih Kerana Jujur Walaupun Kamu Membuat Satu Salah Laku

Salam semua!
Hari ini hari Sabtu dan saat ini hujan sedang mencurah-curah membasahi Bumi.
Usai pulang dari sekolah.
Melunaskan cuti berganti sempena Deepavali yang aku tidak merasai dan disambung dengan kursus LDP.

LDP
Latihan Dalam Perkhidmatan.
Disebabkan jadual aku hari ini sudah diwarnai oleh TIGA jamuan makan, aku merasakan ia lebih kepada LDP juga.
Lebihan Dalam Perut.
Lemak Di Pinggang.

10 Pagi - Jamuan sempena majlis kursus.
1 petang - Kami warga sekolah dijemput hadir ke majlis jamuan Guru Besar Sekolah Rendah.
4.30 petang - Jamuan minum petang usai LDP.

Hasilnya aku merasakan perlu menahan nafsu makan selama beberapa hari agar lemak-lemak hilang dan terbang. Hari ini kepala pusing. Terkenang akan kelas-kelas yang dilalui oleh aku hari ini. Terlampau banyak suka dan duka serta cerita jenaka.

http://blogstore.lomluang.com/coffeeprince/coffeeprince_cartoons/coffeeprince_cartoon11.jpg
[Gambar penghargaan di SINI]

Disebabkan kesilapan kecil GPK memberikan kelas ganti kepada aku hari ini, aku bertembung dengan peristiwa yang enak dan menghiburkan.

Masa Ke-7 : Kelas 2 IK
Ada 3 pelajar lelaki sahaja di dalam kelas.

Aku : Mana orang lain?
Pelajar : Waktu KH cikgu. Semua pergi bengkel.

Aku duduk dan hati terdetik sesuatu yang kurang menyenagkan. Tangan pantas membuka Buku Pergerakan Kelas 2 IK di atas meja. Mata tertancap di jadual. Waktu ke-7 tatkala ini, dan seharusnya memang kelas KH, bukan Bahasa Inggeris yang sepatutnya diganti oleh aku.

Aku : Siapa ajar awak KH?
Pelajar : Cikgu STR.
Aku : Saya nampak Cikgu STR tadi, dia ke bengkel. Awak semua ponteng ya? (nada tinggi)
Pelajar : (muka pucat)
Aku : Pergi bengkel sekarang.
Pelajar : Baik cikgu (bergegas keluar tanpa membawa sebarang buku)
Aku : Buku mana?! Tutup kipas!
Pelajar : (seorang kembali dan melaksanakan arahan aku)

...dan aku memerhatikan mereka sehingga mereka masuk ke bengkel. Untuk memastikan mereka tidak melarikan diri dari ke kelas lagi. Oh, ini bukan kali pertama aku menangkap pelajar ponteng kelas selama aku memulakan tugas, tetapi ini kali pertama berjumpa 3 orang yang jujur kerana ponteng.

Malam ini ada Maskara Shorties.
Sedihnya tidak dapat ke Rumah Pena.
Sumpah!
Sungguh sedih.
Tok Rimau, Saudagar Garam, Dean Sham - jangan lupakan aku ya?

Zara : Hujan masih lebat di luar. Mungkin akan keluar sebentar esok. Aku kehilangan tanda nama. Entah, lupa letak di mana. Cuai!Benci! Sudah aku gunakan semenjak dua tahun lepas. Penuh dengan memori dari zaman Latihan Mengajar.


Oh, aku punya undian yang terbaru di tepi. Jika ada masa, luangkan masa untuk mengundi ya? Dan aku tidak kisah berapa kali kamu mahu mengundi. Terima kasih semua! Selamat berhujung minggu.

40 comments:

messyremo said...

ala..

tak kisahla tak rasa cuti depavali pun..
bkn kamu mmg dh lame cuti ape..hehe

Puan As said...

hehe..seronok nyer da mula masuk ke kelas.... akak tk de kne masuk kls lagi... minggu yang penuh dengan taklimat dan menyelesaikan semua borang2 penting,.....

masih lagi bersabar menunggu minggu hadapan... apa yang bakal terjadi seterusnya...

Amal said...

hehehe..
garangnye cekgu nih..
=p

imHepPie said...

teacher zara!!!

myQza said...

aku sekolah dulupun selalu ponteng!

nasib baik tak ketemu cikgu ZAHRAH masa tu.
la la la la

Azuan said...

tc.zahrah..
salah masuk kelas yea hahaha

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

wuish..garang sungguh dik Zara.

bagus2...hehe..mesti kecut perut budak2 tu..

lumut said...

owh garangnye cikgu...hehe

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

messyremo:

eceh~

dushum!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Cik As:

seronok ke kak?
nanti jap ku fikir~
hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

miSs siv:

moh masuk kelas daku~

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

imHepPie:

yes mimie darling?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sI tEDI :

hahaha~

=]

if tak aku gigit2 kamu~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

AzuanBudakPandai :

salah masuk waktu~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

a.z.r.i.n.a.03.07 :

hahaha~

dasat tak kak?

LOL!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

{lumut} :

hidup harus garang~

LOL!

cheryna zamrinor said...

waaahhh...sudah mula menunjukkan taring ye! bagus! lepas nieh kalau diorg ponteng lagi, sila tegur. kgn dibiarkan. okay?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cHeRyNa PiReS :

hehehe~
baik sis!

=]

hanimndroid said...

apo la nak jadi bebudak skg nih. lempang laju2

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

hanimndroid :

aku tumpang lempang muleh?

hahaha~

Samaira said...

ya ampun garangnya kamu ekeke

DramaQueen said...

bagus..bagus..cikgu ..aku suka ko garang.. patutnya ko berkas je mereka tu.. biar dirasa..

PuanPepel said...

alamak...selamat aku xjd student zaman ko..haha....sebab kite sezaman..
aku kuat monteng klas bio... fobiaaaa....

Cetusan said...

zara..
zara
cepat2 buru sidia yang ada POJEK LDP.
mana tau 10 tahun dapat pakai C Class atau E class..mata bulat..

yang penting LDP tanpa 'H'

qah qah qih qih

zan xray said...

hehe terhibur hati mendengar cerita zara.
memang ada lagi budak2 yang jujur ni.

apan lee said...

haha.garang betul ni. ;P

Tekkaus said...

Hai...budak-budak zaman sekarang! :(

Anonymous said...

ponteng sebab takut tu

Anonymous said...

btol ke budak2 tu pegi bengkel???ke diaorg pegi tmpt lain plak?

aku said...

zara syg..kamu mengajar dimana

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Samaira:

muahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

GiGGLe GaL:

hahaha~

aku polis ke kak?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zeqzeq :

hahaha~

tanpa H?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zan-xray :

jujur sampai ku tak bleh blah bang~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

arque :

nak jadi student daku ke?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tekkaus :

tu lah pasal~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Fatt Chin Choy:

takut apakah?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Lifesaver :

ku udah skodeng kak~

dia pergi bengkel~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mier@merr:

ceh~

mau kena dushum ni~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Puan Nina (DINina):

di sebuah sekolah menengah kak~