Wednesday, October 21, 2009

Ikatan Cinta : Kalau Dia Ingat Kata Kunci Kamu Berdua, Mungkin Dia Masih Berhak Terus Membaca.

Ditujukan buat seorang teman yang sedang menahan kepiluan dan cuba mencanai kembali rasa cinta.
Kamu tahu siapa diri kamu dan betapa aku sayangkan kamu serta mahu kamu bahagia.
Moga kamu dapat berikan kepada si dia - agar dia lebih mengerti bahawa kamu masih seperti dahulu.

http://img242.imageshack.us/img242/8951/184531679241512wokbkptiia6.jpg
[Gambar penghargaan di SINI]

Awak, ingat lagi kata kunci kita berdua?
Kata kunci hati kita berdua.
Awak ingat lagi?


Masa kita mula-mula kenal, awak cuma nampak permukaan jiwa saya.
Masa mula-mula kita kawan, awak cuma nampak luaran hati saya.
Tapi awak terima dan awak mula tamak.


Awak berdiri di luar hati saya.
Awak ketuk perlahan-lahan.
Awak datang setiap masa, setiap hari.
Awak tanya, bila agaknya awak dapat masuk ke pintunya.


Awak datang setiap hari sehingga saya kehilangan diri.
Awak marah saya - awak kata saya menyelinap masuk ke dalam hati awak tanpa perlu usaha.
Saya termangu - saya dalam hati awak, jiwa awak?
Awak merayu - berikan awak kunci, kata laluan atau apa sahaja agar awak bisa masuk ke dalam.


Saya berikan awak kata laluan.
Awak buka dengan perlahan.
Awak mula berikan sepenuh tumpuan dengan tinggal di situ.
Awak baca setiap helaian manuskrip dalam hati saya.
Lembaran demi lembaran awak baca.


Awak, bila tiba halaman yang sukar untuk difahami, mengapa awak berdiam diri?
Mengapa awak tidak mahu lebih mengerti?
Mengapa awak tidak mahu bertanya kepada saya, tuan punya diri?


Awak, hati yang awak masuki adalah hati saya.
Kamus yang awak perlukan adalah saya.
Awak, adakah awak masih mahu membaca lagi?
Atau mahu berpaling pergi?

***************************************************
Teman, aku harap kamu jumpa makna bahagia.
Teman, aku harap semuanya bakal terjalin semula.

Zara : Sudah melewati pengunjung ke dua puluh ribu seperti yang dinyatakan dalam penulisan sebelum ini. Hati tidak mahu kehilangan kamu semua. Bilangan alamat eletronik yang aku terima sudah melebihi seratus dan masalahnya ada had untuk yang boleh dijemput (khabarnya seratus sahaja). Oh, aku akan letakkan peti undian, sila undi di tepi ya?

76 comments:

Bro Framestone said...

erm bro xingt pun.... mungkin hati sekejab buka sekejab tutup...

out of topic--> tue la.... bro pun rase cam tue la... tp bile selidik umur...masih muda lagik....

nmpknya bro kne wat penyelidikan... check betul ke 100 plus tue ada kandungan sabun atau x or lidah budak tue ade prob

intanurulfateha said...

.hmm sedeynyee cerita yang kamu tulis zara
.touching plak T___T

Paan Ovrtd said...

Sorry, lama x update blog. So, tak tau hujung pangkal. Ngehehehehe...

khasyikelvin_ said...

kalau blog ini menjadi peribadi.
sis mungkin tak dapat membaca lagi.
apapun, semoga kamu bahagia.

ixora said...

u touching me by this entry...
hidup zara

Jard The Great said...

well zara.. pape pon.. ku akan respek apa yg ko nak buat.. hehehe

mm said...

nice entry..
7 thumbs up..
huhuuu.. sedey tapi itulah dunia..
^^

Nizam Gtz said...

melankoliknyer maksud di sebalik posting ni...

Kita suka mencari dan mengkaji sendiri tanpa merujuk kepada yang hakiki...

Harap2, masih dapat baca posting kamu....

Atiqah Adnan said...

berikan masa kepada mereka..
tiada paksaan dan desakan dalam membuat keputusan.. biarkan.. yang penting kita teruskan berbahgia yaa..!!

Tirana said...

Apa kata kuncinya? hehehe..

lumut said...

bila awak sampai di lembaran yang sukar difahami..awak pergi..

kesimpulannya..adakah awak bodoh?kerana tak faham..ataupun awak bodoh kerana pergi begitu saja.adeh.

best la entry ni.

PuanPepel said...

i loike u la zara.... puitis n dalam mknanya... kamu suka sgt menikam secara lembut...hehe

rAtu saLju™ said...

zara...aku syg kamu..itu sja,,sekian...

Samaira said...

sobsss x perlu la private
hehe

farah said...

alahai,

aku tersentuh syg.

isk.

cheryna zamrinor said...

Awak, bila tiba halaman yang sukar untuk difahami, mengapa awak berdiam diri?
Mengapa awak tidak mahu lebih mengerti?
Mengapa awak tidak mahu bertanya kepada saya, tuan punya diri?


---> kak sha pinjam ayat nieh utk sms seseorang. dia jawab,

"eh...manjanya. kenapa tiba2?"

sekarang sangat malu dan taknak cakap lagi...hohihi...

Cetusan said...

masih ada..masih ingat, nanti hilang, baru nak cari kunci boleh??nanti hilang di mata??

bila hilnag baru tau rindu kan..
selamat memilih

beskot said...

cekgu cekgu cekgu..
cekgu ajar sastera ke??
entri ni best zara..siyes..
best smpi rs nk lari setempat selaju mungkin..
hehe..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Framestone:

hehehe~
kena sentiasa buka dan tutup~
hehehe~

P/S: sila selidik bro~aku sangat curious~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cik intan (◡‿◡✿):

alahai~
tak mau sedey2~

=)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Paan :

hehehe~
tak mengapa Paan~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cik ian@aH Lian~ :

hehehe~
insyaALLAH tak mungkin jadi peribadi kot sis~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ixora:

Thanks ixora dearie~

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Jard The Great :

hehehe~
terima kasih jard~
aku sayang kamu~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

NUai :

Yup~
betulkan Nuai?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zamspotte :

sengaja menghijab diri dari melihat sesuatu yang hakiki~

itulah manusia~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

atiQah adNan:

ya kak~
betul~
hanya membantu sekelumit cuma~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tirana:

hanya mereka yang tahu kak~

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

{lumut}:

Entah Lumut~
ENtah bodoh atau entah suka mencari jalan keluar sendiri~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

miera a.k.a merr:

hahaha~
kadang2 harus ganas juga~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

rAtu saLju™:

sayang kamu juga~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Samaira:

hehehe~
kita lihat dulu bagaimana~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

farah:

ahh~

moga ada yang tersenyum selepasnya sayang~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cHeRyNa PiReS :

hehehe~
hantar pada siapa tu kak?
wewiit~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zeqzeq:

hehehe~
kalau sudah lari~
masihkah boleh kembali?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Aku Beskot™:

hehehe~
ku cikgu kimia~

=]

myQza said...

semoga kawan kamu itu menemui bahagia.. :)

said...

nice n3 dik...
tersentuh hati akak membaca nyer...

sebab ada bait2 ayat dalam n3 ni sama terjadi dalam kesah chenta ku yg lalu...

huhuhuh

=[

lel said...

*terpesona*

MOKCIK AZWA said...

jangan lupa jemputin mokcik ya... nabilanajwa68@yahoo.com

intan izani said...

bestnyer bace...
;)

puding roti said...

wuwu. sedih. sedih. wuwu

Tekkaus said...

hati siapa yang sudah kami lukai Zaza?

Ouh....cuma 100 sahaja? Maksudnya saya takde peluang lagi lar! :p

ezanykun said...

erk.. ramai jer org dah keja tp tak private blog..

ape pun.. kamu yg tentukan..

Puan As said...

Bayak yg akak suka bc entry zara nie, but yg nie, akak mmg sangat suka...mmg sangat bermakna bg akak... mohon dipinjamkan untuk ditujukan pd mereka yang selayaknya...=)

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

bestlah ayatnyer zara...menyentuh Qalbu botui =D

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sI tEDI;

aku juga mengharapkan begitu juga~



=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ :

maceh kak~

biarkan cinta lalu pergi kan kak?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Noorlaila Mohamed Nor :

*senyum*

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

MOKCIK AZWA:

insyaALLAH Mokcik~

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

intan izani:

hehehe~

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

puding roti :

alahai~

tak mau sedih~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tekkaus:

Mungkin tidak perlu bang~

=]

Ada sedikit khabar gembira~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ezany :

hehehe~

kita akan tengok nanti~

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Cik As:

Oh pasti boleh kak~

silakan~

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

hehehe~

terima kasih Nuar~

tapi belum boleh lawan Nuar~

aku said...

zara, saya sudah mula sayang pada zara..
suka singgah ur blog,suka membaca cerita zara..

apa yang zara tulis sangat betul, dan amat tepat pada sesetengah orang yang pernah kecewa..

teruskan menulis..saya akan mengikuti cerita zara..

attyfir said...

huhuhuh..sedih..bila tiada..baru nak rindu .

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

termenung sekejap bila baca.

redha saja.

sayang kamu dik..

chokio_nia said...

sabar lah kak..idop mang begini...=)

Amal said...

akak..
pasal story nih..tak silap pena terbace dekat utopia @ gempak @ hype..lukisan katun petak..bout key utk hati..
nice.
mendalam...
:)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Puan Nina (DINina):

Terima kasih Puan Nina~

Saya juga sudah jatuh hati juga pada Puan~

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

atty's:

selalunya begitu kan?

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

a.z.r.i.n.a.03.07:

redha saja~
sudah tentu kak~

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

chokio_nia :

hahaha~
betul tu~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

miSs siv :

Oh, ya ke dik?
Entahlah dik~
Dah lama tak baca majalah2 komik ni~

=]

miss lolly a.k.a luvfareda said...

zara, indahnya kata2 itu sayang~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

miss lolly a.k.a luvfareda :


terima kasih sayang~


=]

DeeN said...

Sangat mendalam.
Sesungguhnya jiwa manusia benar2 kompleks (er... bukan shopping kompleks). Hebat Maha Pencipta! :)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

DeeN:

kak~
kamu buat ku nak pergi shopping complex.

=]

apan lee said...

aku nak bace lagi!!!hehe ;P
eh kene undi kaa? >>.<<

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

arque :

kalau mahu undi silakan sayang~

=]

hidayah said...

kata laluannya "sudi awak jadi suri hati saya"

heeee.

jawab zara !

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

hidayah:

hahaha~

tiada jawapan~

LOL!

miss zahidah said...

huhuhuhu...kunci hatiku masih disimpan rapi di dalam peti besi....

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

miss zahidah :

peti besi mana?

Palapes ke?

hehehe~