Thursday, October 15, 2009

"Nak Jadi Pendidik, Aku Sudah Berhenti. Kini Aku Bersih Dan Bukan Lagi Penagih!"

Si Merah berdering mengalunkan lagu nyanyian duyung yang menyeramkan dari filem ke-empat ahli sihir yang menjadi kegemaran aku. Ah, menyeramkan tapi aku fikir mendamaikan. Si Merah aku capai dan panggilan yang diterima aku jawab.

HB : Salam Zara. Apa khabar?
Aku : Baik HB. Apa khabar suami orang ini?
HB : Baik. Anak-anak aku juga sihat. Si Cantik juga sihat kerana Si Tampan setia di sisi. *gelak*
Aku : Sudah tentu. Bila hati diulit bahagia, tentu sahaja semuanya indah.
HB : Sudah diberi penempatan?
Aku : Belum lagi. InsyaALLAH, 16 Oktober ini boleh diperiksa di laman sesawang.
HB : Masih menjadi penagih tegar?
Aku : Mana boleh kata begitu lagi?
HB : Dadah yang mengalir bertahun dalam darah, sudah tentu itu yang aku tanyakan.
Aku : Dah berhenti.
HB : Tipu, takkan begitu mudah.
Aku : Aku fikir, bila tidak belajar, aku boleh kurangkan pengambilan dadah itu.
HB : Bila bekerja?
Aku : Ah, aku kurang pasti.
HB : Sila kurangkan dan lebih baik berhenti.
Aku : Aku mencuba tetapi aku boleh kata yang aku sudah bersih.
HB : Buat masa ini .... *gelak*
Aku : Ya mungkin.... *gelak*

http://www.onefunsite.com/images/caffeine.jpg
(Gambar penghargaan di SINI)

HB, terima kasih atas panggilan telefon yang menyenangkan dari bumi-haiwan-yang-mempunyai-poket-hadapan. Ah, aku sudah bersih sekarang ini. Aku akan menjadi bakal pendidik. Lagipun HB, ia cuma minuman. Aku mungkin akan mengambilnya secara drastik seperti suatu ketika dulu tetapi aku dalam proses pemulihan. Dalam salur darah aku dipenuhi dengan setiap molekul dadah tersebut. Gila kalau aku berjaya pulih sepenuhnya. Lebih lima tahun aku menjadikan ia sebagai dadah rasmi hidup aku.

Terima kasih kerana berkongsi perkara itu dengan aku. Sungguh tidak ku sangka bahawa aku ini secara rasminya telah kamu tabalkan menjadi ibu angkat untuk tiga anakmu. Terima kasih HB!
http://rlv.zcache.com/caffeine_addict_mousepad-p144089647935352911td22_210.jpg
(Gambar penghargaan di SINI)

Untuk semua pembaca dan pencinta Dunia Sebelah Zara, aku dedikasikan ucapan khas ini buat kamu semua!
여보 정말 당신을 사랑 해요!
날 일상적인 미소를 만드는군요!
당신은 내 인생이 아름다운 해!

Zara : Sedang melalui takah-takah hidup yang memerlukan tumpuan dan pengamatan yang berlebihan pada diri sendiri dan manusia sekeliling. Proses pemulihan juga sedang berjalan perlahan.

60 comments:

Samaira said...

coffee addict ke? kekeke

intan izani said...

caffeine addict la ni?
suke minum kopi eh....
cube berhenti eh yang....
;)

intanurulfateha said...

.huu kene masuk pusat serenti neh ;p

myQza said...

makcik zara? umi zara? ibu zara? mami zara? emak zara? auntie zara? mana satu sesuai untuk 3 org anak Hb panggil?

Unknown said...

Honey I love you!
날 일상적인 미소를 만드는군요! You make me smile everyday!
당신은 내 인생이 아름다운 해! You have a beautiful in my life!

ohlala..siap kene masuk google jap nak translate..kekeke..
Korean korean..yehaaaa..

ambe pong penagih kopi gak..aroma kopi buat ambe lemah..aish!!

Bro Framestone said...

he...23x pemikiran bro dah ketagihan dadah jenis FB....

www.broframestone.com

PuanPepel said...

ahakz....oo..slama ko d kampus selatan ko penagih tegar yar...ish2..


>penah skli je aku memnjejak kaki ke blk ko dulu...hehe...tu pn ms thun 2 kot...

imHepPie said...

hehe dadah cap apekah itu??

beskot said...

ketagihan apakah yg sdng ko alami??
nmpk spt menarik..
yg ktbwh tu..
bhs korea ke??
ape mksd??

*kali ni ak yakin ak x sesat dan x silap komen..
hoho..bangganye..

faqhrule said...

saya sedang menikmati kopi jantan sewaktu menaip ini

meo188 said...

sye ketagih blog cik zara

Unknown said...

zara sakit ape...
masih kurang jelas la..

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

caffein!

puding roti said...

mujurlah kita tak suka kopi ;D

Gieyana said...

Tunggu posting erk? hmmm..dadah? kopi ker?

Cetusan said...

ehemm...suami orang juga yang perihatin yerk..
..yerlaa orang pengalaman..
qah qah..

Anonymous said...

selamat berposting adik ku...


apa maksud perkataan chinese tu?

Anonymous said...

wah ape mksdnye itu? nak tauuu!!!

coffee best~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Samaira:

hahaha~
ya sayang~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

intan izani:

sedang belajar berhenti sis~

=)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cik intan (◡‿◡✿):

hahaha~
boleh ke?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sI tEDI :

aku fikir AUntie Zara amat sesuai~
hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ashie023:

Hahaha~
Lebih kurang begitu ayatnya~
bagus Ashie~
hehehe~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Framestone:

Eh, bro ada FB?
Jom menggila di sana bro~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

miera a.k.a merr:

hahaha~
dan aku percaya itu mesti bersangkut paut dengan assignment~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

imHepPie:

dadah cap Nescaffe~

hehehe~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Aku Beskot™ :

hehehe~
Beskot, aku mengalami ketagihan melampau ke atas seperti gambar pertama~

=)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

faqhrule :

kenapa aku dapat merasakan ketegasan?
hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

meo188:

hehehe~
ye ke bang?
alahai~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Ries Lee:

ku sakit chicken pox~
hehehe~

ketagih pada kopi~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Blog Anuar Kamaruddin™:

hehehe~
benar bang~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

puding roti :

sebab kamu suka puding roti sayang~

=)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Gieyana :

Ya kak~

ketagih kopi~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zeqzeq :

hahaha~

dia sumai orang tetapi dia juga kawan baik~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Lifesaver:

terima kasih Mama!
hehehe~

itu bahasa Korea kak~
=)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Ftyyhahh:

hehehe~
sila tunggu episod seterusnya~
hehehe~

hidayah said...

oh aku suka pesanan tu
hik3
walaupun x fhm

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

hidayah :

hahaha~
baguslah dak Yaya ni~

khasyikelvin_ said...

dari semalam
takleh kumen kat shoutmix
kamu huhuhu...

p/s:patutnyer sis yg majuk!

Bro Framestone said...

ade je fb... search nama syukri mohammad nor...sure jumpe...klu x jumpe bgtau bro ek

cheryna zamrinor said...

ketagihan internet? tak mungkin...kak sha rasa dr dulu kak sha nampak nama zara:)

tp kalau ketagihan kopi...boleh dimaafkan...pernah menjadi begitu:)

hoohh...sudah dapat 3 anak sekaligus itu sangat menjeleskan!:(

*tak dpt translatela dik....

en_me said...

ketagih ghitewww..

Paan Ovrtd said...

Tulisan korea tu apa maksudnya tu kak?

farah said...

ketagih apa nie?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cik ian@aH Lian~ :

alahai~
napa tak bleh?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Framestone :

hehehe~
alhamdulillah~
sudah jumpa dah bro~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cHeRyNa PiReS:

hehehe~
alahai~
ketagihan kopi kak~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Paan:

nak kena translate ke Paan?

heehhe~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

farah :

hehehe~

ketagihan kopi~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

en_me :

hehehe~

apa boleh buat en me~

niesz said...

jgn minum caffein bnyk2 tau..
xelok tuk kesihatan..
its ok..
slow2..
mesti ley punyer..
bkn x ley lngsung but not too much ya!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

niesz :

hehehe~
baik cayang~
=)

faRha said...

coffee itu sedap~~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

faRha:

betul!

give me seven!

Tekkaus said...

Tapi wanita jangan minum terlalu banyak o. Nanti sukar untuk dapat cahaya mata. :p

Unknown said...

dah lama x pergi sabah ;)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tekkaus:

hehehe~

alahai~

jangan cakap begitu bang~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

chipsmore:

ku tak pernah pergi sayang~

DramaQueen said...

dik, aku slalu kene rejek klu nak derma darah.. aku pun tataw kenapa.. ape la nasib diri aku nih..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

GiGGLe GaL :

ko darah putih ke kak?

hehe~