Wednesday, October 28, 2009

Badan Pakaian Seragam, Persatuan, Sukan : Mungkinkah Aku Perlu Menyarungkan Jersi Bola Sepak Selepas Ini?

Semalam ketika sesi suai kenal, aku ditebak dengan soalan dengan tentang kegiatan kokurikulum yang mungkin aku boleh galas pada tahun hadapan.

Guru : Kalau badan pakaian seragam biasanya cikgu boleh kendalikan apa?
Aku : Persatuan Bulan Sabit Merah, sebab dulu saya memang aktif dalam persatuan ni. Tetapi apa yang diberikan oleh pihak sekolah, saya terima.
Guru : Kalau persatuan dulu cikgu sertai apa?
Aku : Persatuan Sains dan Matematik. Tetapi saya juga sebahagian daripada Persatuan Sejarah dan banyak lagi.
Guru : Kalau sukan?
Aku : Bola sepak.
Guru : Bola sepak?!

Tatkala ini baru aku menyedari lidah sudah terbabas dari landasan yang seharusnya. Fikiran berkejar laju untuk memikirkan alasan yang sesuai.

Aku : Eh, saya bola apa-apa pun boleh. Saya minat bola juga.
Guru : Oh, maksudnya macam bola jaring, bola baling?
Aku : Pun boleh juga...

http://www.pricerighthome.com/images/manchester_united_double.jpg
[Gambar penghargaan di SINI]

Alangkah bahagianya jika badan yang letih dan tulang temulang yang berentakan enak beradu di atas ranjang seperti di atas. Beradu dalam kamar seperti di atas.
Alahai...

Zara : Rindukan kalian semua. Sila tekan ini untuk berikan doa yang terbaik buat aku. Oh, terima kasih buat mereka yang mengikuti aku di Twitter. Aku memang akan mengemaskini status di situ.

58 comments:

Anonymous said...

waahh..zara leh men bola sepak ke?kagum ni..

cheryna zamrinor said...

hehehe....jadi cikgu nieh macam2...ibuku pernah kena jadi ref bola sepak. mmg lawak tp tak sangka betul 3 cikgu perempuan itu mampu jadi ref dan linesman...

* oit...jersey mu je ke?:P

AiE bAhRi said...

salam zara,
how's lfe sekarang?msti semuanya baru kan..kagum dengan kebolehan kamu zara...doakan yg terbaik untuk mu..Amin...

faqhrule said...

sepak takraw kalo brani!

intanurulfateha said...

~glory3 man utd!!! ;)

myQza said...

coach bola sepak :)

Tekkaus said...

Kamu peminat Manchester United juga? War...bagus. Gimme 5. :D

Paan Ovrtd said...

Arsenal tetap di hati.

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

kahkahkah tershahshul yer...kus semangat gur yang bertanya. bior benor pompuan ni...kehkehkeh =D

apan lee said...

bola bakul? ;P

PuanPepel said...

maw melopong guru yg tanya kt ko tuh...

do ur best lalink~

Atiqah Adnan said...

perempuan+bola sepak= kagum

NAZ said...

hahaha kutip bola mungkin serasi :)

Mrs Poyo said...

Aku minat main bola apa ek?
hehehehe!

ezanykun said...

impressive.. pempuan suka main bola sepak.. hehe..

sy pun tak main sgt.. kalau kat ps2 tu selalu la..

farah said...

sayang,

sarungkan jersey MU,
lepas tu terus jadi coach pasukan bola sepak sekolah.

ekkekke.

farah said...

sayang,

sarungkan jersey MU,
lepas tu terus jadi coach pasukan bola sepak sekolah.

ekkekke.

Samaira said...

bola pantai la kekeke
arsenal la haha asek mu je kekeke

Cetusan said...

elakkan dari menjaga pintu gol

imHepPie said...

bley mintak tolg azman adnan haha

lavidalabelle said...

haha cantik set tido kaler merah. patut ada bola sekali utk dipeluk xD

Unknown said...

Kamu mmg gila...ha3!

Sori about last night..hehe

said...

++ sib baik tak sebut saya pun boleh main bola SNOOKER....hahhahaha ++

chokio_nia said...

haha..men futsal la kak..=)

et said...

keh3..nk gelak sopan2 jap..keh3~ lg..

rAtu saLju™ said...

hahah...ko amik bola baling la..sempoi...

Anonymous said...

ala
jadi manager bolasepak perempuan tak salah kan
keke

DramaQueen said...

dik,
sayang la kat ko dik.. boleh ko hadiahkan set bilik tido cenggini kat aku? ala... bole la dik.. bole la..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

itafukada:

hehehe~

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cHeRyNa PiReS :

hehehe~

dasat tu kak!

=]

mesti MU!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

AiE bAhRi :

salam bang~
merindui kamu bang~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cik intan (◡‿◡✿)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

faqhrule :

koyak daku~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cik intan (◡‿◡✿) :

Yeah babe!!

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sI tEDI:

muahaha~

syok!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tekkaus :

hehehe~

Hoyeah!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Paan :

Pergh!

Paan The Gunners~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Blog Anuar Kamaruddin™:

hehehe~

sogan daku~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

arque:

apa tu syg?

lalala~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mier@merr :

hehehe~

daku kan giloks yang~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

atiQah adNan :

hahaha~

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

naz:

amboi Naz~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mira amair :

hahaha~

ceq tak tau sayang~

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ezany:

hehehe~

kat PS2 ya?

jom lawan~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

farah :

hehehe~

boleh sayang!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

farah :

hehehe~

mahu jadi tag team tak sayang?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Samaira :

hahaha~

arsenal tak bleh sayang~

lalala~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zeqzeq:

hahaha~

bahaya kan?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

imHepPie:

minta ronaldo le~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

i.am.belle :

hahaha~

bola apa laling?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Anike MK :

hahaha~

takpe sayang~

=*

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠:

hahaha~

main tonjol2 ya kak?

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

chokio_nia:

Jom!

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

et:

ceh~

sopan sungguh~

hik3~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

rAtu saLju™:

hahaha~

main baling2~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Fatt Chin Choy :

hehee~

nak main seklai bleh?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

GiGGLe GaL:

hahaha~

tak bleh~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

To ALL:

Terima kasih buat semua!!