Friday, July 24, 2009

Bila Aku Berbingkai Hitam - Senyum Palsu?


Aduh, ada orang kata senyuman aku adalah senyuman palsu.
Senyuman penuh kepura-puraan.
Aku cuma balas dengan satu soalan sahaja.

"Kamu tinggal dalam hati aku ke?"

Keji bukan kenyataan yang aku berikan kepada manusia itu?
Aduhai, adakah kamu mengenali aku hanya dengan melihat luaran?
Kalau kamu tahu apa itu keganasan domestik,
sumpah, kamu tidak akan menyatakan perkara tersebut pada aku.



**Senyuman Palsu Ke Ni?**



Oh ya, ini gambar pagi tadi tahu?
Jadi senyuman itu masih dikira segar.

Rasa bahagia pula bila bermain dengan gambar untuk membunuh niat membunuh orang lain.
Baiklah, hati ini penuh dengan kasih sayang.
Mana boleh benci-benci kan?
Lagipun, aku sudah ada permainan yang menemani aku.

Agaknya, kalau LCH nampak aku begini, apakah mungkin dia akan mengajak aku bermain bola keranjang bersama? Aduhai..

Hati sedang berbunga mawar merah, semalam kekasih gelap bertanyakan khabar dan gembira atas surat temuduga yang aku terima. Rasa bahagia walaupun dia diulit bahagia dengan isterinya.

Zara : Sedang sibuk mengemas untuk kenduri pada 26 Julai ini.
Sesiapa yang mahu berkunjung, sila hubungi aku ya? Cinta dan ciuman buat kalian!
Sila hantarkan surat elektronik kalian ke
beckham_shafaza@yahoo.com
atau
lordzarasean87@gmail.com

48 comments:

Paan Ovrtd said...

Kenduri apa kak? Nak etowt!

Hmm...satu puisi buat anda, dalam bahasa asing.

"I speak out my mind.
I question theirs.
It seems to me like no one really cares.

Peripherally blind.
Intellectually numb.
Ignorance by choice or just plain fucking dumb?

You're threatened by my mind.
You want everything the same.
But my questions still remain.
You boycott your brain.

You answer with fists
but my questions still persist.
You can rearrange my face
but you can't rearrange my mind.

You can beat this shell about me, but you can't touch what's inside!"

Setuju?

intanurulfateha said...

.kenduri ape?
.nk dtg la~
.bole x?

sharamli said...

makcik.........jemput kite x?

zan xray said...

kalau kita nak ikut semua kata orang, barangkali kita tak kan kemana juga. bosan juga kan nak memenuhi kepuasan orang. baik jadi diri sendiri.
kau mengambil gambar di depan cermin ya kawan? aku suka aku suka hehe

Hazerin said...

cakap kan je pada dia
"kenapa perlu jeles kalau senyuman aku tak secantik kau??"


kenduri?????????????????????
kenduri apakah?

messyremo said...

hati aku telah di bunuh oleh gambar ini~~sgt comel

matila aku..

budak nakal mesti marah aku nanti~~hehe

Hazerin said...

lepas tu, dia akan malu-malu dan cakap

"eh..eh..saya bergurau je tadi..jangan la puji senyuman saya cantik.. biasa2 saja.."


lepas tu, ko tampor muka dia kuat2, dik

myQza said...

kenduri kawen ke..? kat mane? ekekekkeke..

khasyikelvin_ said...

musuuukkk...
amik gambo tak ajak ian..
lalala

Unknown said...

sape kawen????dak zara ke??(lari tajuk lagi)

unknown said...

hoho
org x pernah komen pic aku dlm blog sbb aku jarang letak pic sndiri...

i kan pemalu...haha

razifembi said...

hi zara ...

bila zara tanya adakah senyuman itu palsu atau tidak ... saya pun tak bely jawab sebab saya tidak berada di dalam hati zara...hihihi

ada orang kata zara senyum palsu ker..??alahai ..sibuknya. ada plak org yang nak jadi pakar senyuman...

apa pun ... xsangka plak zara dah bergelar hajah.. beruntung nyerr.

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

cekgi garang kelihatan chumel! wink2 ;D

Anonymous said...

mana yg putih
sudah bertukar hitam
*sila lihat spek mata anda*

hehe ^_^

Meooo Comicore Club said...

taniah! taniah!

Pocket said...

senyum ada manis n tak manis, tahu kan :)
senyuman yg lama dah tahan tu.. kurang manis:)
yg stail...
'senyum!! senyum!! yg kanan tu kiri sikit, kakak bj merah tu masuk sikit..'
By this time senyman suma org dan basi:*

Gieyana said...

Kenduri? nak pegi..nak pegi..nak pegi...huhuhu...andaikata dirimu sponsorkn akak ngan air fare..harus jer ku terbang kesana..owhhh! demanding..heeeeeeeeee

zino said...

salam hujung minggu ....

lara aisya said...

hai zara kenduri apa ni?

JIMMY ASMARA said...

senyum palsu sma ke ngn senyum plastik?

GUA x pandai senyum2 palsu ni.

sepatutnya LU lempang je budak yg cakap cm tu kt LU..

dont judge a book by its cover!

am i correct?

Anonymous said...

emm rock wit your zara !!! hitam itu menwan tw !!!

Meooo Comicore Club said...

yipie! yipie! yipie!

leadleedeea said...

u just keep smilin dear..k?

Raihanna said...

Zara senyum camne pun tetap comey,kiut...
senyuman kamo leh wat orang cair cam dodol nie...
hik2

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

DIK AN :

Di An..sangat bermakna puisi itu~

AKu suka dan sangat setuju!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

miss intanurulfateha:

sila datang syg~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli :

moh datang moh~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zan-xray :

hahaha~

aku suka bila kamu kata kamu suka~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

+h.a.z.e.r.i.n+ :

kak...aku suka keganasan yg kamu cuba sampaikan kak~

hahaha~

kenduri tunang~
hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

messyremo:

hati kamu dibunuh?

aduyai..

ganas gambar aku~ hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

+h.a.z.e.r.i.n+ :

aku mahu pijak dan bogelkan dia terus..boleh kak?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

<< s| tED| >> :

aku kenduri cerai ahh~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cik ian@aH Lian~:

meh amik sesame meh~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ashie023 :

kejadah aku mau kawen?

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

KhairiL's :

kamu memang sgt pemalu jambu~

I like!

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

razifembi :

salam bro~

aduyai...zara cuma gi umrah je~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Blog Anuar Kamaruddin™:

tak bleh lawan abg nuar siti sukerr kan?

ihiks~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

QeMa :

yg putih masih ada syg~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

meo188 :

TQ!

woot~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Pocket :

hahaha~

benar kata anda Pocket...lama benor tahan~ hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Gieyana:

kalau rumah zara dekat dgn airport..dah belikan tiket kak~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zino :

salam hujung minggu juga Uncle~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ms ct :

kenduri perceraian~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

JIMMY ASMARA :

hoyeah Jimmy!

ni yg gua kagum pada lu~

hoyeah beb!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

khaLifah feDi:

benar KF!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

meo188 :

haha~

yosh!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

leadleedeea :

alright sis!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Raihanna:

aduh Rai syg~

masih tak boleh lawan kamu syg~