Wednesday, July 22, 2009

Sila Pukul Aku Dengan Laju...


Tadi aku sudah ke Pejabat Pelajaran Daerah.
Mengisi borang untuk menjadi cikgu lagi, doakan ada rezeki buatku.

Sikap wanita yang berada di barisan hadapan itu, memang buat aku sangat kecewa dan hampir membunuh - tiada senyuman melayan pelanggan.
Mahu sahaja aku berikan tazkirah politik di situ juga, tapi apakan daya,
aku hanya pelanggan, pengunjung.

Selepas itu menemani Abah membeli barang keperluan rumah.
Sebagai ganti rugi untuk kepuasan diri sendiri,
aku belikan diri aku roti dan membayangkan sedang mengunyah wanita barisan hadapan di pejabat yang baru aku tinggalkan.

http://farm4.static.flickr.com/3021/3068216619_776e0bea88.jpg

**Roti Mama atau Roti Papa memang sedap dimakan ketika panas**

Gambar kredit di SINI

...dan aku melalui satu lagi hari yang buat aku tersenyum.

Surat beserta kit dari Kampus Selatan telah aku terima.
Tarikh dan urusan untuk konvokesyen harus aku siapkan sebelum 8 Ogos 2009.
InsyaALLAH, aku bakal mulakan misi aku dalam minggu ini atau minggu depan selewat-lewatnya. Tarikh konvokesyen sudah pasti pada 17 Ogos 2009.

Dalam perjalanan pulang,
aku melalui deretan kedai kepunyaan bangsa Si Sepet Kacak.
Aduh, aku terlupa mengenai sesuatu...
Ya, aku lupa untuk bertukar nombor telefon dengan dia.
Tadi adalah kali kedua bertemu semenjak aku meninggalkan bangku persekolahan pada tahun 2003. Geramnya hati.

Baiklah, sila pukul aku dengan laju dan kuat.

Bagi sesiapa yang tidak pernah tahu kewujudan lelaki itu, sila tekan SINI atau baca sahaja di bawah ini...
LCH

Satu nama yang meniti di bibir aku semasa sekolah dulu.
Semasa aku memulakan sesi persekolahan Tingkatan 4.
Aku nampak dia beratur di kelas pertengahan.

Aku Tingkatan 4.
Dia Tingkatan 3.

Aku kira bilangan barisan di depan aku.
Sah, budak Tingkatan 3.
Aku menggigihkan diri aku untuk terus mengira nama kelas dia.
Aku dapat.

Kepala aku terus menggali nama-nama yang mungkin berada di kelas itu.
Aku memberi perhatian kepada ucapan cikgu di depan.
Mata aku mencuri pandang.

Waktu rehat, aku tahan seorang kawan.
Lagak seperti seorang penyiasat.

"Dayah, kelas kau ada budak baru?"

"Ada, budak lelaki Cina."

"Siapa nama dia?"

"LCH"
(aku guna singkatan sahaja, mana la tahu, manusia makin maju, nanti dia Google nama sendiri pula)

Aku pulang ke kelas.
Senyuman terukir di bibir aku.
Masa untuk memburu.
Zara : Terlalu penat hari ini. Rasa mahu mengamuk. Kromososm XXY aku tidak dapat dikawal.

46 comments:

messyremo said...

selamat berkonvo cik zara~~

giliran aku lambat lagi~~

adesss...

Anonymous said...

17 ogos adalah ulang tahun kelahiran saya sayang! selamat berkonvo! *hug*

sharamli said...

pukul dengan penukul waringt0n b0leh?

eliza said...

sedap roti..

Unknown said...

happy konbokeseyn..

intanurulfateha said...

.LCH call kite td
.die kem salam kt u :P

Tijah said...

bygkan kunyah org tu kuat2 sket yer.....

myQza said...

dak zara : jangan geram2.. nanti kau terlebih makan garam..
selamat berkonvo..

Unknown said...

ceh.. mmg sah aku xkenal. aku sekolah ngn ko masa form3 je. haha~

Paan Ovrtd said...

LCH adalah saya. Lelaki Comel Hensem.

Wahahahaha!

Hazerin said...

la...dik. napa ko x minak no kat akak. nnt akak bg ko no LCH. nak?

jmpa ms konvo, akan aku pukul ko laju2 dik.. hahahaha

Nizam Gtz said...

LCH?? guna initial plak...

btw, samat berkonvo..

IxoR@ said...

Tahniah...

Selamat berkonvo....

;D

DramaQueen said...

Tahniah dik..aku bangga dgn kamu..

erm.. boleh aku buat sesi tekaan?

LCH adalah.. erm.. erm... ala.. karang beliaw gugel nama sendiri susah pulak kan...

DramaQueen said...

sebab LCH, aku terlupa maw maki kakitangan di barisan hadapan di pejabat yg kamu pegi tu..

memang..rata2 .. yg barisan depan tu lebih belagak dari barisan blakang..blagak bagus smpai terlupa nak senyum dan mesra pelanggan.

klu tak mesra tu, buat ape duduk dpan..duduk jamban sudah la..

klu aku jadi ko dik, kat situ gak free2 beliaw tu dapat makian aku.. aku laser dik..saun direk je.. lantak la.. dulik ape aku..

Kapten Luffy said...

kali ke3 jgn lepaskan plak

unknown said...

slmt konvo nnt =)

Raihanna said...

Tahniah ZARA... SLAMAT KONVO yer..
best nye dah konvo....
tol2..
rai pun setuju..
orang sekarang dah tak mesra..
mucung panjang je layan orang macam muncung itik!!! huhuhu
ha?
kromosom XXY..
ish2.. jangan..
keh2...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

messyremo :

takpe lambat~

insyaALLAH, akan tiba juga~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Mie :

ye ke?

nanti kita calling2 mau sayang?

ihiks~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli:

huhuhu~

warrington takpe lagi sha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

eliza :

eheks~

best woot~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ashie023 :

TQ sayang!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cik intanurulfateha:

uhuks~

^_^

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tijah :

kalau aku bayangkan dia blander laju2 bleh kak?

ihiks~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

<< s| tED| >> :

hahaha~

kamu nih syg~

oit..baik!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

olin :

hahaha~

awal Tingkatan 4 kan ada lagi?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

DIK AN:

hahaha~

kamu memang LCH (versi kamu)..

^_^

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

+h.a.z.e.r.i.n+ :

hahaha~

aduyai~

bengkak 7 aku nanti kak~

adui~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zamspotte :

hahaha~

aduyai~

bleh~

^_^..TQ!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

IxoR@ :

TQ Kakak!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

GiGGLe GaL :

Hahaha~

Kamu ni kak~

rasa mau cium kamu laju2~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

GiGGLe GaL :

aku belum cukup berani cam kamu kak~

ihut hati mau aku laserkan tikam laju2~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Monkey D Luffy:

baiks kapten!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

KhairiL's:

Thanks Jambu!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Raihanna:

dak Rai ibu muda..phewitt!

hehehe~

^_^

aduyai..tu lah rai..muncung panjang sedepa~

Hernee Nazir said...

hope dpt smbung jd ckgu..

akak nk pkul laju2 ni..
dush..dush..dush..hehehehe

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

♥Hernee Nazir♥ :

hehehe~

terima kasih kak!

yaya said...

wah dah nak konvo dah ni...

cograt zara

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Yaya:

Thanks sayang!!

Unknown said...

aku mana ingat.. lagipun aku xpandang mamat cina masa tu la.. kan aku pandang mamat mata syahdu kat tepi pintu tu je.. hihi

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Olin:

yang mata syahdu sudah berpunya~

hahaha~

~ iza ~ said...

dear..selamat berkonvo..~
pasti bakal ketemu kenangan2 itu..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

~ Hariza ~ :

insyaALLAH..

doakan daku ya?

Yern Ain said...

LCH stands fr?

lee chong hann?
(adk bdk lee chong wei, tp lain ayah)

lee guan eng ke?

low chow how (ni aku reka sndiri)

hehe.

Yern Ain said...

LCH stands fr?

lee chong hann?
(adk bdk lee chong wei, tp lain ayah)

lee guan eng ke?

low chow how (ni aku reka sndiri)

hehe.