Monday, July 20, 2009

"Kata Tamat 27 Hari Bulan?"


Pagi yang indah.
Tidur malam aku dibuai oleh mimpi gila itu lagi.
Mimpi baju kurung ungu buat kali ketiga berturut-turut.
Ada orang yang mahu jadi penaja aku?
*senyum kanyur*

Apa pun, hari ini, petang ini,
insyaALLAH, adalah hari terakhir aku sebagai guru ganti di sekolah menengah yang bakal dikategorikan sebagai Cemerlang 2010.
...dan disebabkan aku bertugas minggu lepas,
petang ini aku diberi mandat untuk memberikan ucapan dan ulasan mingguan di perhimpunan.
Untuk berucap di hadapan lebih 500 pelajar sesi petang,
harus aku belajar mengawal diri.

Adik : Along, hari ni hari terakhir kamu ke?
Along : Ya, kenapa?
Adik : Bukan hari tu kata 27 hari bulan ke?
Along : Ya lah, 27 hari bulan.
Adik : Dah tu, hari ni kan baru 20 hari bulan?
Along : Kan 27 hari bulan Rejab?
Adik : Apa lah kau ni Long...

Ya, hari ni 27 Rejab.
Berpuasakah kamu?
Peristiwa Israk dan Mikraj tentunya segar dalam ingatan kalian.

Zara : Semoga aku lebih tabah hari ini.
Kurung ungu benar-benar buat aku nanar. Rasa sebal di hati.


44 comments:

en_me said...

suspennyerrr..

intanurulfateha said...

.cikgu jgn salah bg ucapan dah le
.jgn bg ucapan menang konset af ye :P

khasyikelvin_ said...

dear,
mesti sedih kan?
jgn guling2 kat
depan perhimpunan tuh..

messyremo said...

aku nak tanye skit..

sebal tu ape?

attyfir said...

kty berposa ari nie..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

en_me:

hehehe~

sangat2 suspen~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cik intanurulfateha :

aku menang OIAM sayang~

wah gitu~

hahaa~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cik ian@aH Lian~:

sebenarnya sgt happy kak~

hahaha~

keji tak aku?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

messyremo :

sebal..

bengang, sakit hati...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

atty's :

alhamdulillah kak~

^_^

mrblind said...

bawa bertenang..mungkin rezeki lu kat tempat lain..

DramaQueen said...

cikgu, sila jgn berdiri tegak seperti kayu ye.. cuba buat pergerakan ala2 sinchan sedikit ketika memberi ucapan..wakakaka.. tak dapat aku bayangkan tu dik! pasti lucu..

sob sob :'( sedih pulak klu aku jadik anak murid mu.. apsal la cikgu lastdei hari nih... sambung la lagik..

Jard The Great said...

selepas neh zara nk ke mana???

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mrblind :

doa2 lah ramai orang beranak bro~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

GiGGLe GaL:

haha~

aku mau buat gaya Hard Gay..boleh tak kak?
hahaha~kejadahnya aku ni? hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Jard The Great :


tengok kat mana ada tempat kosong~

ihiks~

myQza said...

ikut tarikh islam !! bagus..
ekekekke..
aku pose.. tapi perut munyi2.. :(

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

<< s| tED| >>:

ihiks~

jangan curik makan wei!

Puan Ninie said...

waaaaaaaa
japnyer da nak abes da jd cikgu dik!!!

tahniah kerna berjaya menjadu seorang GURU..:)

MESTI CEDIH KAN ZARA?

Puan Ninie said...

waaaaaaaa
japnyer da nak abes da jd cikgu dik!!!

tahniah kerna berjaya menjadu seorang GURU..:)

MESTI CEDIH KAN ZARA?

Puan Ninie said...

waaaaaaaa
japnyer da nak abes da jd cikgu dik!!!

tahniah kerna berjaya menjadu seorang GURU..:)

MESTI CEDIH KAN ZARA?

mUTe said...

sure ader salam2 tu kan? berarak sampai pintu gate. pastu diorang bersorak ko dah balik!! hahahaha

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mEiZ SHA :

sebenarnya ku sgt suka kak~

hahaha~

best giler..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mUTe :

otak hang..

bebudak lelaki sanggup nangis guling2, wat tiger show tak bagi aku pergi..hahahaha~

Meooo Comicore Club said...

thanks... ingat mengingat sesama insan :)

Mrs Poyo said...

awat mcm sat ja..

mUTe said...

Anda Yakin dan pasti???? haha

Unknown said...

makin kronik ngan baju kurung ungu dier tuh,..meuhehehehe..

MOKCIK AZWA said...

Takper cikgu...klu ada orang cuti bersalin lagi boleh la cikgu jadik pengganti... cuti bersalin 60 hari kan...bulih dapat dua bulan gaji..

.ieLah. said...

pose sayang.
tapi aku berdoa puasa aku tahan sampai petang...
tengah menghitung detik bulanan.hoho

Abang Long said...

Sedih ya bila mengenangkan saat - saat perpisahan

sharamli said...

da mandi wajib?

hi3

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

meo188 :

hahaha~

no big deal~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mira amair :

hehehe~

mana ada~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mUTe :

sgt yakin dan sangat pasti~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ashie023 :

hahaha~

tolong aku ashie!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

MOKCIK AZWA :


ku kerja ikut hari mokcik~

uhuks~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ieLah. :

hahaha~

kejadahnya?!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Abang Long:

ku plak bergembira~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli :

belum~

masih cedera lagi~

Kapten Luffy said...

mcm tema perkahwinan jer ungu tu

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Monkey D Luffy :

oh tidak~

ihiks~

unknown said...

dah tu skrng ni jd penanam anggur la bt sementara

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

KhairiL's :

hahaha~

biasalah~