Thursday, July 02, 2009

Kalau Ada Air, Itu Kita Panggil Basah Kan?


Hari ini sudah pasti aku akan basah.
Nampaknya langit tidak kedekut untuk memerah awan.
Hujan mencurah-curah jatuh dan aku mengira titisan hujan yang turun.

Mata mengerling ke arah jam.
Waktu untuk ke sekolah hampir tiba.
Aku masih termenung di tepi tingkap.
Sejuk.

T______T

Alangkah bahagia kalau aku adalah pelajar.
Cuaca hujan ada alasan untuk tidak ke sekolah.
Sekarang aku adalah guru.
Segala jenis cuaca akan aku tempuh.

Petir, kilat sabung menyabung.
Aku tersenyum sendirian.
Aku hanya ada motorsikal ketika ini.
Aduhai...

32 comments:

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

Alangkah bahagia kalau aku adalah pelajar.
Cuaca hujan ada alasan untuk tidak ke sekolah.
Sekarang aku adalah guru.
Segala jenis cuaca akan aku tempuh.


bagus sgt part ni... luv it! :)

khasyikelvin_ said...

"Aku hanya ada motorsikal ketika ini."

-situasi sama
demi tujuan yg sama.

p/s:semoga dapat berkat-Nya.
eh, maaf menyibuk dlm blog cik zara.

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Blog Anuar Kamaruddin™:

hehehe~

time kaceh Nuar..=)

ahh, kalaulah aku seorang pelajar ketika ini~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cik ian@aH Lian~ :

hehehe~

terima kasih singgah dear..

Ameen~

messyremo said...

teponla GPK HEM..

mntak tolong amek jap..huhu

said...

teringat zaman sekolah selalu banjir semasa hujan....

heheh cikgu2 pakai kasut getah mcm pua chu kang pi sekolah

ahahhaha....

~ iza ~ said...

zara..
tentu manis klu berbaju hujan..
er..tapi klu berbaju kurung, camner ek?hmm..

Anonymous said...

heee~ emm nmpk nye cikgu bersmgt waja lah emm saya salute..!!

alif-mikail said...

gud one!

mrblind said...

pernah dengar tak pasal baju hujan? hahaha

Naz said...

ada moto pun dah kira ok dinda.. bawak la baju hujan sekali....

Bangga bila dpt kenal dng seorang pendidik... :)

DramaQueen said...

cikgu yg di kasehi,
anakmurid mu hari ni telah ponteng sekolah.

sekian,

pecah kaca pecah gelas
sudah baca, jgn balas.

wakakakaka... muah muah!

sharamli said...

mot0 p0n 0k la kn

Atiqah Adnan said...

masa hujan dalam kelas hanya ada 5 atau 8 orang pelajar je dalam kelas.. heheheh

IxoR@ said...

Naik motor pakai payung...basah tak?

:P

leadleedeea said...

bebeh...kan bleh amik MC..mueheheheheh~!!

MaSHee said...

Nasib kita serupa setiap kali tiba musim hujan..huhuhhuu..

Aku faham perasaanmu sahabat!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

messyremo :

GPK HEM suruh naik bus..uhuks~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

[yAN!e][pUTraJAya]:

urg~


banjir~


bahagia amat~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

~ Hariza ~:

uh~

ku berjaket tebal~

lalala~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

khaLifah feDi :

hahaha~

thanks KF!

aku salute sama kamu juga!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

alif-mikail :

Thanks Koi!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mrblind :

pernah bro~

ahaks~

besar benar...cam cacat je aku kalau pakai baju hujan~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Naz :

aduh kanda...

pujian kanda menggunung~

dinda rasa malu~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

GiGGLe GaL :

cikgu suka balas sayang...

"kamu suka makan rambutan,
mari sini cikgu rotan"

lalala~

chup!!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli :

ok gaks sha~

lalala~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

tRuly tO be mYself 'Qa~ :

hahaha~

kelas ku ada 3 orang je tadi..memang haram~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

IxoR@ :

tanganku ada 2 je kak~

uhuks~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

leadleedeea :

masalahnya ku gaji hari kak~

uhuks~

tak kerja, takde gaji~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Aku... Dia... Kamu.. :

terima kasih kerana memahami aku syaang~

uhuks~

vidadarisakura said...

eh bukan kah kakak ini polis?


hahaha

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Vivi:

hahaha~

polis simpanan aku nih~