Wednesday, July 08, 2009

"Cikgu, Bau Cikgu Sama Dengan Cikgu MI2"


Apabila ketemu di pertengahan jalan,
pelajar acap kali akan memberikan salam hormat kepada aku.
Ucapan salam sejahtera dan mendoakan sesama diri.
Kadang kala ada yang rajin mahu berjabat tangan.
Aku hulurkan sahaja kalau mereka menyuakan tangan.

Hari ini hari Rabu.
Cuma 4 waktu sebenarnya.
Aku dapat 1 waktu kelas ganti.

Menyusuri jalan ke kelas 2F.
Bertemu dengan pelajar-pelajar Tingkatan 1.
Salam mereka bersambut, dan mereka menghulurkan tangan untuk bersalam.

"Cikgu, hari ini cikgu pakai minyak wangi lain ya?"

Aku : Kenapa?

"Selalu bau dia macam lembut sedikit, hari ini bau dia macam bau Cikgu MI2"
[Aku yang gelarkan guru itu sebagai MI2 tanpa pengetahuan sesiapa]

Aku : Bau macam dia?

"Ya cikgu. Dia kan ada ajar kami. Cikgu itu kacak kan cikgu?"

Aku : Itu sahaja yang awak tahu. Pergi masuk kelas. Jangan lambat.

"Baik cikgu. Duduk makmal nanti ya?"

Aku : Ya.

Aduhai pelajar sekarang.
Adakah dikatakan bau minyak wangi aku sama dengan cikgu lelaki?
Cikgu MI2 pula tu.

Oh ya, aku gelarkan dia MI2 disebabkan Cikgu M ini mempunyai 2 isteri
walaupun umurnya baru sahaja 28 tahun. Hebat bukan?
^_^


Memang hari ini aku pakai minyak wangi lain.
Selalu aku pakai Silkygirl tapi hari ini aku cuba sesuatu yang aku baru beli.
Salah ke kalau aku pakai HUGO BOSS?
Salah ke?

Zara : Sedang bekerja keras menyiapkan kertas ujian bulanan, dan hati aku sangat panas
mengenangkan PPSMI akan dimansuhkan. Ya, hati aku memberontak.

40 comments:

messyremo said...

haha..taste ko same ngan cikgu tu kot..

mane tau nanti anak murid panggil cikgu ZI2..haha

leadleedeea said...

zara, about PPSMI,u should be teaching in rural schools then u'll know the reason why..n tak salah pon pkai perfume hugo boss dear...hehe~!

sharamli said...

zara..xm0 jadik yg ke3?
nnt jadik M3

intanurulfateha said...

.patut la cekgu nmpak Nsem arini :P

unknown said...

haha
secara kebetulan kot

myQza said...

wah!! ko macam ada jodoh lah dgn cikgu tu dak zara!! Ha ha ha ha

Luth Textile said...

aku pon tak suka PPSMI dimansuhkan.. cm apa lg.. masa depan tu..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

messyremo :

adakah itu maksudnya aku kena jadi lelaki Omar?

Oit!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli :

tak nak!!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

leadleedeea :

hehehe~

i'm teaching in rural area ni kak~
uhuks~

yeah!! suka itu HUGO BOSS!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cik intanurulfateha :

hahaha~
aku hensem?
hehehe~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

KhairiL's :

sangat2 kebetulan tu Jambu~

sangat2~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

<< s| tED| >> :

tedi!

aku tak rela!!

tak rela!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Luth Textile:

betul tu Luth!

aku setuju dgn hang!

messyremo said...

eh salah la plak..

aku igt ko laki...:P

pttnye cikgu ZS2..hehe

Nizam Gtz said...

hugo boss?? Sama taste ngan cikgu MI2 kot... Apekah??

Signorina Syima said...

adakah kamu akan menjadi isteri no 3 MI2??

Naz said...

kanda sedang jeles dng cikgu MI2...

zino said...

zino langsung tak suka bau2an ni.. rasa tersumbat idung hehe

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

messyremo :

tak mo kawin banyak lah Omar~

uhuks~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zamspotte :

hahaha~

tak nak!!

huhuhuhu~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Signorina Syima:

Owh, minta dijauhkan~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Naz:

cemburu kanda?

apakah?

aduhai~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zino:

hehehe~

zara pakai sikit2 je Uncle..keadaan tertentu cuma~

Meooo Comicore Club said...

ade jodoh kot?

lepas nie blehlah cikgu MI2 tukar nama jadi MI3

Meooo Comicore Club said...

Doa Seorang Kekasih
Artist: In-Team

Oh Tuhan, seandainya telah Kau catatkan
Dia milikku, tercipta untuk diriku
Satukanlah hatinya dengan hatiku
Titipkanlah kebahagiaan

Ya Allah, ku mohon
Apa yang telah Kau takdirkan
Ku harap dia adalah yang terbaik buatku
Kerana Engkau tahu segala isi hatiku
Pelihara daku dari kemurkaanMu

Ya Tuhanku, yang Maha Pemurah
Beri kekuatan jua harapan
Membina diri yang lesu tak bermaya
Semaikan setulus kasih di jiwa

Ku pasrah kepadaMu
Kurniakanlah aku
Pasangan yang beriman
Bisa menemani aku
Supaya ku dan dia
Dapat melayar bahtera
Ke muara cinta yang Engkau redhai

Ya Tuhanku, yang Maha Pengasih
Engkau sahaja pemeliharaku
Dengarkan rintihan hambaMu ini
Jangan Engkau biarkan ku sendiri

Agarku bisa bahagia
Walau tanpa bersamanya
Gantikanlah yang hilang
Tumbuhkan yang telah patah
Ku inginkan bahagia
Di dunia dan akhirat
PadaMu Tuhan ku mohon segala

Kapten Luffy said...

atau adakah wangian tu 'terpindah' dr MI2 kpd ko?

HEMY said...

hugo boss XX kah? aku nye XY..hehehe

ko ajar skolah rendah ke menengah ek?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

meo188 :

erk~

tak mau meo~

tak mau~

uhuks~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

meo188 :

ahh~

lagu ini mahu ditujukan kepada aku ke?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Monkey D Luffy :

oh~

tak mungkin kapten..tak mungkin~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

HEMY :

hehehe~

jgn sama cam ko sudah~

uhuks~

aku ajar sekolah menengah beb~

^_^

hidayah said...

cikgu kacak tu mmg hebat ar

sanggup ke zara? eceh~

minyak wangi tu xde hal la...

lavidalabelle said...

Hugo best sgt terutama Huga Women. manis ;}




suka kalau cikgu yg rajin mengajar secara dwibahasa sekali sekala xD

MaSHee said...

Hugo Boss?? Best per bau dia kan!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

hidayah :

argh!

tak sanggup!

nehi nehi!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

i.am.belle :

yeah betul belle!

sgt best ok?

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Aku... Dia... Kamu.. :

best beb~

aku rasa macho~

Yern Ain said...

hahahaha. u really made my day la sayang.

u selera apa smpai bole pakai HUGO BOSS ni?

28 thn da bini 2. WOW!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Yern Ain :

hehehe~

selera nak wangi..LOL~

sgt hebat kan?