Thursday, March 26, 2009

Tembamnya Dia...Geram Aku!




Badan yang penat tidak perlukan paksaan untuk baring di ranjang itu.
Mata yang penat, tidak perlukan sebab untuk menolak rayuan itu.
Tetapi, apakah aku sanggup hadapi kemungkinan yang satu itu?

*********************************************************

Aku duduk bersama teman-teman.
Berbual mesra.
Perjumpaan sekali sekala seharusnya dihiasi kasih sayang bukan?
Tetapi bagi kami, bukan setakat kasih sayang,
perbualan itu harus disulami dengan kasih sayang yang berlebihan.

Seorang wanita melalui meja kami.
Mata P tidak lepas memandang ke arah dia.

P : Zara, cuba kau tengok dia itu.
Aku : Kenapa?
P : Tembam gila lah!
Aku : Apa yang tembam? Kurus je aku tengok.
P : Kau ni Zara. Tengok betul - betul. Kata mata kongsi dengan mata lelaki.
Aku : Bila aku bagi kenyataan itu?!
P : Tembam gila dia...geram aku...Jenis bergerak-gerak pula tu.
Aku : Apa dia dol?!
P : Aku pelik kenapa perempuan suka bawa benda itu ke sana ke mari?
Aku : Bawa apa ni?!
P : Kalau naik bas pun bawa, aku selalu rasa macam nak peluk-peluk.
Aku : Apa bendanya ni?! Apa yang tembam, apa yang kau nak peluk?! Kau jangan miang kat sini.
Makan jalan raya pula kang.
P : Geram aku...
Aku : Apa nya?!
P : Betul kau nak tau?
Aku : Apa bendanya?
P : Patung beruang dia tu...Tembam gila lah!
Aku : Kau suka patung beruang?!



H : P memang sikap macam tu. Kau hadam sajalah.

Nota kaki tangan aku : Tesis sudah siap. Aku akan mula membunuh saraf-saraf kamu.


32 comments:

a.b geldofg said...

mgata org ye

sharamli said...

hu3..
ingtkn tuttttttt

kEy said...

mula membunuh saraf2 kamu??
erk....ganaz je bunyi~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

a.b geldofg :

mana ada mengata a.b?

aww...

kamu ni..

a.b geldofg said...

mgata org memang sedap

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli :

tuutt??

apakah?

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

kEy :


ganas ke sayang?

aduhai...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

a.b geldofg:

satu pertuduhan itu...

bukan kehendak diri...

a.b geldofg said...

yela2..kalau mcm tu kisah dn tauladan lah

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

a.b geldofg:

aduhai..
mana2 je ab sayang...
jom pi tengok talentime jum~

a.b geldofg said...

jom...jgn ajak2 ayam tau...aku patuk kan

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

a.b geldofg :

kau duduk mana syg?

huhu..jom2..aku kena tengok ari sabtu nih..=)

a.b geldofg said...

syg?...heheheh bderau aku...kasi ym ko kt aku

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

a.b geldofg :

hehehe..
YM aku ek?

beckham_shafaza@yahoo.com

^_^

skype ada?

Anonymous said...

pipi temban kerr.. hmmm

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

en_me:

hahaha~

bukan pipi~

orang2.. said...

nsb baik ak x pkir bkn2 lg..
hahahahahahhaa...

A a D i I ? said...

amboi2..zara ngn hencik a.b?
peewiiitttt!!!

aku pon nk ym korang gak!

heee..tak pepasal pulak aku ni..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

orang2..:

hahaha..

apa yg kamu mau pk?

^_^

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

A a D i I ?:

hahaha..
buleh2...
amik2..aku udah add kamu!

Anonymous said...

dalam makna p bagi tu..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Hidemichimomotani :

dalam sungguh bukan..

apakah agaknya..

hahaha~

Atiqah Adnan said...

cUtenye lelaki sUke teddy bear.. ahhh sO sweeeett...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

tRuly tO be mYself 'Qa~ :

hahaha...

tu lah pasal syg~

Anonymous said...

wah da siap tesis? tahniah! haha. saya masih menulis dengan malas nye

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

honeypingu:

udah..

tinggal mau present je syg~

hehehe~

Kapten Luffy said...

aku ingat sesuatu yg lain tadi ;p

Mrs Poyo said...

Uik..mindaku sdah berfikir yg bkn2 tadi..hahahahaha..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Monkey D Luffy :

hahaha~

apa yg kamu pikir kapten?

^_^

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mira amair :

ahh..bahaya itu sayang~

Anonymous said...

takutnya bunyik membunuh saraf2 ku...larik2...hohoho...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

GeNeRaSi MaLaYSia :

hahahaha..

jangan larik sayang...

kejar22!!