Sunday, March 01, 2009

Merah - Putih - Merah Jambu


Merah - Putih - Merah Jambu.
(aku guna warna hijau sebagai tanda tidak pilih kasih)

Merah campur Putih dapat Merah Jambu?
Merah warna darah.
Putih juga warna darah (Mahsuri)
Merah Jambu?

Merah warna pembunuhan.
Ya, darah lagi.
Putih warna kematian.
Kain kapan yang digunakan.
Merah Jambu warna kenduri kematian
Air sirap bandung sebagai contoh.

Warna - warna yang menghiasi Malam Anugerah Srikandi Kolej
malam tadi. Aku datang tanpa mengikut tema.
Oh ya, Nubhan AF juga datang menyanyi.

Maaf Nubhan, kau hulurkan tangan untuk bersalam,
aku mengundurkan diri ke belakang.
Wudhu' aku perlu dijaga walaupun aku sedang bergembira.


28 comments:

w said...

Sayangnya tidak ramai mawar yg jaga wudhunya. Apa lagi dengan artis.

Salam.

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

wahyudimy :

Salam.

Sedihnya..manusia acap kali alpa..

eliza said...

tika ko mengundur ke belakang pasti ramai yang meluru ke depan..
semangat mereka berebut untuk bersalam..

merah jambu salah satu kaler feveret aku..hehe

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

eliza :

betul itu..
mereka meluru, aku cuma perlukan gambarnya untuk pembaca blog..bukan aku mahu menggila dengan artis..

owh, aku akan consider kalau itu Faizal Tahir..=)

hehehe..merah jambu ya?
rakan penjenayah merah jambu ke kau?

eliza said...

apa lagi masukkan lah gmbar tu...
excited mau tengok ni..
err..boleh main consider jgk eh kalau faizal tahir...hehehe

penjenayah merah jambu aku suka baca blog dia..:)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

eliza :

hehehe..
internet punya connection yang agak lemah..membuatkan aku berputus asa untuk meng"upload" gambar dia...

hehe..

well, Faizal Tahir ada sesuatu yang aku tak boleh tahan..=)

hehehe..aku juga suka blog dia..

Yang Benar, Kakak Perkara Rawak said...

kagum gila.
aq dulu jg wudhuk ms nek bas,bg duit kt konduktor punyelah juh tgn tuu..
hikhik..

merah jmbu wane drh aq.. :P

Yang Benar, Kakak Perkara Rawak said...

oh,isu aq?
eliza,zara,wlupun drh korg tk merah jmbu cm aku..aku sgt suke bce blog korang taw :)

Tirana said...

Zara..

Otak manusia rasanya warna merah jambu..itu otak yang bersih dan normal..tapi kalau otak yang kotor, dia akan berwarna kuning...hehehehe

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

penjenayah.merah.jambu. :

hehehe..

aku juga..kalau terima wang baki dari pakcik cafe..harus tangan aku ke bawah..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

penjenayah.merah.jambu. :

hehehe..

kami memang peminat anda juga...

=)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tirana :

hehehe..mungkin benar Kak Tirana..

mungkin kuning..mungkin juga biru..

=)

Admin said...

majulah zara untuk negara

Anonymous said...

insapla kamu wahai nubhan..hee

typical.girl said...

betul betul betul...

jgn alpa..nubhan itu juga manusia biasa..
bukan sesiapa..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ubey :


majulah ubey untuk..ermm..untuk apa ubey?

negara buleh?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

nAd.dOt :

hehehe..

kau tunggu aku basuh dia nanti..=)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

- Isabella - :

ia..sebab dia manusia biasa..aku tidak mahu alpa..kalau dia adik aku..mungkin aku dah peluk2..haha~

kalau adiklah..tapi dia bukan mhurim ya..

Anonymous said...

pondan setup ker function dinner ko?

Anonymous said...

dasat syg!

nubhan yg hulur tgn tuh..

bkn zara..

hehe :D

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Pali :

hehehe..

bukan lah..kolej tu semua perempuan..alahai...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Cit Mie:

hehehe..

alahai..

dia memang salam dengan semua orang kat bawah stage tu..aii tak mau..=)

kEy said...

h0h0h0~! xske nubhan l0rh~!
=P

IxoR@ said...

nubhan ?

tak minat la....

Khin Hooi said...

what is that night?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

kEy:

hehehe..

ni bukan dasar suka ke tak suka aku ni..

=)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

IxoRa:

Kak ixora suka siapa?

Aizat?

=)

Tolonglah jangan Mawi ya?

saya tak minat..=)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

khinhooi:

One of the colleges in UTM's Skudai dinner. Well, every colleges have their own dinner..=)

The one that I attended not even my college..=)

LOL!