Monday, March 30, 2009

Kalau Gatal, Kita Potong Ya Sayang?


Orang yang pernah baca pos aku mengenai R dan R ketawa.

"Zara, kamu seorang pemerhati yang dahsyat"

Dahsyat?!

****************************************************************
Rambut dan Rumput (R dan R)

Rambut dan rumput.
Ada beza ke?

Pada aku - mungkin bezanya hanya kedudukannya sahaja.
Rambut di kepala , manakala rumput di tanah.
Tapi tak mustahil, rambut di tanah manakala rumput di kepala.
Tak mustahil.

Orang berbicara mengenai warna mereka - aku ketawa.
Lucu!
Sungguh!

Rumput hijau?
Rambut hitam (definisi kita di sini).

Lucu!

Cuba kau lihat sekeliling.
Adakah semua rambut hitam?
Ada juga rambut perang, kuning, biru dan juga HIJAU!

Cuba kau lihat lagi, benarkah rumput hijau?
Ada juga coklat, keperangan dan juga HITAM!

Mereka sentiasa berkongsi benda yang serupa.
Kejadian Yang Maha Esa - itu sudah pasti.

Yang penting - bila panjang, tangan pasti akan gatal untuk memotong.

SFZ : Aku cuba melihat sesuatu dari perspektif yang terlalu positif.

20 comments:

sharamli said...

nak tgk dari perspektif negatif aci?

hu3

Mrs Poyo said...

aku keliru ngn warna rambut ku..kikikiki..

kEy said...

ye ye....pastu kambiing p0n keliru nak ragut rumput ke rambut, lalala~

Anonymous said...

gatallls rambut me..

Atiqah Adnan said...

yup.. rambut n rumput... hahaha...
berkOngsi warna yang sama...kn.? warne kuning..!

rumput n rambut kalau usik kat idong gatal!! heheh

lavidalabelle said...

hmmm tak kisahlah rambut atas ke bawah ke tepi ke kanan ke kiri ke atas tanah ke... yg penting disiram air, dibaja dan dijaga dgn rapi.. hahaha

thumbsdown said...

funny lol xd *to me*

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli :

hahaha~

boleh...


^_^

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mira amair:

kamu kaler warna apa syg?


hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

yginsaf.com :

jgn gunting skang en me...

hehehe~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

tRuly tO be mYself 'Qa~ :

atiqah!

hehehe~

napa letak kat hidung?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

i.am.belle:

hahaha...

betul kata kamu belle!

aku cinta kamu!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

kEy :

hahahaha~

dia lanyak semua gamaknya..=)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

BabySiiaOzz :

thanks darling!

ciK LyndaWawa said...

mari cabut rumput beramai2.....

Mrs Poyo said...

aku xpernah mngaler rambutku whai zara..tdak baik..heeeee...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ciK LyndaWawa igUana :

hahaha~

mari sayang~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mira amair:


hahahhaa..

aku tau...

takkan boleh~

orang2.. said...

bla ak nk ptong rmbut ni..
dh semak sgt ak tgk..
org tgk pn semak jgk..
aish..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

orang2.. :

ko nak aku guntingkan?

boleh saja~