Friday, March 20, 2009

Memberahikan...Mengghairahkan..Lagi Apa?


Aku suka menulis.
Aku tidak kisah dilontarkan dengan komentar-komentar halus ataupun tajam.
Yang aku tahu, aku menulis.
Kepuasan peribadi, kepuasan pencinta aku.

Aku dapat satu surat elektronik (baca:e-mail)
Aku ketawa besar setelah membacanya.
Kegilaan apa ini?

Tarikh : 20 Mac 2009
Masa : 5.15 petang.
Pengirim : Tuan Nanako (nama samaran)
Penerima : Zara (nama aku)
Subjek : Blog Kamu

Zara, saya salah seorang pembaca blog kamu. Blog Bahasa Melayu kamu.
Zara, saya ingin lontarkan beberapa pertanyaan. Harap kamu sudi membalasnya.

1- Mengapa kamu menulis dengan gaya yang mengghairahkan?
Apakah kamu mempunyai imaginasi yang tinggi serta mahu menzahirkannya dengan bentuk penulisan?

2 - Saya akui saya terjumpa blog kamu secara tidak sengaja semasa mencari sesuatu.
Penulisan kamu memberahikan sesiapa yang membacanya.
Mengapa menggoda masyarakat membaca blog kamu?

3 - Kamu meletakkan 3 aspek untuk ditandakan di blog kamu.
Kasih, cinta, ciuman. Apakah kamu belum pernah berkasih, bercinta atau bercium?

Terima kasih jika kamu sudi membalasnya. Teruskan menulis Zara.



Sebelum aku menjawabnya, silakan melihat paparan gambar di atas.
Memberahikan?
Mengghairahkan?

1 - Mengghairahkan?
Aku tidak dapat melihat serta meneka di manakah keghairahan yang aku tunjukkan di sini.
Apakah benar?
Aku cuma menulis berdasarkan pengalaman aku seharian.
Pemilihan bahasa aku membuatkan ia kelihatan ghairah?

2 - Soalan kepada kamu Tuan Nanako.
Kata carian apa yang kamu gunakan? Sepanjang pengetahuan aku, orang yang termasuk ke blog aku, menggunakan kata carian yang agak memberahikan.
Mungkin kamu juga melakukan sedemikian.
Ini bukan tuduhan, ini persoalan aku lontarkan semula kepada kamu.

Aku menggoda masyarakat?
Apakah ini?
Aku belum menetapkan kerjaya sebagai penggoda lagi.

3- Soalan berbentuk peribadi nampaknya.
Berkasih - Pernah
Bercinta - Pernah
Bercium - aku klasifikasikan kepada bebrapa aspek.
Lelaki : Adik aku yang berumur 9 tahun - Cium di pipi dan dahi.
Perempuan : Semua peringkat umur - Di Pipi Sahaja

Peringkat umur yang lebih tua - aku cium tangan tatkala bersalam.
Bukan muhrim aku tidak buat.
Aku masih di dalam lingkungan budaya Timur lagi.

Macam mana Tuan Nanako?
Berpuas hati dengan jawapan aku?



Sebelum berpisah, aku tinggalkan kamu dengan gambar ini.
Jangan berimaginasi secara liar.

54 comments:

orang2.. said...

agak membencikan apabila gambarajah x dapat dilihat dgn jelas..(lmbab sgt tenet ni nk loading)..ap gbo 2 eh?..hmmmmmmm...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

orang2.. :

gambar yang mana tu sayang?

=)

aku sangat nak tahu...huhuhu~

orang2.. said...

yg ats bru bleh tgk..
Memberahikan?
Mengghairahkan?
xpn..
sexy yelah kot..huhuhu..


tp yg bwh xleh lg..
aish..
suspen btul..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

orang2..:

hahaha~

takde yang mengghairahkan pun kan?

lalaal~

IxoR@ said...

Jawapan yg bagus Zara...

Harap-harap dapat memuaskan hati Tn Nanako

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

IxoRa:

hahaha...

tu la pasal kak..

tak kisah aii kalau dia sentap pon~

hahaha~

Yang Benar, Kakak Perkara Rawak said...

ahahahaha..
aku rase die suka blog kau,sayangnya bila dia baca,dia yg rasa ghairah..
so,dia mahu kata itu salah kau.salah kata-kata kau.
hahahaha..imaginasi,biarkan saja ia meliar..
biar die persoalkan,maksudnya die mempedulikan?
walaupun soalannya agak annoying,tapi aku kagum,dia sopan.
dan paling penting..

Teruskan menulis Zara.

itu petanda yang baik. :)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

penjenayah.merah.jambu.:

hahaha...
Tuan Nanako itu sangat sopan (keji..aku terpaksa tulis ayat secara proper -->> dia tulis short form)

aduyai..petanda baik itu..aku gemar dengan soalan ke-3 dia..apakah dia penagih ciuman juga?

JRY The Boonto said...

haha... apasal la tuan nanako tu komen mcm tuh.haha. blog aku pun letak meta tag yang mengghairahkan..ini satu langkah menarik visitor gak..hehe

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

JRY :

hahaha...
entah..mungkin pemikiran dia buntu gamaknya..aku rasa mungkin dia perlukan sesuatu yang lebih disini...

lalala~

Mr. BLB said...

sy sokong dgn jwpn yg kmu lontarkan,bernas skali:]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Mr.shari:

terima kasih Mr. Shari...

eh, rupa kamu memang macam Dr. SMS lah~

Mr. BLB said...

sokong dgn jwpn kmu,jwpn yg bernas,tahniah!:]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Mr. Shari:

er...merujuk kepada jawapan aku terhadap komen kamu ke?

hehehe~

Anonymous said...

aku suka gaya tulisanmu syg!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Mie :

hahaha..thanks darling!

mari aku peluk kamu!!

muah!!

kEy said...

ooooo lalala~
aki bacE ini Dgn kEadaan yg sgT mEngghairahkan..
bule? bule?
hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

kEy :

buleh sayang...
gaya apa kamu baca aku tidak kisah...asalkan kamu bahagia~

unknown said...

sengal pny soalan

dia nak cari sumber2 yg menggairahkan kot, tp TERmasuk plk blog ni

hehe, pahamkan apa yg aku mksd kan

CikYana(",) said...

aah lor..
dpt ber-YM jap ngan dia td
kejap je cz dia de keje lain lg..
aduyai..but he will call me laTeR
hikhik..hepi beb :)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

KhairiL's :

hehehe..
aku faham Jambu sayang...

ehem..=P

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

CikYana(",):

hehehe..
jealous aku!!

aww!

farah said...

kata-kata kamu itu romantis la sayang.

tidak ada unsur ghairah di situ.

haha.

xD

orang2.. said...

bru bleh nmpak gbo 2..
ok ja..(smbil menggaru2 kpla mmikirkn ap yg plik)..
hahahahaha..
imaginasi2..
lalalalalalalalalalla..

Naz said...

adakah beliau menyangka blog hang ni blog lucah pada awalnya semasa beliau menggunakan search engine? hahahaa...

Adry said...

memberahikan??!! hahahahaa.... otak kuning tul la...

Kapten Luffy said...

aku tak rasa apa2 pun... mungkin level memberahikan dalam blog ni rendah kot.. kakaka...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

farah liyana:

hehehe...

i setuju dengan kamu sayang!

peluk3~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

orang2.. :

hahaha~

betul2...

biasak2 jak kan?

=)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Naz :

hahaha~
aku rasa begitu lah sarjan..
dia tak boleh terima la kot?

=)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Adry :

hahaha..
aku ke orang lain?

lalala~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Monkey D Luffy:

baguslah kau tak rasa kapten..=)

sebab sapa rasa..dia ada masalah skit~

HEMY said...

klaka ah..mengghairahkan celah mana ntah..

ntah2 yg bg emel tu lg senang ghairah...ahahaha

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

HEMY:

hahaha..

mesti punya tu..saya suspect benda camtu juga..=)

orang2.. said...

ZARA:

wuuuuuuuuu...
dangerous 2..
ahahahaha..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

orang2:

apakah yang dangerous uiitt?

hehehe~

Anonymous said...

mungkin dia ingt penulisan kau tentang "sesuatu" kot?? atau dia rasa xselesa dengan cara kau yg agak sosial dalam berkata2..

sosial dgn berkata syg?? haha..

xpe2.. yg pasti itu bukannya "sesuatu".. =)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

AHMADSUFI6177:

hahaha...

dia perlukan sesuatu itu~

lalala~

Naz said...

kalo camtu,serahkan beliau padaku. bole aku sabitkan kesalahan kat akta jenayah cyber 1998 kurungan 5.8. jaka disabit kesalah boleh dihukum kerja berat duaploh minggu.

orang2.. said...

ap yg dangerous??..
nothing..
lalalalalala..
huhuhu..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Naz :

alamak..sarjan dah mengamuk!
baik sarjan!

aii..aii..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

orang2.. :

aiyark..mengapakah budak ini?

LOL!

dah..siapkan majlis pra grad sana..dush3!!

Anonymous said...

aku pernah cium jlnraya hehehe..sakit tue...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

khaLifah feDi [ THE PEIN ] :

aduyai...
mesti berdarah atau tinggalkan kesan yang agak nyata kan?

hehehe~

Naz said...

:{)
(sarjan misai tersengeh)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Naz :

hahaha...

sarjan..aku sayang kamoo!

Naz said...

aku juga sayang kamu inspektor Zara... jom operasi malam ni...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Naz :

hahaha...
boleh2...
jom Operasi malam nih..

(b/g music : Gerak2 Khas - petikan gitar Sarjan Naz)

Naz said...

mana tempat?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Naz:

nanti aku roger kamu..=P

Naz said...

ok, roger and out...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Naz:

bzztt...

Mrs Poyo said...

aku suka pd gambar terakhir..mngingatkan aku pd seseorg..ngeh..ngeh..ngeh..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mira amair :

hahaha~

imaginasimu meliar?

=)