Monday, March 02, 2009

Ghairahkah Kamu?


Mata kau membuntang.
Ada dia.
Dia berjalan di hadapan.

Sayang, tutup mulut kamu.
Jangan biarkan air liur itu mengalir.
Kamu merosakkan Bumi.

"Dia panas lah"
"Mana ada panas? Baju singkat, tengah hujan sekarang ni"
"Dia memang panas. Aku tak tahan"
"Kamu tak tahan apa?"
"Dia sangat panas!"
"Terpulang pada kamu"

M menuju ke arah dia.
Menegur dengan sopan.

"Awak, ada sesuatu saya nak beritahu awak"
"Apa?"
"Boleh kita ke tandas sebentar?"
"Untuk apa?"
"Sekejap sahaja. Ada benda yang tak boleh cakap di sini"

M tarik dia menuju ke tandas.
Aku cuma melopong di sini.

Setelah beberapa minit.

"Aku percaya dia sudah agak sejuk sedikit"
Sekurang-kurangnya sejuk di akhirat nanti...

16 comments:

Tirana said...

Zara...

hehehe..simbolik betul sampai kak tirana tak faham puisi ni.. Hanya yang menulis saja yang mengetahui rahsia di sebalik baris-baris perkataan..hehehe

Yang Benar, Kakak Perkara Rawak said...

die tegur pakaian ke?
aku pun konpius siket ni..
tp aku nk jawab tajuk itu je..
ye sye sedang ghairah.ghairah belajar smpai sudah saket pale tahap babun! :)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tirana:

hehehe...

kena fikir slow2 kak...
kena fikir pelan2~

=)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

penjenayah.merah.jambu.:

hahaha...

kau memang sayang...

ghairah sentiasa..=)

betul tak sayang?

Anonymous said...

sahih tak tutup zip.

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Pali:

Entahlah...

aku simpan jawapannya...

kEy said...

ish3..ayat mu ini membuat ku terkenag kembali zaman2 pmr dimane kne phm bhse puitis yg mendlm tuh!

Anonymous said...

must be pakaian... tak pun sesuatu yg mengairahkan??? hhmm...

eliza said...

oh aku ghairah nk tahu apa kah benda itu...

cepat bagitau zara...ghairah aku naik dah ni...hehehe

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

kEy :

hehehe..

ye ke sayang?

menulis itu semangat aku kini...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

AHMADSUFI6177 :

hehehe..

anda pasti?

jika pasti sila bergerak ke check point seterusnya..=)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

eliza :

hehehe..

ghairah dulu sayang...

hahaha...

=)

Mrs Poyo said...

uik..bhaya btoi..huhuhu..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mira amair :

sangat bahaya sayang...

=)

Ara said...

aku tau ape maksudnye... ;) nk aku guess?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Ara :

silakan..

hahaha~