Friday, March 26, 2010

Brian Zaff - Aku Suka Lihat Belakang Badan Kamu : Legasi Cinta Alisia Bab 7 Sudah Boleh Dilayari.


Salam semua.
Maaf atas kesulitan yang timbul pagi ini.
Entah mengapa talian Internet membuat hal.



Legasi Cinta Alisia Bab 7 sudah boleh dilayari sekarang di Aksara Keraian.
Nikmati karya Zara yang mungkin hanya picisan.
Biarlah ia aku tinggalkan sebagai kenangan.
Senyuman.



“Awak dah terlampau banyak berubah.”
“Mungkin dan maaf Brian, saya mahu pulang ke rumah. Sudah lewat senja, dan sebentar lagi waktu Maghrib bakal bermula”
“Oh, maaf. Jumpa lagi di mana-mana Rayyan.”
‘Sejak bila awak panggil saya Rayyan?”   
“Sejak awak panggil saya Brian. Saya lebih suka awak panggil saya Chia Hau. Adeus Alisia querida.”

Brian Zaff tersenyum dan pamit pergi dengan segaris senyuman di wajah tanpa sebarang cela. Aku hanya mampu memandang akibat terpana dengan kata-kata terakhirnya. Adeus Alisia querida adalah perkataan bahasa Portugis yang membawa maksud ‘Selamat Tinggal Alisia Sayang’. Aku ketawa kecil bagi menghalau rasa gundah yang singgah tiba-tiba. Masuk ke kereta dan bergegas pulang ke rumah.

Brian Zaff Chia Hau antara nama yang sering meniti di bibir sewaktu aku hampir menghabiskan sisa reput di sekolah menengah. Dia muncul antara pemain utama terbaik dalam pasukan bola keranjang sekolah setelah dia pindah ke sekolah kami, SMK Muara. Kelibatnya disedari selepas dia menghabiskan masa mengintai pasukan bola keranjang berlatih pada hari pertama persekolahan.

*******

Aku kepenatan menggila hari ini.
Menggila dalam usaha menceriakan diri.
Senyum Zara, tabahkan hati.
Walaupun saat diri hampir mati.

Zara : Selamat membaca Legasi Cinta Alisia Bab 7. Moga kalian menyukainya.

2 comments:

noorafzan.blogspot.com said...

wah..brian pula ye..
banyak skandal nih alisia nih..=)

hans said...

aku nak baca benda nih waktu cuti sem