Monday, March 22, 2010

Mungkin Kau Belum Cukup Tahu Sedalam Mana Aku Cinta Kau - Jam 2203 : 22 Mac 2010 - Kita Bermesra.

Salam semua.
Ada sedikit berita gembira yang mahu dikongsikan bersama.
Malam ini riwayat hati bakal diselusuri bagi meneruskan legasi cinta.
Ya, Legasi Cinta Alisia.

Bunga Jiwa dan aku kebelakangan ini agak sibuk menghasilkan karya.
Karya aku lain corak dan gaya.
Naskah dan coretan dia penuh dengan penggunaan bahasa.
Ah, aku dengan mudah tersungkur dengan kilasan penanya.
Dia tarik aku kembali dengan jiwa seni dan semangat membara.
Dan kami akur, kami menulis kerana jiwa.
Pertemuan kami adalah sebuah ceritera.



“Apa ini?"
“Hadiah buat kamu. Terima kasih dengan hadiah yang comel itu.”
“Hadiah cantik, untuk manusia yang menarik. Memang kamu layak dapat.”
“Jaga kamu kalau Hazwani Baiti dengar butir bicara seperti itu. Eh, sudah koyakkan pembalutnya? Apa kamu tidak tahu erti sabar?” .

Terpempan Alisia lihat keletah Danish Aryan seperti anak kecil yang mendapat hadiah. Rakus mengoyakkan pembalut biru muda.
 “Eh, sebelah sahaja kasutnya? Mana lagi sebelah?”
 “Sebelah lagi saya simpan”
 “Kenapa?”
 “Entah. Saya rasa saya perlu simpan. Kalau suatu hari nanti kita terpisah membawa haluan masing-masing, awak akan ingat saya dan kasut ini, mungkin”
 “Kan saya kata awak penuh rasa cinta.”
 “Jangan buat lawak di pagi buta. Eh, dalam kad ini apa? Saya baca sekarang boleh?”
 “Simpan sahaja. Letak dalam kulit buku sejarah. Kalau ada pemeriksaan pengawas, tertangkap padah” 
 

Itu adalah inti pati yang akan muncul dalam Legasi Cinta Alisia Bab 6 malam ini.
Ya, pada jam 2203 waktu tentera (10.03 malam), hanya di Aksara Keraian.

Dan aku sediakan sesuatu yang menarik buat kalian yang membaca ini - tidak kira kalian penggemar Alisia atau tidak.

Sesiapa yang meninggalkan komen pertama di Bab 6 Legasi Cinta Alisia dan menyatakan - Saya cintakan Legasi Cinta Alisia dan Zara akan dititipkan sesuatu daripada aku. 

Jumpa kalian semua di Aksara Keraian jam 10.03 malam ini bagi menelusuri Bab 6.

Zara : Sedang membuat kertas soalan Sejarah Tingkatan Dua untuk bahagian daerah. Aduhai, apa agaknya reaksi pembaca untuk bab enam.

7 comments:

Qiha Aziz said...

Saya cintakan Legasi Cinta Alisia dan Zara

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Qiha Aziz :

Bukan di sini dear.
Di Bab 6 yang akan muncul nanti.

=)

Qiha Aziz said...

haha. eksaited sgt. dah baca betul2 baru notice dekat bab 6. padanlah tiada lagi yg komen. :D

Adziim said...

Hoh~
Susah tu komen pertama.

noorafzan.blogspot.com said...

tak boleh tak layan la legasi cinta alisia nih..
keep it up k..=)

azieazah said...

Wahhhh... teruja nihh..

Anonymous said...

bila mahu sambung?