Thursday, February 18, 2010

Saya Cintakan Awak Zara. Angkasa Indah Walaupun Suaraku Kasar Dan Garau Macam Lelaki Dewasa.


Ciuman ke enam ratus.
Setelah lebih setahun, baru masuk enam ratus.
Aku baru pulang dari angkasa.
Ya, angkasa memang sejuk dan aku peserta termuda.


Aku dapat jawapan yang aku perlu semalam.
Terima kasih buat budak kejam itu.
Ketawa.
Aku dalam taklimat, saling bertukar-tukar pesanan ringkas.
Ah, kalau namanya Zara, sudah tentu sukar rasa puas.

Ada masa lima minit rehat sebelum sesi seterusnya bermula.
Bawa telefon genggam keluar.
Ramai pula pakcik-pakcik yang bergetanyang.
Geram.
Pergi hadapan tandas.

Aku : Hello.
Budak Kejam : Hello...Hello...Hello.
Aku : Hello, tak dengar ke?
Budak Kejam : Engkau kat mana ni?
Aku : Tandas.
Budak Kejam : Tolonglah keluar, suara engkau bergema.
Aku : Aku depan tandas, bergema lagi ke?
Budak Kejam : Bolehlah.
Aku : Apa cerita?
Budak Kejam : (Cerita...Cerita...Cerita) Eh, aku rasa aku bukan cakap dengan Zara.
Aku : Kenapa pula?
Budak Kejam : Suara kau ganas gila. Kasar, garau macam lelaki.
Aku : (Ketawa) Suara aku memang macam ini.
Budak Kejam : (Ketawa) Tak padan langsung dengan imej.
Aku : Aku rasa kacak. (Ketawa)

Budak Kejam, terima kasih kerana mewarnai hari aku.
Sekurang-kurangnya aku punya muka tidak murung terperangkap di angkasa dengan orang-orang tua. Ya, mereka semua orang tua dan aku sahaja yang muda. Rasa diri macam di awang-awangan sahaja.

Sejuk melanda.
Kepala melayang-layang.
Terbang.
Hilang.

Yang penting, lepas tengok poster, teruskan mengundi di sini  dan sini. Sila undi setiap hari.

Zara : Sangat penat. Kepala berat. Benci mahu menulis petang ini disebabkan emosi tercalar. 


Gambar ini adalah simbol aspirasi aku pada kopi dan cinta. Tidak ada kena mengena dengan hidup atau mati. Yang penting, teruskan mengundi di sini  dan sini.

13 comments:

Shahrul Tanaka said...

boooooooooooo~

FARYN said...

hahahaah,dahle call aku kat tandas..busuk betul ko ni eh..kah kah kah..

rilek2..chill...takyah pk sgt apa yg jadi..

btw,kalau malam2 ko call ni,aku yg mengantuk ley terjaga..garau siot!

kah kah kah kah....

Anonymous said...

sorry dah lama tak singgah sini~
sihat?

Anonymous said...

sy penah dgr suara dyeee ! ;D

enyheartsdiamond said...

wahhhh..kagum lah ngn zara..berani masuk ni :)

Adziim said...

Angkasa kekurangan peserta muda cantik?

NAZ said...

haha suara lambang keunggulan

Bro Framestone said...

he..23x bro ok je dari dulu sampai la nie dikelilingi oleh org tua...

jnji pandai bawak diri la ek

BroFramestone Blog

Unknown said...

seksi apa suara ko...haha!

sharamli said...

si faryn ke?

Rara said...

camane suara kak Z ni eh..hehe

Aidy Shahiezad said...

suara yg garau itu seksi !! hehe.. ;)

Anonymous said...

undi cepat!