Sunday, February 07, 2010

Dunia Sebelah Zahrah Itu Bukan Tempat Cari Publisiti Atau Buat Kontroversi. Itu Dunia Tempat Aku Mahu Berkongsi Hati Yang Pernah Mati. Harakiri!


Selamat hujung minggu semua.
Ini masa untuk membuat dan menyulam sebuah cerita.
Nah, bukan satu kisah gila.
Tapi bilangan ciuman mesra.


Itu halaman peminat Dunia Sebelah Zara.
Tapi aku lebih gemar panggil tempat bertukar-tukar rasa.
Sebab mereka yang bukan dalam senarai sahabat juga aku temui dengan pelbagai gaya.
Nah, semuanya mesra.
Terhibur dengan gelagat kamu semua.

Ah, sebab kalian tidak suka aku menulis cerita duka, aku simpan kedap dalam balang minda.
Ada yang kata aku semakin ego dengan nikmat dunia.
Ada juga surat elektronik yang mengata macam-macam kata nista.
Tapi tidak mengapa.
Aku suka ukir wajah senyum di sebalik hentaman dusta.
Muka kosong - letak warna.
Senyum tampal - lukis wajah ceria.
Nah, sudah indah kanvas sebuah wajah - pemilik Dunia Sebelah Zara.

Rasa mahu bercinta.
Hilang diri di sebalik kaca mata.
Tomahan yang dilempar dibidas dengan tangkas dan bergaya.
Walau kita pernah kongsi rasa, jangan pernah lagi cuba mengata.
Dunia kita sudah berbeza.
Laluan aku, aku yang punya.
Laluan kamu, kamu yang pilih selepas tuturkan sebaris kata.



Jangan pernah tanya kenapa aku suka mata.
Jangan pernah bidas kenapa aku suka berkata-kata.
Jangan pernah pijak sekeping hati yang berasal dari segumpal darah merah menyala.
Jangan cuba melepasi paras bahaya.
Sebab kamu sedang kumpul dosa yang tidak terkira banyaknya.

Jangan sentuh dunia aku lagi.
Kamu dilarang daripada melalui.
Kamu mahu melangkaui?
Dunia aku tempat aku kongsi diri.
Bukan tempat kamu membajai fitnah yang memakan diri.
Kamu tiada tempat di sini.
Sila pinggirkan diri ke tepi.
Harakiri!

Aku cuma mahu duduk diam-diam, kunci mulut tidak mahu berkata.
Lihat lakonan hebat kamu di atas pentas sementara.
Penonton ramai yang mengalirkan air mata.
Atas pembohongan dalam sebuah cerita.
Dusta.

Zara : Salam hujung minggu buat semua pengunjung Dunia Sebelah Zara. Aku sedang mengukir senyuman lebar-lebar. Kalian pula bagaimana?



Sudahkah kamu semua meninggalkan alamat blog (URL) di 
Terowong Kecil Cinta Zara ?

8 comments:

joegrimjow said...

silalah kawen untuk cinta yang lebih jernih
cari2 la pasngan

TMUkmkd said...

pentas lakonan terbesar. dunia :)

emencer said...

ader org tak senang kah?SABAR,,,,,

ciK LyndaWawa said...

"Aku manusia Pelakon cerita,
Di pementasan alam ciptaanNya,
Bukan sengaja,melanggar arahan,
Kadang terlupa, watak dan peranan ~"

Dak Wan® said...

Tak boleh menerima hakikat budak tu.... Dia yg melepaskan, pastu mau menarik semula? Adeiii

ape2 jer said...

hehe sedang tersenyum ni

acap2405 said...

hurm..
manusia..
tak pernah puas ngan orang..
saya pon sama..

Anonymous said...

erm...ignorekan aje..lama2 senyap