Friday, February 05, 2010

Maskara 19 - Setiap Kali Maskara Datang, Aku Kena Pergi Sekolah. Sumpah, Aku Memang Sedih Sampai Mendidih Pilu Hati. Jerit - Aku Mahu Pergi!


Maskara 19 sudah datang.
Sabtu ini kawan-kawan.
6 Februari 2010.

[maskara 19.jpg]

Kalau kawan-kawan ada kesempatan, sila hadirkan diri.
Walaupun di hati aku bersarang dengki.
Cemburu sebab tidak dapat hadirkan diri.

Hari Sabtu ini sepanjang siang akan berjemur di tengah padang.
Sekolah, hari sukan, bukan aku pergi tangkap belalang.
Abah sudah beli ikan parang.
Nah, jangan bikin panas kalau tidak mahu lihat aku garang.

Sesiapa yang pergi sila beritahu pada aku.
Aku rasanya mahu kirim sesuatu.
"Siapa Kekah Bidan Sepiah" - ini judul buku.
Kamu mahu lihat apa dia, sila tekan situ.

Ya, walau tidak berkesempatan untuk pergi, aku tetap mahu merasa dekat di hati.
Kalau kamu tidak tahu apa itu Maskara, apa itu Sindiket Sol-Jah, sila simpan muka dalam baldi.
Eh jangan, kamu boleh tekan SINI.
Kamu akan jumpa lelaki-lelaki yang baik hati.
Kebanyakannya mungkin sudah pegang status suami.

Senyum.
Ketawa.
Muka sedih tapi lukis wajah suka.
Rendam air mata.



Ya, walaupun aku tidak pergi, aku masih akan sokong siapa yang pergi.
Kalau pergi sila hubungi aku di sini.
Siapa punya kamera bagak, ambil gambar dan kirimi.
Untuk ubat rasa pilu di hati.
Ingat, kamu sudah janji.

Zara : Mahu ke sekolah sudah. Senyum. Dalam hati doa kuat-kuat agar acara sekolah batal esok, boleh aku lari ke Maskara 19.

9 comments:

Anonymous said...

ana rafali...wow!famous tu

Unknown said...

wat la rombongan smbil belajar ke Maskara...ajak reramai murid2

NAZ said...

wahh sedih siott artis best

Alimaz-Kembara Terasing said...

salam zara....best ka...

~Cinta Cukulet~ said...

kekadang kita kena korbankan apa yang kita suka untuk sesuatu yang lebih penting....takpe nanti akan ada yang lebih baik menanti cikgu zara...all the best k :)

i'msosupernotcool said...

aizat xde?
hahaha...

Anonymous said...

haha. hv fun kak! bkn sll dpt pluang cmni :D

Sindiket Soljah said...

terima kasih kerana mempromosikan maskara..

ada masa lain kali cuba lagi utk datang masakara ye :-)

Anonymous said...

sangat menarik, terima kasih