Saturday, July 03, 2010

Piala Dunia 2010 | Germany - Argentina | Lintas Langsung Perlawanan Penuh Debaran Dan Tangkas.


Jerman - Argentina.
Piala Dunia 2010 diteruskan dengan perlawanan untuk menempah tiket ke separuh akhir.
Setelah mengalahkan England pada 28 Jun, ketika ini Jerman sedang menentang skuad bimbingan Diego Maradonna. 

http://nacidadelivre.files.wordpress.com/2009/05/logo-football-germany-dfb1.jpg
Jerman [Penghargaan]

http://www.soccerstop.com.au/catalog/images/Argentina_national_football_team_logo%5B1%5D.gif
Argentina [Penghargaan]

Gol perlawanan.

Jerman (4) - Argentina (0)

Thomas Muller - Jerman (3')
Miroslav Klose - Jerman (68', 89')
Friedrich - Jerman (74')

Komentar peribadi (mengikut keadaan semasa) :
1. Beberapa percubaan yang baik antara kedua-dua pasukan. Aku memang suka dengan corak serangan pantas dan bertenaga.
2. Muller sudah dikenakan kad kuning pada minit ke 35. Kalau Jerman melangkah ke separuh akhir nanti, dia khabarnya tidak akan dapat bermain.
3. Jaringan Tevez dinafikan disebabkan offside. Eh, memang offside, sila jangan meroyan.
4. Separuh masa sudah berakhir.
5. Sudah ada 2 kad kuning yang dilayangkan. Satu kepada Muller, dan satu lagi Otamendi.
6. Tak sempat tengok pemain mana yang terkena bola di muka tadi. Mesti sakit gila
7. Khabarnya, Maradonna mahu bogel kalau Argentina menang. Entah kenapa aku rasa nak muntah. Ketawa.

Zara : Senyum melihat penyokong kedua-dua pasukan saling bertingkah di Twitter. Alahai.

15 comments:

Adziim said...

So Zara...which side are you on?

Sharinginfoz said...

nak argentina menang, anyway kalau germany menang, muller tak boleh main separuh akhir

Unknown said...

aaaaaa
aku emo~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Adziim :

Secret. Syyhhh. =)

Sharinginfoz :

huwaa~
napa?sebab yellow card?

ERy :
kenapa?

Hizami Li said...

haha.
cikgu zara mesti sokong argentina neyh.
:)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Zami :

Klose itu pojaan hati dari WC 2002. =)

acap2405 said...

tak dapat surutkan otot otot mulut dimuka dari menengang..
akibatnya mulut saya ditarik sambil ke telinga..
kah kah kah

KiFli MaLLy said...

ahahhaa maaf saya sokong german... :P
wahh maradona mahu bogel...ouh tidakk!!!
Entry terkini : Tak pasal2 dapat ceramah free

Botak said...

ni yang buat marah ni..
nak mengamuk rase nyer..
hahahahahahaha...

penat je sokong argentina malam ni..
huhhh...
nasib baik sokong belanda tahun ni..
wahkahakahkah...

Tengku Speki said...

terasa dunia ini sudah gelap bila Argentina menang..

aku rasa cam nak kena heart attack ni....


hukk

Anonymous said...

gua antara orang happy malam ini!

fndrocka said...

brazil wlaupun tak dapat jumpa argentina kat final..dorang boleh jumpa kat airport esok pagi..iye tak?

Perhitungan Si Kacak dan Wanita Gorjes

Hellioz said...

kene sayo siyal argen
macam hamsap
gyahahahahahahah~

Oh Malaysia said...

smlm aku tido awal sbb penat sharian berjalan. pastu terjaga jam 4 pagi. aku cek kt fifa.com (mobile version). konfius sket bila guna mobile version tu. so xtau germany or argentina menang. aku tgk latest news tajuknya mcm germany kalah. baca tajuk je. emm aku kecewa jap... smbg tido.

bgn tido, aku cek lagi skali fifa.com. br nampak germany 4 argentina 0... terkejut gile aku, siyesly...

Dakjaat said...

Rasanya tahun ni, germany dah merasuah refree kepala botak jaga line tu... argentina banyak juga dikasari tapi refree buat buta jek...