Friday, July 09, 2010

Zara Sudah Pulang - Siapa Yang Nak Muntah Hijau, Nanti Aku Sediakan Asid Pekat


Salam semua.
Aku baru tiba di rumah. Alhamdulillah, demam sudah kebah sejak pagi Rabu, cuma diganti dengan batuk pula. Tidak mengapa, masih kuat lagi meneruskan segala urusan. Buat perempuan yang mengharapkan aku mati dalam penulisan sebelum ini, maaf ya? Doa kamu dalam tiga hari ini tidak makbul lagi. Senyum.

http://listsoplenty.com/blog/wp-content/uploads/2009/10/vomit.jpg

Terima kasih pada Si Busuk yang memberitahu aku akan berita itu. Sahabat terbaik yang paling memahami betapa jatuh bangunnya seorang teman. Ketawa. Eh, dah lama kita tak mulakan sesi pijak kepala masing-masing. Lepas ini mesti boleh, tapi tunggu aku baik dulu ya Busuk? Senyum.

Terima kasih juga buat mereka yang masih sudi berkunjung ke Dunia Sebelah Zara walaupun tiada sebarang penulisan baru selama 3 hari ini. Bukan apa, aku memang agak kesesakan sedikit waktunya. Dan Alhamdulillah, program berjalan lancar dan aku sejujurnya menyukai perkara sebegitu. 

Baiklah, aku mahu mengemas dahulu dan berehat sebentar. Moga ada kesempatan menulis lagi nanti. Salam sayang dari Shafaza Zara yang sentiasa mendoakan senyuman tidak akan lekang dari bibir teman-teman yang sentiasa menyokong di belakangnya. Seperti biasa, kita tabah sahaja dengan manusia bermulut puaka yang meminjam tinta iblis. Senyum.

Nota Kaki :
1. Gambar pada aku sedikit sahaja.
2. Senyum apabila peserta memanggil aku kakak. Eh, kena panggil Tuan/Puan Zara semasa di kem ya?
3. Ada seorang peserta yang comel dan aku panggil dia Milo Mata Empat. Ketawa.

Zara : Banyak menimba pengetahuan dan belajar lebih lagi tentang aktiviti luar apabila menyertai kem dan kursus sebegini. Matlamatnya bukan mahu melarikan dari tugasan hakiki tetapi lebih kepada mencari kekuatan menghadapi semua orang yang ditemui.

23 comments:

NAZ said...

takkan tade yang melekat zara? ahaha

FTN said...

weh..kalah.
aku frust

En iLHAM said...

selamat pulang kak zara
hehe
mesti seronok bangat pergi kem
hehe

aqma_aquarius88 said...

sentiasa menunggu post terbaru dari kamu zara... x pernah puas dapat membaca setiap post kamu... hehehe.. sentiasa tersenyum..

MOFASAD said...

ehem~

spain!


>>__________<<

Munsyi said...

(-_-)v

Ummi Aini said...

selamat pulang

kak mah said...

kenapalaaa kau tak mati lagi ni..patutnya masa mak kau beranak tu kau patut dah mati dengan mak kau jugak..mak dengan anak sama sahaja..
bezanya kau lagi hudoh..macam babi berkubang lumpur..pukimak kau betul la..bapak kau la ni pancut mani dalam puki pelacur,maka keluarlah diri kau yang maha celaka.

Hami Asraff said...

Teguran untuk Kak Mah : Kamu siapa untuk melontarkan pandangan yang begitu busuk sekali? Tak payah buat onar, maki hamun orang segala. Sebelum bercakap befikir. Mungkin kamu kanak-kanak ribena yang masih tak punya harga diri. Kalau berani sangat keluarkan maki hamun macam ni, tunjukkan diri. Tak payah nak beranonymous. Aku memang geram spesis macam kamu Kak Mah. Aku cabar kamu!

miss lolly a.k.a luvfareda said...

kak mah :

kau ni sape ?

kalau kau rase ape yg kau kata tu benar, jgn beranonymous bagai. tampilkan diri.

tak berani bukan ? nampak sangat kau penipu! pengecut! mmg sengaja nak buat orang lain down dengan kata2 kau tu.

jgn PHD sangat oke.

Munsyi said...

kak mah: walau sakit hati macam mane pon dgn tuan nye blog, ada cara tegur. bukan maki hamun.

agaknya kalau orang lain maki hamun kamu dan mak kamu begitu, apa kamu rasa ya?

namia cinta said...

selamat pulang zara... semoga kamu baik2 saja....

buat kak mah... sebelum mahu maki hamun orang lain ada baik nya cerim diri sendiri dulu... statment kak mah buatkan orang akan berfikir yang tidak baik pasal kamu... guna otak sikit bila mahu menulis.. agak nya kamu tidak kisah bila orang lain maki mahu kamu begitu.. mungkin juga kamu sudah terbiasa di maki hamun sebegitu rupa....

Verdict said...

mudah mudahan zara menjadi manusia suam2 kuku & tak beku ok! tengok la eclipse..hehe sure kehangatan kembali punye..

utk kak mah terchentaik..kenapa perlu guna nama 'kak mah' ye? adakah utk singkatan mahataik..atau mahamaki..
adess..siap guna mak bapak ni..ni hasil mak bapak tarak ajar ka nie..

Anonymous said...

jhtnye kak mah kat atas ni..kalau tak suka kenapa nak nyobok dtg sini jugak,,tak phm btol...

jijie said...

aduss... ckgu zara... awat la ada sesorang yang sepatutnya tak perlu bagi komen di sini perlu ada.. (uiks... apa da saya mengarut)
sungguh indah bahasa kamu. tak suka tak perlu hamburkan kata-kata sebegitu. diam-diam sudah. sekali kamu sakiti hati orang, 10x kamu akan disakiti orang lain.
T_T

sabar ye ckgu zara!

molliesa said...

salam zara..

ish, terkujat baca komen kak mah.

rasanya komen itu luahan diri beliau terhadap dirinya sendiri..

sabar ye wahai zara. buat bodoh sahaja dengan kak mah tu.

amacam jadik jurulatih? best tak?

diraja22 said...

banyakkn sabar dlm apa keadaan..

Anonymous said...

@Kak Mah : gua rasa kan, parents lu kalo tahu la apa yg lu buat ni, confirm menyesal.

asal lu bengkek arr? kalo lu ada bran nak ckp, asal lu cuak nak tunjuk muka?

kejap lu guna nama fiza la, kejap kak mah la. lu ni hipokrit la beb.

gua tak rasa lu perempuan. gua rasa arr, lu ni bapok atau pondan. sebb lu takde telo. kalo betul pun lu takde telo, respect la orang sama. minah ni buat apa sama lu?

ni blog dia, dia ada hak utk tulis apa yg dia nak. dia takde mengatal nak tayang2 badan mcm minah lain. gua tak rasa jugak apa yg dia tulis, lu boleh heret masuk balik. sebelum lu nak ckp orang, lu gunakan kepala otak fikir. sebb tu yg bezakan kita dgn beruk. beruk ada otak, tp tuhan tak bg akai. yg lu cerdik pandai ni, pikir la beb.

lu igt lu senang2 comment org anonymous ni, lu selamat? lu tak tahu la orang leh detect lu. gua pernah design full set security system utk client gua, utk encrypt setiap bit dia online, so kalo lu setakat guna firewall, guna proxy pun, boleh detect lg la beb.

tp apa pun, gua tahu lu down sebb member gua ni awesome. orang tak adore dia sebb rupa dia pun, org adore dia sebb otak dia. tu yg lu jealouskan? lu igt lu lg mantap pelepek dr dia, tp org tak layan lu mcm org layan dia, tu yg lu panaskan. hua3

Anonymous said...

kak mah: agak2 la nak ngutuk.. aku pun penah kutuk dia jugak. tapi kutuk sikit je.. hahahaha..

ko melampau la..

mesti ada ko x puas hati nie..

Unknown said...

to zara: hehehe.mesti mcm2 kenangan pahit,manis ada nie. rindu.nak pergi kem juga! ^___^



kpd yang 'berbudi bahasa': tahniah sbb berjaya memalukan diri sndri di sini ^___^

Nunady said...

Err..sabar janganlah tension . relax jew .

By the way , WELCOME HOME !!!

Besnye dapat pegi kem...dah 5 tahun tak sertai kem ...hmm..

hans said...

mana nama kak mah ni?
aku cari tak jumpa lak

Unknown said...

mana awak.. dah lama saya cari awak