Tuesday, July 28, 2009

Temuduga Sudah Berlalu...Hati Berbunga Gila


Bila tulis tajuk ni, rasa macam sebuah cerita novel,
Badai Sudah Berlalu...
Oh, sangat jiwang dan terkesima dengan pencapaian diri sendiri hari ini.

Alhamdulillah, ujian INSAK (Inventori dan Sahsiah) serta temuduga sudah berjalan seperti yang seharusnya. Aku akan menulis lebih tentang ini selepas ini, insyaALLAH.

...dan lebih mengujakan, di antara calon-calon yang datang hari ini,
aku disapa oleh seorang gadis...

Gadis : Maaf bertanya, awak ni Zara ke?
Aku : Ya, saya. Kenapa?
Gadis : Awak dari Kampus Selatan?
Aku : Ya, awak?
Gadis : Saya dari UPSI. Awak ada tulis blog kan?
Aku : Ya, kenapa?
Gadis : Saya selalu baca blog awak, tapi tak komen apa-apa. Bagus cara awak menulis.
Aku : Oh, terima kasih.
Gadis : Semoga berjaya temuduga nanti ya?
Aku : Awak juga...

Alhamdulillah, dunia blog banyak membantu aku hari ini.
Hampir 8 minit pertama, isu yang dibicarakan adalah mengenai blog!
..dan aku, memang teruja dengan soalan begini...
^_^

Zara : Badan memerlukan rehat, akan melawati blog kalian seperti biasa selepas ini.
Hidup rasa berbunga-bunga, si penemuduga mempunyai raut wajah yang kacak walaupun warna rambut sudah luntur kepada kelabu!


55 comments:

thumbsdown said...

1st!!!!!!!!

<3

~ iza ~ said...

semoga kamu berjaya sayang..~

ntah2 panel penemuduga tu tau zara ada blog kot? ~_^

intanurulfateha said...

.hee smoge berjaye! :)

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

amboi pemes sunggoh cekgi garang nih...

btw, Badai Sudah Berlalu one of my fav.! ;D Novel lamer tuh..

doa cekgi zara dpt job tu! :)

Jard The Great said...

dah lepas satu halangan.. moving forward!

shima said...

harap2 sukses.leh blanje pas nie.tetibe je aku.hahha.

Anonymous said...

wah dunia blog sgt popular kn..!!!

Unknown said...

hehe.. kalu berjaya, kena belanja aku ye? hahah~

MaSHee said...

Hahahaaa...jgn jatuh cinta dengan penemuduga sudah ek..

Atiqah Adnan said...

Allah sentiasa bersama mereka yang sentiasa ingat padaNYA... kan sayang..?

Unknown said...

haha! well done!! ko da lepas satu peringkat dalam hidup...btw, ak harap ko dapat apa yang ko nak. all da best!

Biasa said...

pewitt..celebiti lah dia

sharamli said...

lagik tua lagik ensem...wal0pun dah beruban

Precious said...

Aiikkk .. temudugapun tanya fasal blog. Dia kenal ko kot ...

Lea Isnawi said...

moga berjaya:)

attyfir said...

semoga berjaya,tah2 penal ade baca.,blog zara

Meooo Comicore Club said...

sy pun peminat bog anda...

iyak iyak.... me me me...

Pocket said...

panel temuduga tu pastnya dah google nama nama dlm list dan nama anda kuar disini...
(Kata kata pocket menafikan keglameran anda simply out of jealosy)

cemburuuuuu!!! apasal pocket tak pernah ada cenggituuuu!!!??

heheheh

paiseh said...

peh... pesen artis dah ni..!

saudagar gaRAM.. said...

perghhh...

hebat..
bila nak gua dapat camni ya?
pastu sambung plak ayat contohnya..

"saya solo.."

perghhhh..
masyuk.

zamdotcom said...

semoga berjaya ^^ jgn putus asa

p/s: sokongan moral

zan xray said...

Simpan hajat juga untuk berjumpa anda sekali

leadleedeea said...

zara...nak otograf...leh? hehe~!!!

Raihanna said...

hik2..insyallah...moga zara berjaya yerp dlm temuduga tu...
ehem2...
kacak ke penemuduga tu zara??
hik2..
mesti lagi semangat kan nak jawab soklan2 yang dia bagi...hik2...
papepun rai pun akui..
blog kamo sgt best...
cara penulisan pun mmg hebat....
salute la.

messyremo said...

hehe..

agaknye penemuduga tu ade dlm kalangn follower kamu..hahah

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

BabySiiaOzz:

congrats dear!

^_^

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

~ Hariza ~:

aduhai syg~

harap2 tak~

hehehe~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cik intanurulfateha:

thanks syg!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

tapi tak bleh lawan Nuar punya femes..Nuar kan artis?

hehehe~

^_^

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Jard The Great :

Thanks Jard!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

shima :

hehehe~
bleh jer shima~

^_^

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

khaLifah feDi:

yup~

aku juga sangat terkejut~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

olin :

hehehe~

insyaALLAH syg~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Aku... Dia... Kamu.. :

erk, tak buleh ke?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

tRuly tO be mYself 'Qa~:

insyaALLAH sis~

doakan yg terbaik buat zara ya?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cj'alhafiz :

Thanks CJ!

aku harap semuanya baik2 ja~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Richeal Phil @ Ritz ^-^:

nak autograph ke Ritz?

bleh je~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli :

hahaha~

betul!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Precious:

hahaha~

tak tau kak~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

lea:

Thanks Lea!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

atty's:

jangan yg lucah2 dah lah kak~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

meo188:

hahaha~

meh2..meo lagi glamer tau?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Pocket :

hahaha~

zara tak femes pon syg~

^_^

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

paiseh:

lu nak autograf gua?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

saudagar gaRAM..:

gua dah kenalkan lu dengan makwe cun dah beb~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zamdotcom:

thanks dear!

^_^

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zan-xray:

insyaALLAH, saatnya akan tiba~

^_^

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

leadleedeea :

bleh kak~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Raihanna:

hahaha~

thanks syg~

aduyai..kacak tau? walaupun rambut sudah kelabu~
hahaha~

rai pon best tau?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

messyremo :

mungkin gak~

nanti gua check~

hahaha~

bukan orang pinkish said...

pah.. =( x dpt jumpe awk hr tuu..hmm..rs menyesal..

bukan orang pinkish said...

pah.. =( x dpt jumpe awk hr tuu..hmm..rs menyesal..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sabariah.noor :

huhuhu~

saya juga sab~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sabariah.noor :

err..jangan rasa kesal syg~

hans said...

fuh....
femes