Wednesday, July 22, 2009

Kromosom XXY Aku Menggila Lagi...


Malam tadi aku rasa sangat keji.
Emosi aku tidak terkawal dan jiwa aku memberontak.
Walaupun kepala dan hati aku ceria, tapi naluri aku menolak sesuatu dalam diri aku.
Entah mengapa, aku berubah menjadi seorang yang terlalu dahsyat malam tadi.

...dan aku tahu, bila aku dalam keadaan separa normal,
kromosom XXY aku memang tidak dapat membantu sepenuhnya.
Keji sedikit dan aku mula menggila di mana-mana laman sesawang yang aku mahu.
Salah satunya, Muka Buku.
Ya, kadang kala bahagia juga menggila di situ.


Masihkan anda semua ingat tulisan aku tentang bakal menteri pelajaran sedang berusaha gigih pada semester lepas? Jika tidak, sila tekan SINI.
Setiap kali kuiz yang aku ambil di situ, bila menunjukkan kerjaya, pasti tidak akan dapat lari dari kerjaya sebagai guru. Takdir membawa hingga ke Muka Buku.
^_^

Walaupun begitu,
kromosom XXY aku tidak dapat dipuaskan secara zahirnya sahaja.
Walaupun aku cuba mengawalnya, tapi akhirnya aku tewas.
Tewas dengan ego yang aku cipta.
Hanya ada seorang sahaja yang mampu mengawalnya, orang yang sama.

...dan Alhamdulillah, dia ada semalam.
Dia ada dari aku terus memikirkan bagaimana hendak membunuh secara kejam.
Aku tersenyum setelah meletakkan Si Hitam di tepi.
10 minit sahaja sudah cukup untuk mengawal kromosom XXY aku.
*senyum kanyur*

Aku tahu kadang kala dia akan melawat ke dunia aku di sini,
aku cuma mahu dia tahu yang dia masih yang terbaik.
Selain dia, aku juga punya seseorang yang buat aku tersenyum di pagi ini.

Zara : Kromosom XXY ternyata punya kelebihan dan kekurangan.

41 comments:

~daRLee ZuRiS~ said...

tak perasan pulak u've another blog

Atiqah Adnan said...

jangan mengila terlalu gila ye..
heheh cepat-cepat hirup udara segar..
hehehe :D

btw kamu nampak comel bile menaip..
akak pun rase diri akak comel bila baca setiap entry dari zara...
^__^

messyremo said...

btw..

senyum kanyur tu bagaimana?

haha..

wanita mutalib said...

zara..kamu mmg ada ciri2 guru sejati dan insyaAllah Menteri Pelajaran..

senyum sokmo.....ceria...walau tidak jumpa secara berdepan,tapi wa tau,kamu ini tulus hatinyer..

keep it up :)

*tak sabar*iks?Menteri? :)

Jard The Great said...

if u know wht it takes.. then bring it on beb!

Puan Ninie said...

hehhehe
bahaya ni dik bile kromosom menggila x kire waktu.:)

cool!!
hehehhee

nak jadi MENTERI PELAJARAN ye..:)

DramaQueen said...

dik..bukan kromosom ko ni xyz ke?

ko ok tak dik?

meh sini...

Unknown said...

aku pong nk tanya cam messyremo gak..senyum kanyur tuh camno???

intanurulfateha said...

.senyum kanyur tu ape ye cekgu?
.saya dpt a2 je spm :(
.bm autt sket :D

myQza said...

aku nak cakap yg lari dr topik sket..
aku tak suka muak baru laman web KPM!! Buruk dan menyusahkan!
harap maap menteri pelajaran!!

farah said...

menteri pelajaran.

sangat sesuai untuk kamu.

:)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

~dARlee zURiS~ :

hehehe~

no big deal sis!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

tRuly tO be mYself 'Qa~ :

hehehe~

comelkah daku?

aduyai kak~

kamu buat zara tersenyum~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

messyremo :

senyum kanyur itu senyum dalam menahan perasaan~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Wanita Itu :

hehehe~

terima kasih syg~

^_^

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

habislah dasar pendidikan negara digubal!

laporan razak diganti laporan zara :p

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Jard The Great :

Hoyeah!

i will dear!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mEiZ SHA :

hehehe~

itu impian kak~

ihiks~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

GiGGLe GaL :

hahaha~

kak, senyap2 sudah~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ashie023:

aku dah ajwab kat atas ashie~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cik intanurulfateha :

senyum kanyur adalah senyum yg cam telah ku jawab kat tempat Omar sana~

hahaa~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

<< s| tED| >> :

sejak bila aku jadi biro pengaduan nih?

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

farah:

terima kasih sayang!

^_^

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

hehehe~

laporan ku ada bunga2 Nuar~

JIMMY ASMARA said...

keji?

keji yg macam mana tu?GUA tak faham.

GUA memang loading lambat benda mcm ni!Hahahaa

LU explain cikit beb!

Si HItam?

Si hitam + legam

cantik tak?
peace!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

JIMMY ASMARA :

Keji dari aspek bengang tak dapat mengawal diri~

pergh..ok tak Statement GUA?

hahaha~

Si Hitam tu nama telefon aku~

^_^

JIMMY ASMARA said...

GUA terima statement LU..

Logik2

Si Hitam?
GUA ingat LU punya Balak..

kah3..


phone rupanya!

siot!

peace

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

JIMMY ASMARA :

hahaha~

takkan lah GUA letak manusia sebelah GUA?

haram tu~

hahaha~

JIMMY ASMARA said...

maksud GUA pic balak lu la!

huhuhu..

kalau letak org pon boleh!

hahahaha..

boleh peluk!

best peluk time hujan

agak kesengalan GUA hari ini!

abaikan!

boboiz said...

dah stabil blum kromosom xxy kamu tu ari nie?
sekali2 menggila takpe...jangan ari2 menggila...takut nanti dok tanjing rambutan plak..huhu .jgn marah...

leadleedeea said...

senyum kanyur? errrr sumpah x penah dengar that word...ehehee~!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

JIMMY ASMARA :

hahaha~

kejadah LU Jimmy?

hahaha~

dush dush!

^_^

Paan Ovrtd said...

Saya selaku bakal PM memecat awak! Hahahahaha!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

boboiz:

arini dah stabil skit~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

leadleedeea :

hahaha~

ada kak~

hik hik~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

DIK AN :

belum apa2 lagi kamu nak pecat aku?

hahaha~

sharamli said...

nak menggila sampai bila syg?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli :

sampai puas sha~

hahaha~

unknown said...

tggu dan lihat 10 tahun dr skrng

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

KhairiL's :

hahaha~

maksudnya kalau gila lagi, aku gila ke?

haha~

Anonymous said...

just asking. are u serious about that xxy thing? sory la dah bertahun baru jumpa entry ni. tanya je. sbb sy xxy. tp sy rasa anda bergurau je kan.