Saturday, July 04, 2009

B Ketakutan Bila Aku Menyerlahkan Naluri Lelakiku...


Aku menerima panggilan dari B.
Dia kata dia rindu aku.
Rindu kegilaan kami bersama di bumi teratak Selatan.
Aku hanya tersenyum dan berpesan sesuatu kepada dia.

"Kalau rindu, kau tahu mana mahu cari aku".

B tidak main-main.
Dia datang kepada aku.
Dia tahu kami berdua sangat merindui antara satu sama lain.
Pelukan dan ciuman bertukar sesama kami.

B : Matahari aku dah kembali nampaknya. Diulit bahagia?
Aku : Bahagia dengan kehadiran kau.
B : Kalau aku tak datang?
Aku : Aku menjadi pencinta yang setia kerana matahari akan sentiasa keluar.
B : (ketawa) Aku lapar.
Aku : Mahu bersarapan bersama? Tradisi kami makan sate di pagi hari.
B : Boleh sahaja.

B seperti biasa.
Kenderaannya menjadi pilihan.
B tidak percaya menaiki motor bersama aku.
Terlalu laju katanya.

B memandu.
Aku memberikan arahan sambil berbual bersamanya.
Radio kegemaran kami berkumandang mengalunkan lagu-lagu.
Aku hanya menyanyi kecil.

B : Zara, kenapa kau suka sangat lagu itu?
Aku : lagu itu menarik B. Kenapa?
B : Lagu tu bukan lelaki ke yang selalu dendangkan?
Aku : Maksud kau Naluri Lelaki?
B : Ya.

Ketawa berdekah aku lepaskan.
Ilham timbul di minda untuk mengusik B.

Aku : B, kau tak tahu ke aku ni sebenarnya lelaki? Kau tahu, bila kau kata kau rindukan aku,
aku asyik menghitung hari kedatangan kau.
B : Kau biar benar?
Aku : Betul B. Kau mesti pernah lagu "Menghitung Hari 2" kan?
B : Ya, kenapa?
Aku : Itu lagu kegemaran aku bila aku dapat tahu kau mahu datang.
"Jangan sebut aku lelaki, jika aku tak bisa dapatkan engkau"


Kenderaan dihentikan secara mengejut.
Ketawa aku tidak dapat ditahan lagi.
Berhamburan keluar.

B : Kau nakal!
Aku : Memang ternyata aku nakal.
B : Kau seorang guru sekarang. Matanglah sikit.
Aku : Kalau aku terlalu matang bila bersama engkau, nanti kau pelik.

Kami ketawa bersama.
Menuju ke destinasi.
Dari jauh, asap berkepulan keluar di kedai.

18 comments:

Anonymous said...

ekk!! uiks mcm lessy aje hee~

khasyikelvin_ said...

zara sedang bercerita.
cerita tentang perasaan
dan sayangnya pada sahabat.
bukan lessy ler KF...
hohoho

FARYN said...

lenkali kasi ciuman mesra!
ahahahahahaha

Gieyana said...

Bahasamu mmg power...Ooo..suka lagu menghitung hari?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

khaLifah feDi :

mana ada lessy?

kau mau kena pang kah?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cik ian@aH Lian~ :

hehehe~
betul tu!
aku sgt setuju dear!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

F A R Y N :

boleh sahaja~
hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Gieyana :

suka juga kak~
hahaha~

Yern Ain said...

cik zara!!!
oh salah.

cegu zara. hehehe.

been missing u.
;)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Yern AIn:

me too darling!!!

Anonymous said...

jgn lah aku gurau sak lho ape arr !!!

x rocklah cikgu2 nie hee~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

khaLifah feDi :

hahaha~

gua tak kisah~

hik hik~

Anonymous said...

kelapa...?
kepala??

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Bunga Nordin :

mana2 boleh..=)

Meooo Comicore Club said...

huhuhuhuhu so sweet :p

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

meo188:

hehehe~

kalau tak cukup sweet..sila tambah gula..=)

hidayah said...

zara memang NAKAL ar

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

hidayah :

hahaha~

terserlah nakalku~

lalala~