Wednesday, July 08, 2009

Tolong! Ada Kebakaran! Nak Selamatkan Apa Ya?


Mungkin itu yang perlu dijeritkan tengah hari ini.

Tolong! Tolong! Tolong!

Api! Api! Api!

Hari ini di sekolah, kedua-dua sesi akan ada latihan kebakaran.
Masa tidak diberitahu.
Hanya perlu bersedia apabila loceng panjang dibunyikan.

Ini adalah latihan di hadapan golongan pentadbir sekolah sebelum dipersembahkan di hadapan bomba dalam minggu ini atau minggu depan.

Aku sedang memikirkan apa yang perlu diselamatkan.
Sekarang ini satu benda sudah aku kenal pasti.
Semua guru sudah menitipkan pesan pada aku semalam.

"Kalau ada latihan kebakaran, kita mesti selamatkan buku persediaan mengajar terlebih dahulu. Sebab kalau buku itu hilang atau musnah, kena buat laporan polis"

Ya, tuan-tuan dan puan-puan.
Begitu berharga buku persediaan mengajar.
Kena buat laporan polis.

Sekarang ini, apa yang perlu aku selamatkan selepas itu?
Pelajar yang kacak?
(sila tampar aku dengan laju)

...atau aku perlu bawa ayam yang telah siap dirempah dan diperap?
Kalau ada kebakaran, aku boleh dapat makan ayam bakar selepas itu.
(sila tampar aku dengan laju sekali lagi)

Zara : Sedang berusaha menyiapkan soalan Ujian Bulanan Ekonomi Rumah Tangga Tingkatan 1. Lima puluh soalan dalam masa 1 jam.
Sangat syurga buat pelajar menembak jawapan.
^_^


49 comments:

sharamli said...

nk ng0rat student kacak lak dy erk

hidayah said...

selamatkan beg tangan zara!! jgn lupa... nnt ic lesen hilang kan kene buat repot polis jugak.

hehehehe ^_*

k.e.r.i. said...

jangan lupa selamatkan pelajar pompuan yang pakai skirt seksi.
selamatkan untuk aku yer.

farah said...

okei.

selamatkan pelajar yg kacak!

haha.

ps: wah, kulit baru ya. cantik! :)

DramaQueen said...

wei... weii...weii.. cikgu... sila wake up ye...

erm.. tapi, klu nak lebih heybat, aku bekal kan kamu lambchop yg dah di marinated nak.. perap sedap dgn rempah..supaya kamu get ready.. klu2 la.. ada boley buat bbq..


gila ke hape.. cadangan aku tu..wakakaka..

Kapten Luffy said...

kasihan murid2 kurang ptg dr buku

hahaha

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli :

apa bleh buat sha?

tu je pilihan yg tinggal..damn!

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

hidayah:

yaya sayang~

ku malas mau bawa handbag..

(omar kan kata aku lelaki..hahaha)

time praktikal je bawa handbag, skang mmg tak~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

k.e.r.i. :

baik keri..

damn! aku kena angkat dorang atas bahu ke? hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

farah :

hehehe~

thanks syg!

phewitt~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

GiGGLe GaL :

Kak!

ku suka..sila pos laju pada aku kak~
hahaha~

kalau bubuh lemon harus lebih kacak~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Monkey D Luffy:

hahaha~

penting gak..tapi dorg bleh selamatkan diri sendiri..=p

attyfir said...

kalo bakau ayam jgn lupas kasi sikit sini ..

messyremo said...

kalau anda nak menang guru baik hati..


sila selamatkan murid2,termasuk dengan beg2 mereka sekali..

barula caring gitu..haha

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

sbt ttg latihan kebakaran ni

mau kongsi satu citer...

dulu nuar time skolah mngh

time nih wakil kelas perlu buat a quick sign kt kad manila supaya senang pelajar2 dlm kelas tuk beratur

contoh situasi

ada kelas A, B, C and so on

jd setiap wakil kelas perlu tulis dgn marker pen nama kelas on the dot besar2 tuk segera kumpul kat padang...latihan ni time waktu rehat...bygkan semua student tgh berselerak...

tup2 kelas nuar paling lambat nak naikkan kad manila tuh

nak tau sebab aper?

kami hias2 kad manila tu siap corak2kan lagi...konon paling cantek lah...

ujong2, cikgu kata student kelas kamu lah yg rentung kalu betul2 blaku kebakaran nnt

muahahahaha!

:D

Precious said...

Ni mesti dah kena kenyit mata ngan bebudak form 5 ni yer ...
Jangan kacau bebudak form 1 tu dah lah yer ... or sila tampar diri sendiri ngan laju skalik, or 2 kalik.

DeeN said...

Nak selamatkan apa lagi, kalo tak selamatkan diri sendiri. Kalo tak sape nak wat laporan polis nanti. Sape plak nak wat bbq kan.. Hehehehe...!

mrblind said...

selamatkan pemadam la..susah nak padam nanti..hahaha

Unknown said...

urmm.. selamatkan pemadam api la dulu kot.. nnti leh padam api btol2...
hihi..
then selamatkan budak2 tu skali..
beg2 diorg tu tinggal jer.. nnti dpt buku baru..hahaha..

Naz said...

adakah dinda ada skandal di sekolah??? hehehehehe...

>sila repot kebakaran di bali bomba... kalo ada kemusnahan buku persediaan mengajar, sila claim kat insuran... ish.. betul ker?

en_me said...

ammvoiii, kacak jerr ghiteww.. ehehe

myQza said...

selamatkan cikgu yg kacak lah dak zara!! student kacak bawah umur!! La la la la!!

tasekM said...

ada lagi ert tu.... aku ingat org tak blajor dh subjek tu.... hi hi.

:p

Meooo Comicore Club said...

dulu sy berita-cita nak jadi ahli pertahanan awam (JPA3) dan bomba. tp xkesampaian.... huhuhuhu...

mesti best kan?

Yana Ismail said...

hehe best tak wat fire drill td?hehehe...bdk kacak2?ahaha...habslaaaa...;P

said...

selamatkan cikgu kacak...lalalallaa

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

atty's :

hahaha~

ese hantar kat kamu kak~

^_^

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

messyremo :

Omar syg~

aku bukan potter~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

hahaha~

siap ada corak2 lagi tu?

amboih~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Precious :

hahaha~

apakah?

hahaha~

aku tak jumpa budak form 5~

sedey~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

DeeN :

hehehe~

betul tu~

tanpa diri ini..tiada BBQ~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mrblind :

hahaha~

pemadam yg lu kejar bro~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ladymiaka86 :

hahaha~

pemadam api dah meletop~

hahaha~

budak2 kalau dapat bakar buku betul2, lagi suka dorang~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Naz :

kanda, dinda tidak pernah menyeleweng cinta kita~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

en_me:

terpaksa en me..=)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

<< s| tED| >> :

student tak boleh kah?

damn!

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

tasikmerah :

ada kak~

masih kena jahit, masak, etc.

huhuhu~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

meo188 :

heheh~

anda jadi kartunis juga hebat..=)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Ena:

haha~

budak2 kacak sila ikut cikgu ya?

mari2~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

[yAN!e][pUTraJAya] :

hahaha~

bleh je kak~

dang!

Naz said...

oh... benarkah begitu?? lega rasanya.. fuhh

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Naz:

hahaha~

sudah tentu benar kanda..=)

Nizam Gtz said...

Fire Drill!!! haha... Aku pernah rentung 2 tahun sebab tak bangun masa fire drill... Kalu asrama terbakau betul2, kompom dah hangus...

taper... selamatkan fail ujian bulanan dulu... penat buat kalau jadik abu apa yg tinggal??

Naz said...

Cinta ke akhir hayat ya dinda?? ;)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zamspotte :

hahaha~

woit~

ko dah jadi zombie ke ni?

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Naz :

hahaha~

insyaALLAH kanda..=P

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

a.b geldofg :

^_^

MaSHee said...

Kalau aku bawa bersama ubi pun bagus juga! Bleh makan ubi bakar1 hehehee..

Wei, dulu aku pernah di declared sbg mangsa kebakaran sebab time sekolah buat latihan kebakaran aku belasah tido di surau! heheheee..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Aku... Dia... Kamu.. :

hahaha~

ubi pun syok gak~

kamu telah beri idea bernas tu~

hehehe~