Sunday, July 05, 2009

"Air Kepala" Dan Jualan Garaj


Aku menemani Mak dan Abah ke jualan barangan terpakai semalam.
[Ya, aku akan tulis mengenai hal itu selepas ini]

Banyak barangan yang ditemui dan aku sukai.
Kebanyakkannya adalah perabot dan aku juga menemui sesuatu yang aku mahukan.
Oh ya, akan aku khabarkan dalam penulisan yang akan datang.

Cuaca sangat panas, bahang, terik!
Aduhai.
Aku dapat mengambil beberapa gambar langit dan awan lagi.
Gembira sungguh hati ini.



**Antara gambar awan dan langit yang aku ambil di Batu Pahat semalam**

Berjalan mencari harga dan tawaran yang terbaik membuatkan diri aku hampir terhidrat.
Air bekalan sudah habis menyebabkan aku menghampiri satu kedai jualan.
Aku lemparkan senyuman tatkala penjual menyedari kehadiran aku.

"Cik Adik nak air apa?"

"Air kelapa ni satu ya?"

"Cik Adik Manis suka kepala ya?"

"Hah?!"

"Eh, tidak. Maksud saya, kelapa"

"Ya."

Nota Ciuman : Aku sedang memuatnaik beberapa gambar jualan garaj.
Akan dipersembahkan kepada kalian nanti.
Sementara itu, sila tekan SINI untuk gambar langit serta awan.

**Terkini**

Pelbagai benda boleh ditemui di jualan garaj semalam.
Mak dan Abah mahu mencari perabot rumah.
Ya, rumah sudah siap diperbaiki, jadi ini masanya mencari barangan rumah.



Ini antara yang menarik minat aku semalam.
Nampak comel sekali, tetapi malangnya, sudah ditempah oleh orang.
Kesedihan betul.

Pelbagai barang menarik hati aku untuk diabadikan bersama buat tatapan kalian semua.





Dua patung di atas memang sangat menarik.
Masih belum punya pembeli lagi.



Aku tertanya-tanya apa kegunaan benda ini.
Aduhai.



Ini benda sangat menggamit memori aku.
Ya, unta.



Set sofa jati ini menjadi milik kami.
Ya, harganya cukup murah.
^___^

Anda boleh melihat lebih banyak foto dengan menekan SINI.
Sila berikan komen jika anda pengguna "MukaBuku"
Sayang kalian semua.
Selamat berhujung minggu!

28 comments:

khasyikelvin_ said...

cepat2..
dah tak sabo nk tgk..

Anonymous said...

pala lutut boleh !!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cik ian@aH Lian~ :

hoho~

sudah update~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

khaLifah feDi :

hahaha~

mana bleh?

lalala~

Anonymous said...

emm nice perabot !!!

wah dh wat persiapan raye ea..!!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

khaLifah feDi:

hahaha~

belum..saja2 mau beli~

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

sofa hijau lumut tuh santek! :D

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

hahaha~

ada yg lebih cool tau Nuar~

messyremo said...

ayoyo adik manis...

baru 2 ari xonline..blog ko pun tukar perabot..hehe

sharamli said...

a'a...perab0t bl0g p0n nk tuka ke mkcik?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

messyremo :

hahaha~

aku tukar perabot~

mau kasi nampak ceria~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli :

hahaha~

tukar sesekali dek non~

vidadarisakura said...

comel gilak barangan jualan tu..
zara..belikan i 1...hehe

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

vidadarisakura :

hahaha~

kalau dekat, harus ku belikan..kih2~

Anonymous said...

adeh tersalah tempat komen

Meooo Comicore Club said...

suke tgk awan? memang berjiwa seni gitu2...

erm, btu pht byk perabot2 ke?

Pocket said...

budak bermuka puteh memegang raga itu amatlah menyeramkan,
tobat pocket tak bli n letak dlm umah.. hahahah

kEy said...

patung tu leh gerak2 mcm 0ptimus tak? lalala~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Bunga Nordin :

hahaah~

takpe dear..=P

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

meo188:

memang suka sangat dgn awan..nampak syok je~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Pocket :

hahaha~

ku juga tak beli..nampak evil itu patung~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

kEy :

macam bumble bee pun bleh key~

en_me said...

"Aku tertanya-tanya apa kegunaan benda ini." ~ mcm lucah jerrr.. ekeke

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

en_me:

erk~

mana ada lucah..gulp~

hidayah said...

wah

bermanja2x bersama parents

sangat best

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

hidayah :

erkk..tiada bermanja2..

huhuhu~

said...

cuaca panas? minum lah CENDOL PULUT....hahhahhaha

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

[yAN!e][pUTraJAya]:

hahaha~

sengaja anda kak~

mentang2 baru pulang semalam~

hik hik~