Monday, July 13, 2009

"Saya Pencinta Sawah Yang Setia"


Ada cikgu di sekolah yang pelik.
Kenapa aku selalu tolak dari mahu makan nasi selama aku mengajar di sana.
Cikgu-cikgu ramai yang rajin buat jamuan nasi, tapi aku tak makan.
Maksud aku, aku tak makan nasi.
Lauknya aku masih makan.

"Kenapa awak tak makan nasi?"

Zara : Saya pencinta yang setia.

"Maksudnya?"

Zara : Saya cintakan sawah padi. Saya sukakan kehijauan sawah.
Maka dengan itu, saya sukakan padi juga. Sayang sangat-sangat.

"Sebab itu tak makan nasi?"

Zara : Ya.

http://antaradua.files.wordpress.com/2009/03/sawah-padi1.jpg

Kredit gambar di sini


Zara : Badan aku sangat letih. Tiba di rumah dalam jam 7.23 malam tadi.

36 comments:

intanurulfateha said...

.kt ruma pun x makan nasik lgsung ke?
.haishh mau diet ka?
.x gumuk pun kite tgk

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

katakan saja kamu mahu diet... :p cett!

Unknown said...

a'ah..yelah tu pencinta yang setia?(tp ye ke)..padahal nk diet..muahhaha..

petak daud. said...

Sawah memang cantik.

khasyikelvin_ said...

oit2,
jgn asik tak mkn ns.
tp, kalo balance dgn
makanan lain
takpe lar.

sharamli said...

7.23 makcik tu ad lagik x?

Precious said...

Ehh .. pelik nih! Pegi ler makan nasik. Nasi panas sedap tau ... Amacam bertugas ari Isnin? K?

myQza said...

leh caye ke dak zara.. ko diet ek? ko nak lemak2 kat badan aku tak?? muehehehhe..

Yern Ain said...

errr.. everyone said u diet.

mnde kn? memg we all pencinta sawah yg sejati.

save the environment because its green. :)

messyremo said...

kalau sayang sawah padi dan suke hijau sawah..

ape kate tanam padi di rumah anda..

barula hijau mate memandang,barula pencinta setia..hehe

ciK LyndaWawa said...

ya...zara ingin diet..
jom puasa sebelum bulan puasa..dapat hilangkan lemak...

Kapten Luffy said...

eleh

diet ler tu

Luth Textile said...

rumah dkt sawah padi ke?

en_me said...

chenta tak semestinyerr bersatewww kannns.. ehehe, salamm cek zara tewww

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cik intanurulfateha :

tak makan~

hehehe~

ku gumuk amat~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

hehehe~

mna ada~

takde pon~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ashie023 :

hehehe~

aduyai...setiaku bukan untuk dikorbankan gitew~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

PETAK.! :

sangat cantik kan?

ku suka!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cik ian@aH Lian~ :

hehehe~

bila tak makan nasi, ku rasa agak kacak~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli :

dia takde kat luar, tapi pintu rumah dia masih terbuka~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Precious :

dah terlupa apa rasa nasik~

hehehe~sangat penat woot~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

<< s| tED| >> :

aku sudah sangat gemuk~

sila jgn pindahkan ke sini~

uhuks~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Yern Ain :


yeah baby!!

memang kita sukakan kehijauan!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

messyremo:

tanah tak sesuai lah syg~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ciK LyndaWawa igUana :

hahaha~

mana ada diet?

LOL!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Monkey D Luffy :

eceh, siap kurik idung tu~

hehehe~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Luth Textile :

dekat gaks~

^_^

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

en_me :

betul tu en me..tapi ku mahu cintaku dan sawah padi bersatu~

^_^

MOKCIK AZWA said...

Lama tak menjenguk blog zara..mokcik baca dari mula sampai akhir...tergelak baca pasal student nak kenalkan dengan seseorang.

Tapi tabik la jawapan zara tu..mokcik masih ingat zaman mokcik blajar dulu mmg takde BF pon...tapi kuar U ajer jumpa cik abe terus kawen hehehe. Member2 yg tunggang langgang bercinta masa kat U dulu ada yang still bujang sampai la ni..urusan jodoh ni kan ditangan Allah.

Pasal bawa moto laju..ehehe..40 ke 50 tu kira laju ker ihiksss..

Wah..pencinta sawah sampai tak makan nasi yerr..i lap u cikgu errkk...sawah...hehehe

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

MOKCIK AZWA :

hehehe~

Mokcik..happy zara dengar mokcik suka baca apa yang zara tulis..=)

hehehe~jawapan itu sesuai bagi budak yg sebuk2 mau ambil tahu urusan yg tiada kaitan dengan mereka..hahaha~

leadleedeea said...

x makan nasik? dan dan laaa awk ni cintakan sawah padi yek? sah2 diet~! weehehehehe~!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Kak Lead:

hahaha~

ku cinta sawah kak~

lalalala~

hidayah said...

untung la tukang masak zara kan...

mUTe said...

sawah ni katner??? teringat kat kg ay=tok aku kat parit yusof.. ader sawah cam gini.. hahaha

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

hidayah:

sangat untung yaya sayang!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mUTe :

ko tanya Mamat Kahlid~

hahaha~