Wednesday, July 15, 2009

Bila Aku Berkaca Mata Bingkai Putih...

Semalam hujan sewaktu aku tinggalkan rumah.
Aku pakai kaca mata aku untuk memberikan tumpuan di atas jalan raya.
Kaca mata berbingkai putih.

Aku jaga pintu pagar sekolah.
Pagar hadapan.
Orang selalu kata,
"Harapkan Pagar, Pagar Makan Padi"
Tapi, insyaALLAH, aku bukan begitu.
Aku kan pencinta sawah yang setia?
^_^

Aku berdiri depan pagar depan pagar dengan beberapa pengawas.
Aku masih berkaca mata.
Kali pertama aku memakai kaca mata di sekolah
Pelajar memerhatikan aku dan menegur aku.

"Cikgu, cikgu nampak lain hari ini."

"Cikgu, cikgu nampak comel hari ini."

"Lawa kaca mata cikgu!"

...dan yang paling aku suka...

"Cikgu nampak garanglah bila pakai cermin mata. Muka serius sangat!"


**Gambar Berkaca Mata Pada Sewaktu Aku Di Tahun Akhir**
Muka serius kata mereka


**Gambar Yang Agak Terkini**

Sila abaikan muka aku yang bulat dan tembam itu.
Aduhai.
Wajarkah aku memakai kaca mata lagi hari ini tatkala menjaga pagar?

Zara : Aku dapati ada pengunjung yang meletakkan ayat sinikal di Kotak Luahan di tepi ini.
Mengatakan aku gedik walaupun bertudung. Gedikkah aku?
Aku sendiri tidak mengerti apa maksud gedik.
Tapi aku pasti, hanya jauhari yang mengenal manikam.
Kalau kamu kata aku gedik, maksudnya kamu juga gedik.

58 comments:

messyremo said...

pakai spek la zara hari ini..

barula nampak garang..

lagi satu,tambah dengan muka polis ko tu..haha

mesti budak takut~~

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

hahaha....aa nmpk garang gk tuh...sbb cikgu x senyum kut jg kt pagar sekolah tuh...hehe

en_me said...

gedik katernyerr.. ekeke, selamat pagi cikgu zara tewww

said...

cikgu nampak CUN la....
hahahha

jom belanje kak yanie makan roti canai kuah banjir...penat puji....kekkekee

sharamli said...

hanya penggedik sj tw mcm mna menggedik..kn..kn..

i n0e u dear...hi3

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

messyremo:

hahaha~

hands-up!!

LOLA!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

~zuraiwan~ :

ku senyum sambil bermesra kak~

ihiks~

Puan Ninie said...

aah laa zara da tembam.:)
xpe still cikgu yg cute...;p

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

en_me :

T__T

orang kata ku gedik gitew~

pagi en me!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

[yAN!e][pUTraJAya] :

hahaha~

orang kata ku cun..

roti banjir pisang mau?

lalalala~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli :

aduyai sha~

^_^

i knoe u too~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mEiZ SHA :

hahaha~

ku cute?

kamu lagi gorjes~

lavidalabelle said...

tak pakai nampak ayu :D kalau pakai nampak garang sikit tp still ayu




siapa yg kata zara gediks tu dia pun gediks. hohoho

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

i.am.belle :

hehehe~

nampak ayu kata diva tercinta~

ihiks~

cinta kamu belle!!
woot!

^_^

myQza said...

ha ha ha ... nampak skema cikgu pakai cermin mate.. tapi kalau pakai cermin mata dgn memegang rotan..nampak garang... cube try.. heheheeh..

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

pakai spek pgg rotan...konpem ibu mertuaku versi muda ;D keke

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

<< s| tED| >> :

aku skema dan nerd beb~

hahaha~

cdgn mu akan ku timbangkan~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

hahaha~

ibu mertuaku...siti suker ye?

hahaha~

Yern Ain said...

betol!
anda kelihatan lebih fierce dgn kaca mata berbingkai putih.

yes!

akhirnya student akn takut dgn anda :)

intanurulfateha said...

.cikgu mmg nmpak gedik la :P

farah said...

memang nampak garang la sayang!

:D

Unknown said...

adakah YB akan takut jua dengan spek bingkai putih ituh/???jawapannye..(tungguuu)

biler masa plak muke ko tembam, aku tgk ok je..

Izza - Jiejah said...

hohohoho muka ada sedikit tembam sejak jd cekgu ni ..
selamat pagi cekgu zara :P

MOKCIK AZWA said...

Garangnya muka cikgu yang pakai spek bingkai putih itteww...gerun mokcik harharhar

tapi yang pegang rotan tu senyum pulok...konfius hahaha

comei cikgu pagi nie :)

Hidup KOKA said...

Peduli apa ngan kata orang.....


yang penting kita hepi...

Cikgu... kontek lens mana?

Hernee Nazir said...

zara u look so cute la..xde tembam mane pn..akak pnah jd ckgu cam zara..mmg ank murid ni kdg2 pntg tngok kite lain mcm sket..msti nk tgur..

ciK LyndaWawa said...

kehkeh...i like gambo cikgu bawok rotan...comel ahhhh.....tp sengih..tak nampak garang...

addyaholix said...

pakai spek nampak matured. tapi saya selalu ngelak!

hidayah said...

zara,

knapa mcm lain je pic bawah n pic atas? sebab pp makin tembam ke agak2xnya ?

hoho~

intanurulfateha said...

.cikgu!
.pinjam jam tangan :D

Jard The Great said...

ko pakai kontek lens ke?

granulaz said...

thx buat post pasal komen tuh..sblm ni eden xjumpe pon tmpt nk tkn komen.. :)

leadleedeea said...

nmpak je garang tapi x garang pon kan zara? eheheheeee...

mUTe said...

aku raser bingkai tu wat ko cam garang kot. so pakaila spek br.

said...

lalalala...akak dah lama boleh komen di blog kamoo wahai adik ku cayang

kekkekkeke

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Yern Ain:

hohoho~

I like!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cik intanurulfateha:

aduyai..

yakah?

uhks~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

farah :

hehehe~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ashie023 :

hahaha~

aku terasa tembam..

YB tak mau tengok aku lagi!!!

hua2~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

JiEjAh_DeEn :

adoi~

ya ke kak?

hehehe~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

MOKCIK AZWA :

hahaha~

garang eks makcik?

aduyai~

^_^

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Hidup KOKA :

woot!

aku tidak rabun sebenarnya~
hehehe~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

♥Hernee Nazir♥ :

hehehe~

betul katamu Kak~

ada je yg budak ni perasan~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ciK LyndaWawa igUana :

ihiks~

garang tersimpan dalam hati tu kak~

hehehe~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

addyaholix :

mengapa bro?

mau awet muda?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

hidayah :

aduyai~

sungguh ke aku begitu tembam?

adoi~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cik intanurulfateha :

bole2...

sila beratur~

^_^

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Jard The Great :

hehehe~

tidak Jard~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

granulaz :

aduyai~

ciannya anda..

maaf buat anda susah~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

leadleedeea :

betul tu kak lead!!

hoyeah!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mUTe :

aku suka tgk spek kamu mute!!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

[yAN!e][pUTraJAya]:

hehehe~

akak kan cinta daku kak~

hik hik~

unknown said...

aku x paham apsl ada suara2 sinis yg kata ko gedik

mgkin dorg jeles ke apa aku pun x tau

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

KhairiL's :


tu la pasal~

aku pong tak faham~

Nizam Gtz said...

huhu... bley tiru ni.. nak pakai spek jugak lar... baru nampak garang

Kapten Luffy said...

warna spek kurang sesuai

cr yang lawa

pink kot lawa

ngeeee

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zamspotte :

hahhaha~

sila tiru~

woot!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Monkey D Luffy :


pink?!

pink?

aku pengsan jap~