Tuesday, July 21, 2009

Kamu Mahu Kismis Atau Air Perapan?


Oho, walaupun sudah menjadi penanam anggur secara rasminya semalam,
aku masih dihantui oleh kegiatan rasmi aku selama 2 bulan ini.
Sungguh dan amat dihantui.
Gila betul aku pada pekerjaan.
Ya, aku sudah bernikah dengan pekerjaan barangkali.



Sudah lama tak menggila seperti ini.
Rindukan saat bahagia berjalan bersama teman-teman tercinta.
Rindukan gelak ketawa setelah seharian memerah otak.
...dan aku rindu mahu mengeluarkan suara selantang dua bulan yang lepas.



Rindu saat manis menjalani kegiatan luar.
Kegiatan ilmu dan semestinya tiada unsur jenayah.
Ya, tiada unsur jenayah.



Berita yang dibaca di dada akhbar (mengapa dada ya?)
menyatakan sesuatu yang berkait rapat dengan apa yang ditaburkan di kampus tercinta.
Aduh, rindu semua.



Kegilaan yang mungkin tidak tercapai lagi.
Aku sangat gemarkan gambar-gambar di atas.
Memori indah semuanya.

...dan bila ditanya oleh mereka yang kurang arif tentang diri ini...

"Mengapa kamu selalu ceria?"

Jawapannya hanya satu.

"Hati aku dibajai dengan kasih sayang, maka hati itu akan berbunga dan bertaut rapat dengan mereka yang menggemburkan tanahnya"

Zara : Cepatlah tiba saatnya bulan Ogos. Tanggal 17, 22 dan 29.

56 comments:

said...

kak yanie pun ceria...mcm kamoo...

lallalala.....

messyremo said...

hehe..

semoga kamu sentiasa ceria zara~~

Paan Ovrtd said...

You are somehow poetic.

Unknown said...

oh yea..jaman beronggeng sudah tamat..tp walaupong jaman gumbira sakan sudah xde, sentiasalah ceria lam hidup..

jap..kenapa sejak aku masuk belog zara ni, aku dah jadik serius plak???aigooo...

ganbatte zara-chan..Hwaiting!!
(ceh..bahasa jepun ngan korea tu..ngeh3)

myQza said...

wah!! Aku juga rindu zaman aku berhoye-hoye.. terasa ingin bepossing sakan seperti kamu dan menepek gambar di blog.

tapi aku takut blog aku senget sebab berat aku agak tidak seimbang !! :(

JIMMY ASMARA said...

GUA mahu air perapan..

biar kasi khayal!

Hati2 beb..LU dikepit oleh 4 jejaka (gambar 2)

Bahaya2

Naz said...

ohh.. rupa2nya dinda sudah berhenti jd cikgu?? kanda ketinggalan bas rupanya...

wanita mutalib said...

wah....
wa juga rindu zaman2 tersebut..
saat bersama rakan2...
pergi berkelah beramai2..
apa jua aktiviti dijalankan bersama..
pasti tarikh2 tersebut,tarikh dimana kamu akan berjumpa dengan rakan2 mu kan zara? :)

zahidah dihaz said...

hurm...sekarang zaman kesibukan dengan projek2 tahun akhir....sangat tension...

Hazerin said...

1. gambo kedua itu d kampus kota, KL kan?? arghhh..rindu.


ko konvo 17 kan? kan??

patut la ko awek muda dik. ko selalu ceria.

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

[yAN!e][pUTraJAya]:

hahaha~

samalah kita kak~

^_^

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

messyremo:

Thanks Omar~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

DIK AN:

really?

I love language and it turned me on every time I have keyboard in front of me~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ashie023:

ntah..aku pelik~

kamu sungguh serius bila di sini..

mengapakah sayang?

tell me!

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

<< s| tED| >> :

aku pasti aku lebih berat sayang~

berhoye2 kata kamu~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

JIMMY ASMARA :

LU nak air perapan...

bleh jer..tapi nanti Pakcik Misai Walrus kejar kamu...hahaha~ GUA tau LU mesti kenal itu pakcik~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Naz:

ketinggalan bas takpe kanda..masih sempat kejar~

Khin Hooi said...

it is not about UTM but much rather about myself...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Wanita Itu :

hehehe~

kenangan adalah inspirasi terbaik~

^_^

mungkin hanya 17 sahaja aku bersama mereka...yang lain aku adalah bersama diriku mungkin~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

+h.a.z.e.r.i.n+ :

ahh, benar kak~

kampus indah bukan?

^_^

aku memang begini kak~ senyuman aku untuk kamu semua~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zAhiDah diHaz 17:

ihiks..

no more FYP for me!

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

khinhooi :

ahh, lil bro~

i know u can face it!

jia you dear!

JIMMY ASMARA said...

semestinya kenal!

Die bestfrend bapak aku..

sial punya Jimmy!
LU cakap x jujur lagi
*GUA kata pada diri sendiri*

Huhahuhah...

LU menganggur la skrg beb!?

nape x keje as ammah ke dulu?
satu pertanyaan ok!

peace!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

JIMMY ASMARA :

Kejadahnya Jimmy!

Gua cikgu beb!

hahaha~ dan gua tak punya kemahuan di situ, nafsu gua hanya pada buku2~

leadleedeea said...

out of topic...akak mcm agak distracted ngn ur cursor..eheheheee~!!!

thumbsdown said...

dont close ur blog kak T_T
n where can i buy kismis?
i have heard a lot of good things about it!
and and what kenduri?? nak pergi!

reply to my facebook.. gtg ><
*hugs*

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

leadleedeea :

kamu penyokong mana kak?

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

BabySiiaOzz:

u can find it any shop dear~
^_^
really good indeed, plus u can eat dates as well..nice lor~

kenduri in my house. wanna come?
26th July~

ciK LyndaWawa said...

saya pun mo ceria macam kamu...erm...

Yang Benar, Kakak Perkara Rawak said...

kemampuan luar biasa kau untuk ceria selalu memang menakjubkan..
tak dapat aku byangkan macammane sempitnya dada kau dengan kasih sayang,mesti melimpah ruah,.hahaha :)
slmt berkonvo zara,..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ciK LyndaWawa igUana :

hahaha~

bleh kak Lyn~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

penjenayah merah jambu. :

Terima kasih cinta hatiku~
aku sayang kamu.
kamu ajar aku tersenyum.
kata2mu buat aku kuat sayang~

lavidalabelle said...

comelnya pakai seluar putih.

bestkan zaman belajar ni, zaman bekerja stressnya lain macam.

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

u gemar, i pun gemar tgk ;)

eliza said...

hepi..hepi.. ;)

k.e.r.i. said...

terharu betul lu ingat birthday gua.
17 ogos. hahaha

unknown said...

time bljr paling best dan setiap gmbr tu menjadi kenangan

farah said...

kan bagus kalau kau sentiasa ceria sayang.

:)

Sharif John said...

Smart!!!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

i.am.belle:

benar katamu sayang~

hahaha~

comelkah?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

I like u too~

aiceh~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

eliza :

love u dear!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

k.e.r.i. :

huh...

tu tarikh konvo gua~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

KhairiL's :

betul tu Jambu!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

farah :

aku berharap begitu juga sayang~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

John Iverson:

Thanks John!

hidayah said...

waaaaa zaraaaaaaa !!

rasa nak jerit je kat sini cz da lama x datang menjenguk...

sudah jadi pggagur terhebat kah anda ?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

hidayah:

jeritlah yaya~

mau chium pon takpe~

~ iza ~ said...

tiap gambar punya cerita tersendiri..
..rindu menggamit kenangan..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

~ Hariza ~:

benar katamu dear~

Mrs Poyo said...

weh..bju kemeja yg ko pakai kt gmbar atas skali tu mcm aku la..kaler pun sme..
ayoyoyoyo!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mira amair :

hahaha~

ye ke?

atoii~

sharamli said...

rindu kam0o..

sharamli said...

sambung la master..ekeke

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli :

ahh, aku rindu kamu juga~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli :

aku dah tolak tawaran itu sha~