Tuesday, July 14, 2009

YB, Maafkan Cikgu...


Semalam aku jaga pagar pergi dan balik.
Cuaca panas - aku berdiri memerhatikan kedatangan pelajar di sekolah.
Aku pasti aku mungkin boleh bekerja di balai ketibaan di mana-mana lapangan kapal terbang suatu hari nanti.
Pelajar yang mempunyai kesalahan disiplin aku tegur.
Pemakaian tali leher adalah wajib bagi setiap pelajar.

Dalam ramai-ramai pelajar yang tiba, aku terlihat YB.
Aku senyum sahaja padanya.
Dia lihat aku dan berlalu pergi.

**Siapa tidak ingat gerangan YB, sila tekan SINI**

Petang.
Aku terpaksa bawa satu kelas waktu terakhirku ke pintu pagar.
Kelas Peralihan - aku benarkan mereka keluar awal dan beratur di laluan pelajar.
Senang aku perhatikan mereka dari ditinggalkan di kelas.

Semua pelajar beratur di hadapan pintu pagar sebelum keluar.
Mesti, wajib.
Kalau mahu bergerak, mesti berdua-dua.

Aku ternampak YB lagi.
Dia sedang meletakkan tali leher di bibir.
Kebiasaan dia jika di kelas sekalipun.

Rasa bersalah meruntun di hati.
"Maafkan cikgu YB.
Cikgu masih tidak dapat mengenalpasti tuan punya nombor telefon itu"
Ya, sudah pasti itu hanya monolog dalaman aku shaja.

Zara : Hari ini Ujian Bulanan Ke-3 bermula.
Harap semuanya berjalan lancar.
Hati rasa gembira kerana tidak perlu masuk ke kelas mengajar seperti biasa.
Hari Kedua aku bertugas bakal bermula sebentar lagi.

32 comments:

khasyikelvin_ said...

darlink,
hehehe masih memikir
no.hp sape ya?
adeh2...

bekerja keras ya!

intanurulfateha said...

.hehe ayoo x tau
.yb mrajuk :P

myQza said...

YB ! Tolonglah jgn buat cikgu zara berteka teki..

Alah cikgu zara ni pun.. tepon je lah nombot tu...la la la la

jangan marah sayang.. nanti kedut2 mu kelihatan! ekekeekekeke

Nizam Gtz said...

Kesian YB...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cik ian@aH Lian~ :

ku terpikir bila ternampak muka si YB tu~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cik intanurulfateha :

kalau YB merajuk, sedih hatiku~

aiceh~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

<< s| tED| >> :

hahaha~

tak marah pong~

YB tu memang mistri~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zamspotte :

lagi kesian terhadap diriku ini~

farah said...

sayang.

cursor MU!

yeay!

:)

err, YB merajuk ya?
harus kau pujuk.

lalala.

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

farah :

hehehe~

cursor MU harus kacak kan?

hahaha~

ku pujuk?

aww~

Gieyana said...

hohoho..jaga pagar? x nak jaga pagar kt umah akak gak ker?heeeeee

lavidalabelle said...

tak payah call zara, buang duit telefon je xD


mungkin 'prank' nak kenakan zara. huhuhu



YB tu kacakkah? (anak ikan mak) hahahaha

Unknown said...

ooooo..no dier agaknye tuh..majuk dah YB aka yun bin..(eh, hero korea tu hyun bin..)

Yana Ismail said...

hihi rajin ek cikgu ni;)teruskan perjuangan ckgu;)

sharamli said...

try la msg n0 tu..hu3

Bijen M. said...

gile lah cikgu hawt..
;D

JohnJenin said...

Peminat tu. Tapi tak macho lah laki tu. Ada ke bagi no fon. Patut dia datang mintak no fon. ;)

Tirana said...

Aduhai cikgu Zara jadi penjaga pintu pagar pulak...

petak daud. said...

No hp PETAK tu.:DD

leadleedeea said...

pi laa pujuk YB tuh...sian dia...

messyremo said...

zara~~

meh kasi kat aku no tu jap..
bior aku menyamar jadi ko..haha

zara versi suara kasar..LOL

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Gieyana :

kalau kena dengan gajinya, mungkin juga bleh kak~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

i.am.belle :

dia tak akcak, dia chumel~

hahaha~

anak ikan sepat (sepet) gitu~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ashie023 :

hehehe~

terer kamu..dah dekat2 dengan nama betol dia lah~

^_^

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Princess Liyana :

owh~

terima kasih cinta syg!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli :

hahaha~

nanti mau missed call~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

JohnJenin;

hehehe~
pakcik, dia budak bawah umur..
boleh ke?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tirana:

inilah nasib cikgu bertugas kak~

uhuks~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

PETAK.! :

oh, kamu punya ye?

mana hp ku?

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

leadleedeea :

nak kena pujuk ke kak lead?

aduyai~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

bijen moretti :

hahaha~

mmg hot sbb ku sgt hot temper~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

messyremo:

hahaha~

suara aku pon kasar lah Omar~