Saturday, July 11, 2009

"Ini Di Rumah. Saya Ini Bapanya"


Tentang wang gaji semalam,
aku sudah mengajar diri untuk redha sahaja.
Kalau diikutkan, aku hanya akan bekerja selama 31 hari sahaja.
Cukuplah itu.

***********************************************************************
Kami sedang berehat sementara menunggu kelas bermula.
Kak N sedang menghabiskan tugasan di buku rekod mengajar.
Aku pula menanti kelas seterusnya.

Kak W masuk ke makmal.

"Eh, NA ada bawa kek coklat hari ini."

Kak N : Betul ke? Sempena apa?

"Saja-saja mahu buat agaknya. Ada depan bilik Ketua Bidang sana. Tadi dia ada tegur akak,
pesan siapa yang ada waktu lapang, boleh makan sebelum ke kelas."

Kak N : Boleh juga, siapa ada di situ?

"Ramai juga. Cikgu M, Cikgu Y, Ustaz J dan siapa lagi seorang tadi. Cikgu perempuan ada situ juga."

Kak N : Kalau begitu, aku nak telefon Y. Suruh dia simpan sikit"

Kak N mencapai telefon yang tergantung di lehernya.

Kak N : Salam. Y, kau ada di mana?

"Siapa ni?"

Kak N : Aku lah. Cikgu paling comel di sekolah ni. Kau di mana?

"....(butir bicara kurang jelas)...."

Kak N : Rumah? Eh, apasal pula? Kau datang sekolah kan? [Kak N pandang aku]

"....(butir bicara masih kurang jelas, talian kurang baik)...."

Kak N : Ni cikgu Y yang mana ni? [sekolah kami ada 3 cikgu lelaki Y]

"....(masih menerangkan sesuatu)...."

Kak N : Oh, ya ke? Maaflah pakcik. Terima kasih. Salam.

Kak N meletakkan telefon.
Dia pandang aku.

Kak N : Y lupa bawa telefon. Tertinggal di rumah.

Aku : Dah tu, siapa yang jawab tadi?

Kak N : Bapa dia. Aduhai, mati aku.

Aku sudah gelak secara menggila.
Air mata hampir mengalir keluar. Gelak spontan dan aku lupa bila kali terakhir aku ketawa begitu. Kak W menjengah dari makmal bila mendengar suara aku.

Kak W : Kenapa?

Aku : Cikgu Y tak bawa telefon genggam dia kak. Tadi Kak N telefon, bapa dia yang jawab.

Kak W : Hah?! (ketawa secara menggila serta menepuk-nepuk lantai)

Kak N : Dah lah tadi aku kata aku cikgu yang paling comel di sekolah. Aduhai. Zara, jom lah.
Kita pergi ambil sendiri je kek coklat tu.

Aku : Baik!

*******************************************************************
Aku telah menghabiskan setengah hari Sabtu di sekolah tadi.
Menghadiri kursus profesionalisma untuk guru-guru Kemahiran Hidup.

Ada juga guru-guru praktikal yang datang dari kampus tercinta.
Ah, membuatkan aku terkenang kisah 2 tahun yang lalu.
Juga seperti itu, masih takut-takut untuk berhadapan dengan dunia luar.

32 comments:

messyremo said...

zara...

aku juga mahu kek coklat itu...hehe

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

messyremo:

meh aku buatkan meh~

intanurulfateha said...

.cikgu y tu bujangkan?
.syg! kem salam *wink*

Tirana said...

Hahaha...kalau kak tirana tak tahu la nak sorok muka kat mana. Tentu bapa cikgu Y cerita pada cikgu Y tu kan? hehehe

Unknown said...

..kenapa x kaber malu..tanyalah si bapak..
"eh bapak dah makan?"..muahhahha..lawak tahap gaban lah..

Yern Ain said...

hahahahaha. cik zaraaaa!!

nk kek coklat jgk!

:)

Meooo Comicore Club said...

sy rase patut usaha dptkan hak kita... usaha dpt yg telah dijanjikan..

fight 4 ur right! :)

IxoR@ said...

Nak kek sikit...nak arr...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cik intanurulfateha:

hehehe~

mana kamu tahu syg?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tirana:

sgt menunggu reaksi Kak N Isnin ni~

hehhee~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ashie023:

hahaha~

Kak N mesti sudah tersegan..akak tu sgt best woo~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Yern Ain :

nak ke?

sila beratur~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

meo188 :

hoyeah!!

daku akan buat!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

IxoR@:

akak syg kena beratur lepas Omar dan Ain~

hehehe~

petak daud. said...

Cikgu sekolah pun gilagila juga ya.?:DD

messyremo said...

waa..ini betol ek?

bukan main2?


aku nak 2 tau..

atas kek tu aku nak ais krim vanilla tau..haha

zino said...

dalam kelas jangan gelak macam tu ya.. hehe

sharamli said...

camni la kal0 cekgunya muda2..hu3

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

PETAK.!:

kalau tak..buleh mati tension~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

messyremo:

ko ingat ni KFC ke syg?

kang aku pang kang~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zino:

eheks~

tak Uncle..ku sopan~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli :

hahaha~

kami ceria!

k.e.r.i. said...

bila ko nak belanja aku secret recipe?

myQza said...

dak zara... aku rasa kalau dia tak ckp cikgu yang paling comel.. musti x de pape sebenarnya... ekekekkekeke...

intanurulfateha said...

.mesti la ade link antara cekgu bujang dan gadis bujang mcm ku
.6sense
.hakhak :P

leadleedeea said...

panggilan hangit? heheheee~!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

k.e.r.i. :

bila palk aku janji ni?

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

<< s| tED| >>:

aduyai~

kesilapan teknikal tu semalam tu~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cik intanurulfateha:

hohoho~

ngadu pada encik hairi mau?

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

leadleedeea :

hahaha~

boleh le tu kak~

^_^

intanurulfateha said...

.cis!
.diam2 sudey
.lagi mau ngadu :P

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cik intanurulfateha:

hahaha~

tau takut~

lalala~