Monday, July 27, 2009

"Ini Kenduri Penceraian, Bukan Pertunangan"


Semalam aku penat sangat.
Penat hampir mahu pitam.
Tidur malam hanya 3 jam disebabkan aku terlekat di telinga Si Hitam hampir 2 jam.
Sakit kepala tetapi tetap bertenaga.



Nasi yang sangat penuh dengan jagung.
...terlebih ramuan sehingga warnanya kelihatan seperti nasi minyak.



Ini pula pencuk yang penuh dengan kacang.
Ramuan terbaru yang ditambah oleh tukang masak.

...dan aku terlupa untuk mengambil gambar ayam goreng dan sambal udang.
Maafkan diri ini.
Gambar kurma daging boleh dilihat di MukaBuku aku.



Ini pula yang dititipkan kepada pengunjung yang menghadiri kenduri.
Aku rasa macam bagi bekal buat anak di pagi hari sahaja.



Dua budak kecil yang membuli aku dengan jayanya.
Bergantungan di baju aku sejak pagi - mengekori setiap langkah aku.
Aduhai, kalau ada anak sendiri, harus bagaimana aku lakukan?



Sebahagian kuih yang dijamu kepada ahli kenduri.



Ini ditaja oleh Mak Ngah.

Lebih banyak gambar di SINI.
Di MukaBuku aku.

Zara : Telalu penat. Aku kejang secara melintang. Esok akan menghadiri temuduga.
Doakan kejayaan aku ya? Dan hati sedang berbunga riang sekarang ini.

54 comments:

DramaQueen said...

ini tidak adil!!!!!!!

sila kirimkan kepada aku..

DramaQueen said...

ini tidak adil!!!!!!!

sila kirimkan kepada aku..

~ iza ~ said...

zara dear,
siapa di corong si hitam ye?
*wink*

aduhh..
kelaparan tgok nasi jagung..

good luck interview..
man jadda wa jada.. =)

Tijah said...

ada org masuk minang kah? hehehhe

k.e.r.i. said...

aku nak nasik tu.
aku nak!

intanurulfateha said...

.dem!
.rugi x pegi :(

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

oh menyelerakan...'rezeki harimau' nih! beshnyerrr :D

IxoR@ said...

sis tunggu2 kat umah, tak de pun kiriman bekal nasi tu....

Zara....nak jugak la.

Anonymous said...

zara...!!@#$%^& tekak aku sakit tapi bile tgk menu tue terliur sdah hee~

farah said...

hati berbunga riang?

:P

faqhrule said...

ada pabedum lagi sedap..

ciK LyndaWawa said...

sila kirimkan kepada aku jugak wahai zara sayang...

Atiqah Adnan said...

zara~
comel nye budak berdua tu.. tersenyum baca entry ni..,. ^__^

hidayah said...

wah
tiada jemputan...

Unknown said...

pencuk tu acarlah..aku hengatkan aperlah pencuk tuh..kalu terengganu panggil acar timun..campur nenas..(pnjg pulok nama)

Hernee Nazir said...

umah zara kt ne? cam sodap je kn..nape x anta kt umah akak sket..hehhe

tasekM said...

menggoda imannyalah nasi jagung tu...


.

sharamli said...

dah tau ap itu pencuk..
sgt c0mel budak 2 0rg tu..

nak ciummmmmmmmmm

Thenadi said...

auu my old theme

Yern Ain said...

oh. tu rupanya pencuk.

sedapppppp!!!!!!


telan liur tgk gmbr. huuu~

eh syg, napa ckp kenduri perceraian lak?

zan xray said...

aku suka tengok susunan kuih dlm pinggan tu.

myQza said...

kalau bukan tetamu tak boleh dapat ke dak zara?/

aku rindu akan pecuk itu!! :(

zamdotcom said...

susunan kuih dlm pinggan sangat comel ^^

p/s: suka mkn kuih

MaSHee said...

Ada ker orang bercerai dibuat kenduri? Atau sebenarnya kamu dipinang orang ek? Wah..wah..tahniah!

Raihanna said...

Good luck temuduga esok zara...
wah..
sedap nya makanan...
wat rai kecur je air liur nie...
oooo..
pencuk tu rupenye acar yerp....
tol ke zara.....
sedap2...
meh la kirim kt rai sket

messyremo said...

lorr..itu jer pencuk...

igtkan lain benor rupenya~~

betol cakap ashie tu~~hehe

bese r,kite kan org pantai timur~~haha

Unknown said...

ye betul3 remo..aku mulanye memang tak tau pencuk tuh ape..maklumlah ambe org pantai timur..hehhe

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

GiGGLe GaL :

hahaha~

sial geram kak~

haha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

GiGGLe GaL :

hahaha~

geram sampai 2 kali eks kak?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

~ Hariza ~ :

salam sayang~

terima kasih atas doa kamu~

siapa di corong si hitam?

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tijah:

belum ada kak~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

k.e.r.i. :

moh datang moh~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cik intanurulfateha :

hehehe~

dah suruh dtg dah~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

hahaha~

harimau Nuar?

siti sukerr~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

IxoR@ :

lupa alamat rumah akak~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

khaLifah feDi :

hahaha~

aduyai~

sapa suruh nyanyi je?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

farah :

maybe sayang~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

faqhrule:

btol tu cikgu!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ciK LyndaWawa igUana:

meh alamat kak~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

tRuly tO be mYself 'Qa~ :

mereka pembuli kak~

uhuks~

^_^

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

hidayah:

eh, aku dah jemput lorh~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ashie023 :

acar kena masak, pencuk tak payah masok~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

♥Hernee Nazir♥ :

rumah kat Muar kak~

ihiks~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

tasikmerah:

hahaha~

goda kamu kak~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli:

mah aku cium meh~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

nadia:

oh, really?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Yern Ain:

aku udah bercerai~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zan-xray :

hahaha~

adui~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

<< s| tED| >> :

hahaha~

boleh kot?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zamdotcom :

err..mau ke?

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Aku... Dia... Kamu.. :

ada syg~

ada~

percayalah~
haha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Raihanna :

memang sgt sedap~

sila kirim kepada zara kek coklat~

haha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

messyremo :

aiceh~

apa kena mengena dgn tmpt tinggal?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ashie023 :

penyokong si emo nampaknya kamu~