Wednesday, December 02, 2009

"Tutup Mata Kamu Dan Aku Akan Cium Kamu" : Dikatakan Sebagai Penyiasat Kesepian Apabila Si Merah Mendendangkan Lagu Yang Saling Bercanggah.



Dia : Awak, saya rasa saya suka awak. Kita bersama ya?
Aku : Lawak sungguh.
Dia : Apa yang lawak?
Aku : Apa perlu kita bersama?
Dia : Saya sendirian, awak sendirian. Manusia perlukan teman.
Aku : Mungkin, tapi itu bukan satu alasan.
Dia : Awak perlukan waktu?
Aku : Saya sukakan hidup saya ketika ini. Maaf, awak hanya seorang rakan.



Petang yang indah. Duduk berbual dengan teman wanita. Si Merah berbunyi. Satu pesanan ringkas diterima.

Teman wanita : Kamu ini gila mahu menjadi penyiasat atau terpengaruh dengan rancangan televisyen?
Aku : *ketawa* Kenapa?
Teman wanita : Lagu CSI Miami tu kan?
Aku : Memang. Pandai kamu.
Teman wanita : Kamu suka Horatio ke?

Si Merah berbunyi lagi. Satu panggilan diterima. Soalan teman wanita tergantung tanpa jawapan. Aku menjawabnya dengan tenang. Panggilan dari salah seorang ahli keluarga.

Teman wanita : Kamu penyiasat yang kesepian.
Aku : Alahai, kenapa pula?
Teman wanita : Itu kan lagu "Alone".
Aku : Ya.
Teman wanita : Hati kamu kesepian?
Aku : Itu cuma lagu di dalam perut Si Merah. Tiada kaitan dengan kehidupan aku.
Teman wanita : Saling bercanggah lagunya. *ketawa*

Kehidupan terlalu indah untuk dipersiakan.
Hidup terlalu singkat untuk dilunaskan.
Terlalu banyak untuk dilalui.

Zara : Walaupun aku menulis bahawa kadangkala aku keliru dengan jantina sendiri, itu bukan bermaksud aku adalah seorang homoseksual. Janganlah tulis begitu di kotak "Luahan Cinta" aku begitu. Tuduhan yang kurang memberangsangkan tahu? Aku tidak pernah mendiskriminasi orientasi orang lain, jadi jangan cuba buat begitu pada aku.


75 comments:

avid said...

template baru nih lambat nak load! ceh, ganeh beno bunyinya...hehe...

Amal said...

erk.
cuba memahami.
;p

Unknown said...

hehe. Horatio dah mati.

Hidup muda, perjalanan masih panjang, enjoy2 dulu sebelum berteman sehidup semati.

joegrimjow said...

ku pon masih cari erti idup

hidup kalau dikongsi lagi indah

hans said...

hahaha
aku percaya ko wanita tulen

keSENGALan teserlah.. said...

eehh..manade horatio mati..
ske gle ngn horatio tuh..coolioo gle dye wat keje..
spec tak lepas tuh..
hahaa..

NAA said...

"Tutup Mata Kamu Dan Aku Akan Cium Kamu"

eeiii...shuwit nyerrrr....

Anonymous said...

hhmmm...

hidup sowg lagieyh senang!!!

anith said...

anith ske csi jgk!
hehe kakak, anith sentiase ade untuk kakak yg comel~
tahu?
hehehe

PuanPepel said...

sepi itu indah....



kadangkala la... :)

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Horatio memang bezz wlupun kengkadang tak ikut law...

pegang pistol pon ada gaya...sampai Angah terikut2..

Paan Ovrtd said...

CSI Las Vegas masih unggul di carta teratas. Gil Grissom freakin' awesome!

Pocket said...

u may deny it and deny it as much as u want, but u know what u are and what is inside.

memang cikgu zara buleh nafikan,
'lagu tidak bermakna apa apa bagi diri'

tp empunya diri yang memilih tu pastinya ngan parasedar nya berfikir sesuatu,

pocket tak nak ngaku pocket suka lagu taylor swift - u belong with me, sebab lagu tu gedik.. tp somehow pocket tahu ... pocket suka girls next door. so!!

kamu kesepian yek?



(Kesitu pulak konklusi nyer kan..)

messyremo said...

hehe...

aku sokong ngn pocket..

eh aku minat gak dgr lagu Si Taylor tuh...haha.
tp sekadar minat sbb lagu,rentak catchy...hehe

tp sejak de lagu koko ni iru..
aku dgr lagu tu...

chokio_nia said...

erk...apsal akak tolak??tak cukop ke ciri2 si dia yg meminta itu??huhu

saje nak tau..chill ye akak..=)

rAtu saLju™ said...

erm...sendiri adakalanya baek,namun x selalu zara..

take ur own sweet tyme n find urself..

jst b happy~

zella y said...

org kata sepi itu indah...

tp kdg kala menyedihkan...

be happy ye zara... =)

NAZ said...

kita perlukan bukti yang lebih kukuh tanpa membuka baju hahaha

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

avid gunner :

lambat ke?

mana ada wei?

Anonymous said...

berteman tapi bersendirian. hah, camne tuh? haha.

sorang2 pun happy, takde hal. apa guna kan berteman tapi menyakitkan hati.

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

paTonG kerTaS :

sila2~

=p

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

YobSumo:

belum mati wei~

=]

aku setuju Yob!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

joegrimjow:

mungkin juga Joe~

carikan aku senior ko satu please~ =p

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

hans :

ni yg aku syg ko lebih ni hans~

=p

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

keSENGALan teserlah.. :

betul2~

H mmg cool!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cInTa aDrIaNa :

hahaha~

sweet eks?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

GhOsToNe:

setuju!

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

anith :

akak pun akan berusaha utk sentiasa ada utk anith yg comel!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mier@merr:

mungkinlah~

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

a.z.r.i.n.a.03.07 :

hehehe~

anakmu pun sama ke kak?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Paan :

aku suka Grissom gak!!

weee!!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Pocket :

hahaha~
maybe bro~
u can read me there~

BTW, apa plak itu konklusi nya?
LOL!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

messyremo:

hahaha~
kan aku dah kata~
ko mesti suka lagu tu omar~

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

chokio_nia :

tolak sebab dia baru clash dgn makwe dia~

so rasa tak syiok~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

rAtu saLju™ :

Thanks sayang!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zella:

sentiasa happy sayang!

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

naz:

ceh~

hampeh naz~

=]

Hazami Bahrin said...

Where's the proof babe?

I want the proof that u r truly a girl~

LOL!

I mean young lady, if u don't mine~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ateeka amer :

yeehaa!!

stuju dengan kamu di perenggan kedua!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Hazami Bahrin:

Dear, if i'm not a woman, I mean, a young lady, why u choose me as your children's Godmother?

*sigh*

Bro Framestone said...

He...23x xhabis2 dn si merah die ek... bro pun nk bg nama kat hp pinjam bro nie la he..23x

out 1--> peh ganas sampai 7buah zara kerjakan he...23x selamat xpengsan ek he..23x

tgh musim nie... pastikan tenaga mencukupi he..23x if xbertenaga..sila la berherat sekejab....

out 2--> ok zara... bro free 5 undi untuk zara..dah update dah

www.broframestone.com

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Framestone :

hahaha~
biasalah bro~
harus punya nama~
hehehe~

BTW, akan zara gulingkan diri ke sana~LOL!

Bro Framestone said...

he..23x nnt la bro fikirkan nama yg sesuai dgn hp pinjam nie

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Framestone:

hehehe~
harus~

=]

Cetusan said...

tutup mata kedua2nya,sang pencium

lepas tu tutup 2 mata yang nak kena cium

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zeqzeq :

hehehe~

betul~

hahaha~

Hazami Bahrin said...

Well, u got the pint there Godmother~

hahaha~

stupidity is the essence or what people might shoot off~

fuck off the guy who wanna make try on u like that~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Hazami Bahrin:

LOL!

Well, please don't curse in my blog HB~

U know it right?

=]

NuR si CiKGu RiBeNa (NSCR) said...

setuju dgn mier@merr

kadangkala indah
kadangkala merunsingkan jiwa dan otak
haha...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

NuR:

hahaha~
dan menyakitkan bila merunsingkan~
betul tak?

qila~ said...

bgun pg2 tggu ulgn csi NY,hehe..tros b'smgt 1 ari suntuk..!! ^_^

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

qila~ :

hahaha~

harus~

kih3~

Unknown said...

sedih aku baca post kamu nih...

='(

Dak Wan® said...

Siapa yang perlukan cinta based on kasihan atau simpati erk? Cinta murahan bawa sengsara, cinta abadi itu yg dicari.

PiNk ButTeRfLy said...

mau tau satu hal?

lagu2 di hp ku memang aku pilih sesuai dengan keadaan perasaan.

haha.. aku tenang rasanya.

sabar saja ya sayang. bukan semua orang sayang kamu tapi yang pasti orang yang sayang kamu tetap paling ramai.

=)

niesz said...

hihi..tul tu..kadang2 kite sendiri xfhm ape sbnrnyer yg jd..lagi2 if hidup yg slalu complicated..aduh...rase cam xnk idup pon ade..
teman tu perlu tp sape??
hihi...

intanurulfateha said...

.kamu sepi?
.aku jua~
.mari lah kita berdua-duaan ;)

adie said...

err..aku taknak tutup mata, takut kena cium.hehe

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Anike MK :

adeh~

kenapa sedih?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Dak Wan:

betul tu bang!
cinta sejati yang kita mahukan~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

PiNk ButTeRfLy :

hehehe~
ada sesetangah lagu juga aku pilih begitu~

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

niesz :

hehehe~
betul!
hiduo happy!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

intanurulfateha (◡‿◡✿) :

hahaha~
aku tidak sepi~


boleh bah kalau kau~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Mr PenyuBiru :

alor~

hahaha~

Donnatella said...

If I close my eyes, will you kiss me my dear chemist?

=p

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Donnatella :

Hahahaha~

Sure~

I'm a teacher anyway~

=]

hans said...

ko sayang aku lebih?
hahahaha

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

hans:

hahaha~

boleh lah~

tapi aku sayang RAIN lebih skit dari ko~

LOL!

en_me said...

aper nomor si merah ko.. nak dengar lagu jerrr voleee.. ehehe

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

en_me:

hahaha~

kan en me dah ada kan?

hehehe~

Tekkaus said...

Hidup ini mestilah dikongsi dengan insan-insan lain. Barulah sempurna. :D

et said...

hehe..saye gune bunyik2 sedia ade je utk msj dengan kol..xde bunyik pelik2..lalalaa~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tekkaus:

hehehe~
betul juga katamu bang~

=p

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

et :

eceh~

meh sini handphone meh~

Anonymous said...

cara ngorat yg paling sopan?