Sunday, December 27, 2009

Selamat Pengantin Baru Zara. Maaf Kerana Tidak Dapat Hadir.


Aku menerima satu pesanan ringkas entah dari siapa susulan panggilan telefon yang kurang jelas butir bicaranya.

"Selamat Pengantin Baru Zara. Maaf aku tak dapat datang majlis kenduri kahwin kau. Aku kerja hari ini. Lagipun aku baru tahu tadi."

Daripada, Zaki.

Sekarang ini, siapa pula Zaki?
Aku sendiri tidak pasti.
Buat "Zaki" itu, maaf kerana mengecewakan anda.
Aku tidak melangsungkan perkahwinan hari ini disebabkan hujan lebat dan calon suami belum dijumpai lagi.
Entah Zara mana yang berkahwin hari ini.



Kamu tak percaya?
Tengok aku bersanding seorang diri.
Ketawa.
Sudah aku khabarkan yang bernikah dan berkahwin adalah sepupu aku.
Bukan aku.



Sudah.
Dua gambar sahaja kali ini.
Aku kepenatan menghantar pengantin tadi.
Perut sudah kenyang dengan nasi minyak bercampur air hujan.

Zara : Esok sekolah seperti biasa.

32 comments:

enyheartsdiamond said...

zara..cantik busana u :)

PuanPepel said...

kawen tak jemput mmg aku bakar seluruh muar..hahaha

intanurulfateha said...

.oit merr
.jgn bakar
.i pun duduk muar! ;D

Jard The Great said...

hehe.. lawak lak.. zara... baju mu chantek laa.. kat mana beli?

Mrs Nurul said...

cantik ko. rugi sape tinggalkan ko!

kawie2020 said...

hehehehehe.. silap tuh... maafkan yer..

blm jumpe idaman kalbu lagi ker? hehehehehe.. ade can nih.. hehehehehe

Anonymous said...

hek hek..sis zara nak kawen yeak??moga2 cpt ketemu jodoh oo..:)

Tekkaus said...

War...banyaknya post syok sendiri ya. :p

Anonymous said...

zara bukan kamu kan yg kawen ?

qila~ said...

sgt cntik itu plamin n ktil pgntin,lalala~ kmu kwin wjib jmput daku..!!

FARYN said...

ko ngan katil tu sgt serasi...hahahah....

mcm ko plak kawen kan?

Unknown said...

hahaha...akn ku temanimu di pelamin itu..
wakakakah!! cikgu zara... ni blog baru cj..check it out!!
http://coffeecrackers.blogspot.com/

Unknown said...

Woi! kawen la cepat2...ramai yg tak sabar ni...

lol~~~

Mie said...

haha..
klaka!


p/s: pelamin+bilek pengantin angkat ibu jari wehh..

lumut said...

coemlnye gmba atas katill..mcm sedondon..=p

niesz said...

hihi..pose ats katil pengntin lagik!haha..

fadh ^_^ said...

hihi~
itu ayat mengorat sbenanye 2..
akak kene tau 2...

Pocket said...

owh! sejenak pocket yang rabun ni nampak baju anda sama ngan design bed sheet itu.
camouflage!!
camouflage!!

tidak ku sangka teknologi baju kurung sekarang mampu blend with the background!?
macam chameleon plak.. heheh:)

Zaki salah dpt information dari third party yg baca blog pun main scan:D
(BUleh ker kate gini?)heheheheh:)
sorry yer zaki..

Nakamura Kazuki said...

zara baju kome matching je dengan pelamin tu..hehehe..confirm tak lama dah ni

z4520ft said...

mesti wat baju gune lebih2 kain cadar...nak jimat la 2 haha

NAZ said...

cantik kamarr

zella y said...

dh ada aura nk kawen ke zara?? =p

aku said...

Kamu semakin cantik lah sayang..

lara aisya said...

Gembira kerana kamu gembira Zara.Katil tu sangat sesuai ngan kamu Zara.Wish u all the best...

Unknown said...

hahahha...sabar je la..

Aidi-Safuan said...

wah...macam zizi ezette plak da kawin pastu taknak ngaku.hehe...

saiful mohamed said...

amek bau pengantin je.. =)

puding roti said...

awk nmpk lg lawa bila tak pakai sepek mata

Anonymous said...

cadar tu maam baju kamu dah adik!

Noraselin Samsuri said...

kamu cantik... hari ini.. kamu nak kawen mungkin tak lama lagi

CIK IZ said...

baju dan tema pengntin dah masuk tu.. kot2 la boleh jalan sekali.. hihi..gurau jer zara..

zara kawin jemput taw! :p
~slm syg ~

Dak Wan® said...

Ni yang rasa nak kawen lagi ni.... Hehehe