Friday, December 04, 2009

Ini Bukan Kali Pertama Aku Merayu Dan Ditolak : Walaupun Maskara Menjadi Pilihan Ketika Berdandan, Maskara 18 Terpaksa Aku Lupakan.




Ini bukan kali pertama aku merayu pada keluarga agar dilepaskan.
Ini bukan kali pertama aku memohon agar aku mampu duduk bersama dalam majlis yang aku suka.
Ini bukan kali pertama.

Setelah beberapa edisi berlangsung, aku masih di sini.
Hanya mampu membaca dan menjenguk di laman-laman mereka yang menyertai.
Benci, geram, marah.
Sabar hati.
Sabar.

Darah muda.
Darah manis.
Bahaya seorang diri.
...dan pelbagai alasan lagi.
Eh, aku sudah mendengar alasan yang sama berulangkali.
Aduhai.



Pesanan yang diterima di Mukabuku daripada Tok Rimau dan Op Zaharin makin membuat hati teruja.
Menunjukkan muka manis kepada tuan pemilik rumah.
Masih memohon ingin menyertai.
Moga hati pemilik rumah bakal memikirkan semula keputusan dia.
Moga hati pemilik rumah bakal memberikan kebenaran kepada anak sulungnya.
Diam.
Sedang berdoa.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgCHnqK7HCbg9nxnDwwFDG2kvnusQNKaRHtL8ABCW8nvv95U117eiM5tK0USMFpyoB5h7kIQcjHw01kHnmhyphenhypheni23vJLW-yn1L0fNXXuml7wPhyphenhyphenUreXA-yhOlpANfCMX2Rglhs88OaouPyg/s1600/maskara18.jpg

Buat rakan-rakan yang dapat meluangkan masa dan pergi, aku sangat berbesar hati jika kalian dapat pergi.
Tembakkan aku satu dua gambar.
Hebahkan walau satu patah perkataan.
Sumpah, aku akan gembira dan tersenyum mesra.

Tempat: Rumah Pena
Tarikh: Sabtu, 5 Disember 2009
Jam: 8:30 malam
(Nah, kalau kamu tidak jumpa di mana tempatnya, sila tekan SINI dengan mesra)

Eh, kamu tidak kenal siapa mereka?
Di mana kamu tinggal selama ini?
Cari mereka.
Maklumat lanjut di blog mereka, Sindiket Sol-Jah.

Mendongkol hati.
Penat berdandan.
Tolak ke tepi pembayang mata.
Tolak ke tepi gincu bibir.
Tolak ke tepi pemerah pipi.
Aku hanya mahu Maskara.

Aku pernah menulis mengenai mereka atau sekurang-kurangnya menyokokng  di SINI dan SINI.

Zara : Masih merungut-rungut mahu pergi. Tunggu aku punya kenderaan sendiri. Pasti tiada punya alasan untuk tidak memberi kebenaran. *ketawa nakal* Selamat berhujung minggu buat semua pengunjung Dunia Sebelah Zara.



51 comments:

Jard The Great said...

hehehe... tak tau la dpt gi ke tak..

Sharinginfoz said...

tak apa maybe next time.. bosan2 singgah le...

Anonymous said...

alamak!!
sabtu ni aku ade funtion kat pd
tak dapat nak join ko
wahahahaaa

rAtu saLju™ said...

aduhai...meh join aku lepak kat umah...

said...

alalalal...cian dier....
selamat berhujung minggu
kalau rindu...call la cik yanie gebu

=D

Tekkaus said...

Saya tak minat hadiri function sebigni. :p

intanurulfateha said...

.waaa kite serupa
.pemilik ruma x kasik pergi mane
.duduk ruma saje T______T

Anonymous said...

huhuh..

xpe2..

nxt time boleh lew kowt!

zan xray said...

dah lama tak jenguk perkembangan zara..
function apa agaknya ni.. apa2 pun ajaklah kawan yang dipercayai keluarga tak gitu.

zella y said...

hehehe.. cian dier...
xpe la... next time gi k??

=) bee happy dear!

Mrs Nurul said...

nak g mane ni? ko pakai maskara? pergh advance!

PiNk ButTeRfLy said...

maskara!!!!

selalu nak pergi tapi tak pernah ade peluang.

isk..

joegrimjow said...

rini 4 ke 5 ek dicember ek?
blur sbb pagi sangt bangun

en_me said...

ammvoiii all blacks tewww.. ihihi

eunice said...

wow u look fabulous dear!

fara said...

Macam bes je!
Tapi kete kene masok wad aritu.
Erm...

T_T

hans said...

wow...
bestnya dapat pergi
tapi family ekau xbagi ekk?
xpayahlah
dengaq cakap mak ayah
huhu

Hazami Bahrin said...

I wanna follow u darling!!

Allyssa M said...

Gosh, u looked great there dear!

Donatella said...

*sigh*

U can;t go?
I wanna meet u in KL~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Jard The Great:

hehehe~

pergi kalau sempat~

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Sharinginfoz :

ya~

mungkin~

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

♠♥♠ayudeadwish♠♥♠:

huwaa~~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

rAtu saLju™ :

huwaa~

baiks~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠:

hehehe~

sms bleh kak?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tekkaus:

tak mengapa~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

intanurulfateha (◡‿◡✿):

huhuhu~

sedih~


=[

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

GhOsToNe:

harap2 begitu le~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zan-xray:

semua bz bang~

=[

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zella:

baik sayang!!

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

░♥si lampu neon♥░ :

hahaha~

biasa je Neo~

mana ada advance nye?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

PiNk ButTeRfLy:

huhuhu~


samalah kita~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

joegrimjow:

empat Joe~

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

en_me:

hahaha~

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

eunice :

really?

thanks!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Ms.Independant :

alahai sayang~

jaga diri tau?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

hans :

huhuhu~

sodih ni~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Hazami Bahrin:

Crap!

I can't go~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Allyssa M:

Thanks darling!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Donatella :

sigh~

I want it as well~

Hernee Nazir said...

wah bestnye..

Amal said...

org baru tau pasal maskara kak.
ingt kan nak pegi.
tp sbb sorg.
tak jadi.
=(

FARYN said...

rumah pena tu 20-30 langkah je ngan umah aku...ckp ngan pak syed,hang dtg tido umah aku...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

♥Hernee Nazir♥ :

tu la kak~

memang best woo~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

miSs s!v :

alorr dik~

awat tak habaq mai awal2?

=[

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

F A R Y N:

huhuhu~
masih tak dapat kebenaran woo~
nak nangis~

=[

Dak Wan® said...

Takper ahh..... anak dara tak elok kluar memalam kan? (Adeih) Anakku bakal ku suruh begini juga ke?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Dak Wan :

huhuhu~

sedih!!

nak nagis~~

Yang Benar, Kakak Perkara Rawak said...

cant live without mascara.







samalah zara.saya nak pergi reunion pun tak lepas.tak pernah dapat pergi sekalipun.

tapi since something dah jadik,saya dah bebas!

err,tapi sebab tak biasa,tak tahu nak gunakan.hahaha

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

penjenayah merah jambu.:


huhuhu~

apakah itu sayang~

mau tau~

mau tau~

Anonymous said...

wah!bestnya!