Saturday, November 20, 2010

Baca Blog Kamu Macam Baca Tentang Diri Saya Sendiri - Hidup Aku Hanya Coretan Kanvas Manusia Beku


Salam.
Sedang menaip dengan mata bengkak macam panda disebabkan tidur lewat, Berbual dengan seorang kawan (silap, dia bercakap, aku menaip) sehingga melewati waktu tengah malam. Terima kasih atas maklumat yang sangat berguna kawan yang pendiam. Ternyata, kamu punya suara yang bagus. Senyum.

Sudah ada beberapa individu yang menyatakan, bila mereka membaca blog ini, seperti ada kaitan secara langsung atau tidak langsung dengan hidup mereka. Aku akui, sesetengahnya aku dengan berkias menulis tentang mereka. Sebagai contoh, nakama aku.

Nakama : Kau tulis pasal aku kan?
Aku : Eh, mana ada?
Nakama : Ya, aku tahu.
Aku : Tolong baca label, blog aku perlu dibaca dengan melihat label.
Nakama : Baik, tapi betul bukan pasal aku?
Aku : Kalau tentang kau pun kau bukan tahu (ketawa)
Nakama : Lain kali aku tengok label sahaja.

http://28.media.tumblr.com/tumblr_kzo2iqaO2a1qbplkbo1_500.jpg
[Gambar : Saya buat label yang sangat terperinci]

Ada yang secara terang-terangan tahu yang itu mereka. Kawan baik aku yang merajuk dengan aku, tahu yang dia dimaksudkan. Terus dihubunginya aku. Aduhai.

http://www.gundammodelkits.com/wp-content/uploads/2010/06/100-Days-Danbo-Photo-Project-Gallery-By-Hartanta-Part-107.jpg
[Gambar : Mari memanjakan diri. Tiba-tiba]

Kawan : Awak tulis tentang saya?
Aku : Kenapa?
Kawan : Rasa macam awak tulis tentang saya.
Aku : (ketawa) Kenapa kata camtu?
Kawan : Entah, tapi rasa macam tu. Kalau salah tak mengapa.
Aku : (ketawa) Rahsia kot?

Senyum.
Kawan itu kawan yang baik. Sangat baik, sangat lembut dan senang untuk berbual. Malam tadi kali pertama dengar suara kawan itu dan walaupun aku menaip dan dia bercakap, aku masih rasa gembira. Tidak, mungkin pelik tapi itu saat yang membahagiakan disebabkan aku dalam keadaan tidak sihat dan tidak banyak berbual. Sekurang-kurangnya ada orang yang boleh buat aku gembira.

Terima kasih kawan. Boleh tak agaknya aku telefon kamu (secara atas talian tentunya) dalam masa akan datang? Walaupun aku ini 'cautious but not harmful', aku masih mahu buat sesuatu yang menggembirakan.

Buat kembar, maaf kembar. Malam ini aku balik, kita berbual ya?
Aku mungkin degil, tapi kamu pasti memahami bukan?
Senyum.

Nota Kaki :
1. Penat tetapi gembira.
2. InsyaALLAH, bakal balik hari ini.
3. Mahu berjumpa seorang kawan kalau sempat hari ini.

Zara : Kamu tahu kenapa aku senyum semalam? Sebab aku punya sebab untuk terus tersenyum dan menjadi diri aku.

12 comments:

ibuintan said...

salam zara,

semoga ini kawan yang bakal membawa kebahgiaan.. kawan yang baik tidak semestinya yang didepan mata kita

PuanPepel said...

senyum lah senyumlah ahai cik molek...

hans said...

kau tulis pasal aku ekk zara?
aku tahu
hahaha

P/S : Pandangan Peribadi Aku Berkenaan Filem 2 Alam Yang Aku Belum Tonton

Rafi Samian said...

for the 1st time baca label kat blog post orang...:p

amar haziq said...

macam cerita pasal aku je
hahaha

jenguk2lah blog aku k
http://amarhaziq-ceritasaya.blogspot.com/

izulman said...

Bile nak tulis pasal saya. :P

yang ikhlas,
david archuleta

Unknown said...

kawan is da best partner in life
and Allah da most one partner

zimah said...

suka bc blog kak zara! robot tu pon sgt2 comel!!!! hehehe

kak gojes said...

saya juga mahu kawan begini

Anonymous said...

my story might be the same as yours. but the different is how we tell the story. :D

takky said...

stuju dgn perenggan kedua...
^^

kEy said...

bile nak tulis pasal key plak? hakhakhak~~