Wednesday, August 04, 2010

Hidup Ini Macam Buku | Di Mana Kedudukan Aku? | Sahabat, Rakan, Teman Atau Sekadar Kawan?


Salam.
Kadangkala, bila aku berada di suatu tempat yang membuatkan aku gembira, aku dengan senangnya membiarkan pemikiran aku melayang mengikut alunan dan gerakan yang tidak menyongsangkan. Dedaunan yang berguguran membuatkan aku tertanya sendiri, di manakah kedudukan aku di dunia ini?


Seperti buku yang akan diselak ke depan dan ke belakang, adakah perjalanan hidup manusia juga begitu?

Entah.
Aku memilih untuk menjalani hidup seperti biasa.
Mengecapi segala yang aku mahukan dengan usaha secara berterusan.
Berdikari itu lambangan jiwa untuk sampai ke puncak jaya.
Kuat atau lemah, itu bukan persoalannya kerana yang pasti, tanpa usaha, segalanya tidak akan bermakna.

Persahabatan.
Itu satu bentuk proses hidup juga.
Tetapi, dimanakah kedudukan aku?
Seorang sahabat?
Teman?
Rakan?
Atau sekadar kawan?
Serta kenalan?

Zara : Inspirasi menulis acapkali terjadi bila aku tidak punya bahan untuk meluahkan. Sakit dengan kebajetan diri sendiri.


5 comments:

May Maisarah said...

hai zara..i love the way u express your feelings.seems like it alive and i can feel you.so nice babe.~~~

HEMY said...

biasalah tu...lumrah kehidupan zara...normal sume tu

p/s : bila nak bagi adiah? ehehehe

hans said...

kadang2 kita rasa kita sudah menjalinkan persahabatan tetapi ada orang akan kata xcukup
itu la pasal
subjektif benda nih

P/S : Anda Semua Dah Daftar Sebagai Pengundi?

eNaSaN said...

kadangkala terfikiR dunia ini adilkah...



bila dinilai sebuah persahabtaN itu mungkin sukar nk dimengertikaN...



opppsss ttber jer...hehehhe

joegrimjow said...

kebajetan?
herm herm